Geggmoppetråden

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Fasen gubben. Du körde ju inte mer än ett långvarv av spåren att dömma och kalhygget var ju ända stället man behövde sitta. På kortvarvet inne i skogen kan man ju stå och köra... Konstigt du har skavsår i ändan om du har limmat rumpen på sadeln bara för att det är vitt på backen...
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
det är ju skönare att ligga å kramas i snön lr hur jerry!

inbillar mig att mattias kan bli hårt motstånd i spåret, men som jag brukar säga, är man sämst får man fuska och spela fult!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fasen gubben. Du körde ju inte mer än ett långvarv av spåren att dömma och kalhygget var ju ända stället man behövde sitta. På kortvarvet inne i skogen kan man ju stå och köra... Konstigt du har skavsår i ändan om du har limmat rumpen på sadeln bara för att det är vitt på backen...

Haha, stora ord...du vurpar väl och stukar tummen i vanlig ordning. xD

Det blev bara tre långvarv och ett par korta, hade inte hjälmlyset med, men du låg ju hemma och mumsade praliner sade ryktet..? :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skoj race idag boys! Blev lite kamp med Lindquist, och Banjo-Erik hade det nog lite kärvt (bira och chips är inte ett fullgott substitut för fysträning tydligen :va ).

Vi lär ju hålla i det här boys, nästa race om ett par helger. :)
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
pratade med mattias efteråt tyckte jag hörde nått om en tumme...:tungan

såå långt efter var jag inte, hade jag orkat ut på ett tredje varv så hade jag ju halkat upp i hans kölvatten oxå.
men nu har man blitt uppväckt om hur det här var så nästa gång så får vi ta och akta din bakskärm jerry :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
snö spår lördag? vore nått de!

SMK har sitt årliga nyårsrace på lördag...de är lite underliga där i Etown... :va Det lockar lite, annars kan det bli till att köra ordning på spåret runt crossbanan i sura. :) Något lär vi väl göra, du behöver träna (som helvit!).
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
fin dag på fågelbacken idag!
lossnade för mig och lyckades ta mig runt 4varv, 10min efter jerry in i mål och 7 efter mattias, då har fått upp spåret nu!
nu ska trimmas med ny olja och chans-skruva lite på fjädringen sen är dom däringa 7minutrarna bortblåsta :)

bra kört ni andra!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ruskigt skoj, var så jävla åksugen idag...lite udda att kasta sig ut på en helt ny hoj som man inte kört öht (en lånad GasGas 4-takts 300a) - man var lite pipig med flätor första varvet, så släppte det. :hihi

Jag hade skönt flow idag...och åkte en del fortare än sist, men ändå är man tragiskt akterseglad - men att titta i startlistan är snart som att kika i en SM-deltävling...det var inga duvungar på plats idag inte.

Bra jobbat Lill-Erik - det tar sig! Och Mattias fick man nöta sig ikapp, och om - tror en smidigare hoj där kan göra underverk..

Nästa helg blir det ny hoj igen för mig. :crash Men då min egen...
 

Crecken

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
R6 -05
Tjo! Jag har en blå sån där geggmoppe i garaget av någon märklig anledning.... Ponera att jag skulle få för mig att faktiskt sätta mig på den och bli varvad gång på gång, osannolikt, jag vet. (Att jag skulle få tummen ur alltså och faktisk lufta den.) När, var, hur kan jag haka på och agera irritationsmoment i spåret?
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
startade tävlingsdagen med att försova mig, vaknade 08:50 tävlingstart 10:00 i broddbo,
bara å kasta sig i bilen fara å lasta mopeden sen gick det inte 80 till broddbo :tungan
lyckades ta mig i lagom tid för att byta om och ställa mig i startkön,
antog att jag skulle totaldö första varvet efter min stabila frukost bestående av ett stekt ägg som inmundigades stående vid kylskåpet,
men tror mig ha kommit på ett vinnande koncept, gå upp sent ät lite eller inget alls,
kom bakom grävskope-jerry i resultatet, tyvärr 10min efter, men material material..

nästa gång!
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jajääädrar, Östra är och kör race på Sågen idag i Västerås - ta med en termos och förundras över tokdårar i parti och minut. :crash Elit startar 0930, vi vanliga dödliga startar 1130.

Start/mål på VMS Motorstadion bortanför finnslätten.
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Dags för lite stubbåka hos Lillerik i Romfartuna, start vid 1400 lördag, är du sugen att va med så skicka ett sms till Erik på 0734224440 så kör vi en sväng!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top