Sverigedemokraterna.....

Gick med
18 Apr 2009
Ort
kinnekulle
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Hur ställer du dej till sd ? för min egen del tycker jag att vi blir för många i detta lilla land med tanke på jobb . vi har ju inte sysselsättning till dom yngre som går ut ur gymnasiet varför ska vi då ta in fler folk till detta landet ?nu är det nog dags att tänka på oss själva lite innan det är för sent.plus att dom som redan kommit till detta landet kan ju anpassa sej efter våra regler och sköta sej som vi måste göra för att passa in i samhället.misskötsel skulle innebära utvisning på stört = billigast...det skulle sitta fint med en skattelättnad om man inte vill vara med och betala för dom som kommer hit och utnyttjar våra skatte medel.åker jag till något annat land så får jag inga bidrag i det landet.NÄ FY F..N.. så som det är nu så drar dom in ekonomin på äldrevården och skolor för oss och fixa GRATIS utbildningar till alla andra i världen,,nu är iallafall min bägare full så jag kommer RÖSTA PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA....:yoparty MVH
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
SD är rastister och utnyttjar att inget annat parti tar i invandringspolitik och de problem det för med sig.

Röstar eller företräder man SD ser man inte det helheten anser jag. Folk som inte ser helhet ska inte styra vare sig en avdelning eller företag. Och allra minst ett land.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Jag tycker att det är ett skitparti där rasismen lyser igenom överallt. Jag läste partiprogrammet och hittade inte mycket som imponerade där. Sverige har alltid haft invandring, och har blivit ett bättre land tack vare det. Vi behöver snarare öka vår folkmängd än minska den.
 
Gick med
18 Apr 2009
Ort
kinnekulle
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
SD är rastister och utnyttjar att inget annat parti tar i invandringspolitik och de problem det för med sig.

Röstar eller företräder man SD ser man inte det helheten anser jag. Folk som inte ser helhet ska inte styra vare sig en avdelning eller företag. Och allra minst ett land.

VARFÖR skänka bort alla arbetstillfällen och skattemedel ??
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
VARFÖR skänka bort alla arbetstillfällen och skattemedel ??


Sverige behöver bättre invandringspolitik och integration, det håller nog alla med om.

Men SD är rätt sneskruvade som tror att det löser allt med en fråga, visst kanske det löser 1 problem men skapar säkerligen 100 nya.

Lite konkurrens till jobb är väl bra, är man kass får man väl kamma sig istället för skylle på en utlänning som är bättre?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
SD har jag ingen sympati till. Dock är dina åsikter intressanta och i viss mån kan jag hålla med.

Lite övrig info: I en annan tråd var det någon som påstådde att SD var ett av de partierna som verkligen var för och stödde svensk motorsport.

Så visst finns det guldkorn men tyvärr har dem i mitt tycke för skum bakgrund och flera aktivister är högst tvivelaktiga.

Dem påstår sig inte att vara rasister men när flertalet intervjuas anser i alla fall jag att dem är det. Skillnaden är ibland hårfin.

Min personlig info. älska eller hata ;)

VARFÖR skänka bort alla arbetstillfällen och skattemedel ??
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag tycker verkligen inte om SD. De är i grunden fortfarande starkt rasistiska, deras mål är inte att se till att vi får en invandring som tillför Sverige något utan att stoppa invandringen helt.

Jag tycker inte heller att den invandringspolitik som finns idag är bra, vi tar in för många och tar inte hand om dem. Dessutom är vi på tok för snälla när de är här. Det är självklart att vi ska hjälpa folk från andra länder som lever under hot men det får inte leda till ökad osäkerhet i vårt eget land. Vi ska även vara medvetna om att alla invandrare som kommer hit, oavsett om det är av politiska anledningar eller andra inte bara utnyttjar systemet. Det kommer faktiskt även en del entreprenörer och ambitiösa invandrare och jag tycker vi ska bli duktiga på att hjälpa dem ut i samhället eftersom att det skulle skapa fler jobb-tillfällen.

