Sverigedemokraterna.....

EmiliosFantomen

Guest
Jag har en magisterexamen i frågan om vattnets betydelse för sjöfarten.
Är jag högutbildad?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tycker att Sverigedemokraterna är jättebra för svensk politik.
Lite Som Zlatan i Landslaget, frispråkig och går sin egna väg.
Till en början fick han massa skit men sen anpassade han dom största grodorna och blev en förebild för många.

Allt prat om rasism, förföljelse mm tycker jag är otroligt överdrivet.
Har så pass mycket tro i "folket" för att inte känna oro i att det finns risk för ett nytt "nasisterna".

Deras kärnfrågor ÄR ett problem i dagens politik och det är bra att det tas upp.
Inte för att ge Sverigepartiet fler mandat utan för att dom större partierna får press på sig i frågorna och kan förhoppningsvis komma med konkreta och genomförbara ändringar.

Att skylla allt som inte står rätt till på för generös invandringspolitig e ju bara ett jävla skämt.
 

Henken

Guest
Finns det någon direkt anledning till att främlingsfientliga partier/organisationer av tradition har ett starkt fäste i Skåne?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Finns det någon direkt anledning till att främlingsfientliga partier/organisationer av tradition har ett starkt fäste i Skåne?

Ja. Det bor mycket volvo740åkande, trätofflebärande, hembräntdrickande, inavlade idioter här som har lärt sig av sina föräldrar att alla som inte beter sig som dom är oönskade i "deras" land.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ja. Det bor mycket volvo740åkande, trätofflebärande, hembräntdrickande, inavlade idioter här som har lärt sig av sina föräldrar att alla som inte beter sig som dom är oönskade i "deras" land.

OCH sen faller hela deras cp-argument samma sekund dom drar till Danmark och tjackar spånken.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ja hade jag brytt mig om dom alls hade det lett till att jag skämts för hur mina medskåningar beter sig.

Same same här också.
Inte direkt alla huvudstadsinvånare som är Geoprdyämnen heller.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Och detta är rasbetingat, menar du? :va

Han var nog ironisk. Nuförtiden blir man kallad rasist för minsta lilla. Säg t.ex. att du inte gillar muslimer. Genast blir du beskylld för att vara rasist. Det hände nyligen i en lokaltidning här.
Jag trodde islam var en religion, och inte en ras.
Det finns ju ursvenskar som konverterat till islam, är man rasist om man inte gillar dom heller?

Min åsikt är att det gått för långt med allt rasistsnack hit och dit, när det i själva verket handlar om religion och kulturer.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag trodde islam var en religion, och inte en ras.

Min kollega frågade mig var jag hade köpt min Termos men jag fattade ingenting?!
- Vaddå Termos? Termos är ju ett märke!
Det är möjligt att han syftade på den där cylindriska isoleringsbehållaren för vätska, som jag hade kaffe i, men jag valde att ignorera honom istället för den var ju trots allt en av "Icas egna varor".


Rasist är väl rätt vedertaget begrepp för alla personer som tack vare sina fördomar klumpar ihop och stämplar människor baserat på deras ursprung eller religion....
På samma sätt som jag förstår vad du menar om du kallar mina INLNIES för Rollerblades eller mitt isoleringskärl för Termos trots att det är av ett helt annat märke....
 
Last edited:

EmiliosFantomen

Guest
Vatten är översskattat! Vad ska man med vatten till när det finns öl?!
Alla stora fartyg är gjorda av metall, betyder det att metall flyter bättre än plast och trä?

Öl flyter bättre än vatten, således sjunker fartyg i öl.
Ett kilo magnesium är lättare än två kilo surgran.

Allt enligt Newtons 4:e lag, det har en professor på högskolan lärt mig.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Min kollega frågade mig var jag hade köpt min Termos men jag fattade ingenting?!
- Vaddå Termos? Termos är ju ett märke!
Det är möjligt att han syftade på den där cylindriska isoleringsbehållaren för vätska, som jag hade kaffe i, men jag valde att ignorera honom istället för den var ju trots allt en av "Icas egna varor".

Fast du har fel angående termos. Möjligtvis att du syftar på tillverkaren "Thermos" men termos är annars ett kärl för att hålla vätskor varma, punght.

Och istället för att kalla folk för rasister så kan vi ju alltid kalla dem för "kulturberikningshatare". Mycket enklare, då förstår alla.

tack. plötsligt börjar jag tycka om dig, du har ju varit ganska töntig till och från annars...

Alla framstår väl som töntiga jämfört med dig, även en hård person som jag själv? :confused: *btw, såg du mitt grammatiska fel för att hålla en jämn nivå?*
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top