Sverigedemokraterna.....

MC Doktorn

Guest
Ditt argument om att invandrarna tar jobben för oss svenskar förstår jag mig inte på. Hur många känner du som har förlorat sitt jobb/potentiella jobb till en invandrare?

Invandrarna är redan diskriminerade på arbetsmarknaden tro det eller ej, de tar oftast de jobb som svenskar inte vill ha. Städare, stämpla biljetter i tunnelbanan osv.

Många av invandrarna skapar ju faktiskt arbetstillfällen när de öppnar sina caféer m.m. (jag vet åtskilliga caféer som ägs av ambitiösa invandrartjejer)

Sant och lägg till att 20% av SD är förtidspensionärer.
I SD dubbelmoralen uttalad och symbolen för en allt växande missnöje att det är någon annans fel att jag inte har det bra.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det finns många problem med dagens invandring men jag känner inte igen mig i att de skulle sno jobben. Problemet är väl snarare tvärtom att för många inte tar jobb utan bidrag istället och har lite problem med västerländska seder och bruk.

Det är ungefär som att säga att de tar våra kvinnor, vilket jag varken håller med om eller har förstått argumentet. Vill nån fet förortsmorsa ha en gambian istället så är väl det hennes val. Det brukar inte sluta så lyckligt men vill ingen annan ha henne så why not? :banana
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag är faktiskt lite rädd för att många går på SD's nya städade stil.

Därför är det skönt att Jimmie fallit tillbaka till SDs gamla vanliga demoniserande och generaliserade propagandaretorik som f.ö. är friskt använd här på SH som måste vara ett av de starkaste SD-nästen du kan hitta.

Men med tanke på att ca 65% av SH:arna använder tobak jämfört med 25% av männen i Sverige totalt är jag heller inte särskilt förvånad av SD's starka position på forumet.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
demokrati råder i detta land = är sd inröstat så är det väl då "svenskarnas" åsikt.

Skulle det hända så är det de 4% korkade svenskarnas åsikt.:fakta

Lyckligtvis finns det då kvar 96 % som fortfarande tror på demokratiska diverse lösningar än enlösningspartiet.:gnissla

Favorit i repris:
 

Bifogat

  • sd.jpg
    sd.jpg
    121.2 KB · Visningar: 129

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Enligt Demokratin har de ju också rätt att vara med och då borde de väll det..

Varför har du fått för dig att de andra partierna har en skyldighet att samarbeta med SD?! :va

Jag är rätt glad att inga partier samarbetade med FI ens när uppåt 15% av svenskarna sa att de kunde tänka sig rösta på FI.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kul med en tråd om SD, vi hade just samma diskussion om detta på lunchen på jobbet.

Jag står för att jag tycker invandringen till sverige och daltandet med dom personer som inte sköter sig går till överdrift. Kommer man hit, missköter sig på något sätt så är min åsikt: Hej på ´rej. Kommer man hit från ett land som det finns skäl att fly ifrån och sköter sig, försöker bli en del av det nya samhället så har jag inget emot det. Som tillägg till det: Hade vi fått krig i Sverige och jag skulle fly till Irak, bosatt mig i en förort där alla pratar svenska och inte vill lära sig Irakiska och snattat, stulit bilar och varit allmänt kaxig mot polis, brandmän och så vidare, så är jag övertygad om att Irak hade a) skjutit svennejäveln eller b) skickat hem mig, men dom hade inte betalt min biljett..

Sverige måste i första hand ta hand om Sverige. Vi kan inte vara allas jävla mamma, så stora och starka är vi inte.

Men steget till SD är långt. Dom är en varg förklädd i fårkläder. Dom tycker och vill förmodligen så mycket mer än det dom uttrycker i sin nya, fina stil. Det var lättare att se det när dom viftade med armarna och demostrerade med hitlerflaggor... Nu övertygar dom främst arbetarklassen om att dom är lösningen på problemen...

Däremot är vi ett demokratiskt land. Tycker man dom är ett bra val ska man rösta på dom, men gräv lite på ytan innan ni bestämmer er...

/ Jens
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Varför skrev du om du inte tänkte diskutera?:va

Många vill gärna uttrycka sin åsikt men är inte beredda att argumentera för den.

De har ofta fått för sig att yttrandefrihet är detsamma som att få säga vad man vill utan att någon säger emot och blir ytterst förnärmade när någon ifrågasätter dem.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men med tanke på att ca 65% av SH:arna använder tobak jämfört med 25% av männen i Sverige totalt är jag heller inte särskilt förvånad av SD's starka position på forumet.