Jag är faktiskt lite rädd för att många går på SD's nya städade stil. Det spelar ingen roll ifall de är lite bättre på att tala idag än för 4 år sedan eller att de har mer förtroendeingivande klädsel. Deras åsikter är fortfarande desamma och de vill skicka ut alla invandrare och inte ta in några nya alls vilket inte i närheten är svaret på hur vi ska få svensk ekonomi att blomstra. Däremot tycker jag att övriga partier måste börja våga ta tag i frågan, det är en känslig fråga och medierna kommer att skrika rasist så fort något parti vill strama åt vår invandringspolitik men men kan inte bara sticka huvudet i sanden på grund av rädsla i all evighet. Det system vi har idag funkar varken bra för invandrarna eller svenskarna och någon måste våga ta upp det.
 

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Ort
Mellansverige
Hoj
;)
Ja... hmm... Sverigedemokraterna..

Enligt Demokratin har de ju också rätt att vara med och då borde de väll det..
jag tycker inte om konservatismen de förespråkar.. att allting ska vara lika som förr..

Jag tror mer på individualitet... att folk får bestämma över sitt eget liv själv.. inte en stat som säger åt dem vad de ska göra med sitt eget liv..

är dock inget fan av den extremt öppna invandringen att om 1 kommer hit så får 1000 andra det också automatiskt... ( Jag är inte rasist, jag är bara lite mörkrädd :D )

dock ser jag skillnad på om de kommer hit för att hitta ett arbete i lugn och ro eller 100.000 skeppas över hit och 80% är arbetslösa och därmed förekommer ökad kriminalitet..

Som en sa här på forumet " Om USA ska ut ur Irak, ska Irakierna ut ur Sverige " relativt smart citat..

Men när Sverige kollapsar i inbördeskrig för dess misstag flyttar jag till Danmark istället.. så slipper jag vara aktiv i såna här frågor :)
 
Last edited:

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Ditt argument om att invandrarna tar jobben för oss svenskar förstår jag mig inte på. Hur många känner du som har förlorat sitt jobb/potentiella jobb till en invandrare?

Invandrarna är redan diskriminerade på arbetsmarknaden tro det eller ej, de tar oftast de jobb som svenskar inte vill ha. Städare, stämpla biljetter i tunnelbanan osv.

Många av invandrarna skapar ju faktiskt arbetstillfällen när de öppnar sina caféer m.m. (jag vet åtskilliga caféer som ägs av ambitiösa invandrartjejer)
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
SD är rastister och utnyttjar att inget annat parti tar i invandringspolitik och de problem det för med sig.

Röstar eller företräder man SD ser man inte det helheten anser jag. Folk som inte ser helhet ska inte styra vare sig en avdelning eller företag. Och allra minst ett land.

Det här var ett underligt inlägg...

Jag tolkar det som: SD är rasister, för dom engagerar sig i vad anda partier inte vågar ta tag i pga chansen att förlora väljare. :va
___________________________________________________

Tyvärr är det för många som är rädda för att bli kallade rasist, bara för att man har en åsikt som inkluderar någon som inte har svenskt medborgarskap. Detta pga att det är så lätt för någon att kalla någon annan för rasist, utan att se helheten eller veta betydelsen av rasist. Så väldigt många blundar för de problem immigrationen medför.

Personligen anser jag det vara helt fel att ta låta människor immigrera till Sverige. I dagens samhälle finns det inte utrymme, vi lever redan i en utsatt miljö. Segregationen växer och vi är på väg mot ett samhälle där allt är privatiserat.
* Vi har själva röstat fram ett godkännande till fri konkurrens över gränserna - vilket biter oss i röven!
* Vi har själva röstat fram ett godkännande till medlemskap i EU - dit vi sänder en ENORM summa pengar som kunde gynna samhället istället, för vi söker ju inte tillbaka pengarna till landet!!!

Men jag anser även det vara en självklarhet att ta emot människor som verkligen behöver komma ifrån den tillvaro där fysiskt samt psykisk skada är överhängande. Det handlar om att värna om mänskligheten, och där finns inga landsgränser.

Att ha åsikter om immigration är inte rasistiskt, det handlar till största delen om välfärden i Sverige. Så länge det finns en relativt hög arbetslöshet i landet så gynnar det inte Sverige med immigration. DET är INTE rasistiskt!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top