Hurdå menar du? Är alla snusare korkade? För jag antar att de allra flesta av de 65 procenten inte röker. :va

Kanske inte är bra för kroppen på en del smärre sätt men det är fan inte köra båge heller.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Läste för en vecka sen en artikel om just det här med invandrare och jobb i Sverige, det som var intressant var att de jämförde med Kanada som har många fler invandrare än Sverige och de tar in 5 ggr så många/år som vi, visserligen är de betydligt många fler än oss men det var ändå intressant för där har de inga problem med invandrarna på samma sätt. Finns inget parti som SD så man kan fråga sig varför det har blivit så här. Man kan sen fråga sig om verkligen problemet är så illa som alla påstår att alla som kommer hit inte får några jobb och vi behöver inte fler invandrare. Personligen tycker jag att vi i Sverige har alldeles för krångliga regler för högutbildade att få använda sina kunskaper. Finns x antal ingenjörer, tandläkare, läkare som ej får användning av sina kunskaper p.g.a. fel universitet som skrivit ut handlingarna och att det skulle vara sämre utbildningar där än här är rent skitsnack. Att sen många av invandrarna inte kommer in på arbetsmarknaden och bostadsmarknaden är mycket tack vare våra fördomar, men vi kan ju alltid hoppas att det blir bättre. Ju mer invandrarna blir integrerade i samhället desto mindre problem kommer vi få med kriminalitet och "vi och dom"-känsla. Innan dess kommer skitpartier som SD få med sig folk som ej har läst på vad gäller rena fakta angående invandringen.
Egentligen har jag ingen lust att diskutera såna här saker, men kände att jag ville komma med lite fakta till diskussionen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hurdå menar du? Är alla snusare korkade?

.....tobaksbruk är mer än dubbelt så vanligt bland lågutbildade än bland högutbildade.....
På SH brukar 65% tobak jämfört med 25% av männen totalt...
.....På SH lägger nästan 25% sin röst på SD.....
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
.....tobaksbruk är mer än dubbelt så vanligt bland lågutbildade än bland högutbildade.....
På SH brukar 65% tobak jämfört med 25% av männen totalt...
.....På SH lägger nästan 25% sin röst på SD.....

Och då är vi där igen. Ingen högre utbildning= dum?
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
"Stoppa invandringen" är för SD vad 5-56 är för hemmamekanikern, ett universalmedel som löser allt.

Men om ingen lyfter fram den här punkten, då hamnar den bara längre ner i det dunkla...Den måste finnas! Alla kan inte vara för, utan det behövs mot också. Den må vara knagglig och fylld av frågetecken samt viljor, men utan motstånd finns inte frågan.

11954368801626159185jin-jang_jachuisdead_01.svg.med.png
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Ingen högre utbildning= dum?

Kan ibland även tillhöra begåvningsreserven*. Vilket gör då in ekvation felaktig:)



*Begåvningsreserven: De som har intellektuell kapacitet för högre studier men ej genomför det. Pga klasstillhörighet t ex
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Och då är vi där igen. Ingen högre utbildning= dum?

Jag har inte satt ut något likhetstecken....


Rykten säger däremot att man vid högre utbildning lägger en ganska stor vikt vid kritiskt tänkande och därför även har ganska många moment i utbildningarna som syftar till att just förbättra förmågan att kritiskt granska och värdera information.

Jag har hört att den utbildade elektrikern är bättre på el än nyteknik(och mig) som är outbildad inom ellära....

På samma sätt skulle är jag nästan beredd att hävda att högutbildade på samma sätt har förvärvat bättre förmåga att värdera och kritiskt granska information än de som aldrig drillats att kritisera information...

Att väldigt många däremot tror att deras medfödda talang och färdigheter är bättre än de som utbildats i färdigheten är ju ingen nyhet. Titta bara på Idol så ser vi ju skeppslaster med självlärda talanger under varje auditionrunda.



Ingen regel utan undantag givetvis! :fakta Däremot tror jag nog mitt påstående håller sett på samhället i stort.

Däremot måste jag iofs lära mig att alla undantagen givetvis håller till på SH.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Kan ibland även tillhöra begåvningsreserven. Vilket gör då in ekvation felaktig:)

:)

Kul, men det rimmar lite illa med både dina och Korvgubbes livsuppgifter att få folk till att inte generalisera. Men det gäller kanske bara vissa grupper?

Edit: Ok, ni har i sista sekund båda lyckats gardera er halvdant. Tycker hur som helst att ni ska ha den berömda ramsan om stenar och glashus i åtanke nästa gång.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top