Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Glöm inte vatten, hoj, utrustningen, soppa och FRAMFÖR ALLT KORVEN - det blir grillning över björkvedsbrasa imöra. :cocktail Ta med sittverktyg och glatt humör.

Kaffet smakar gott ute i rusket, så glöm inte kaffekannan!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Dra helveTT vilken härlig dag det blev!

Vilken härlig samling dårar, och jag får säga att jag är riktigt imponerad av JDs och goshows framfart i skogen. :yoparty Våran guide för dagen, Jonson, lurade iväg oss på en del bus... :hihi

Mersmak! :fakta

Och Kumlins har verkligen fått till fjädringen, det är solklart det som gett mest av allt man provat på geggmopeder, det kostar en liten slant, men skippar man brölröret och nya dekaler så har man otroligt effektiv fjädring...power without control å grejer.

/J - nykär i tvåtaktsmonstret
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Dra helveTT vilken härlig dag det blev!

Vilken härlig samling dårar, och jag får säga att jag är riktigt imponerad av JDs och goshows framfart i skogen. :yoparty Våran guide för dagen, Jonson, lurade iväg oss på en del bus... :hihi

Mersmak! :fakta

Tack för en grym dag, var riktigt kul att bröta runt i skogarna. Min nivå var ju lite ojämn, väldigt låg stundtals, liite lite högre vid några få tillfällen, men hade iaf. skitkul hela tiden :yoparty Brett flin i hjälmen konstant, utom vid några tröttvurpor haha :D Korvgrillningen var också ett klockrent tillskott till en i övrigt bra dag!

Körde visst om nåt 80km/h ekipage på vägen hem, när man susade förbi i 110 :arsele haha *trailerqueen*

Ses i skogen nästa helg :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Brett flin i hjälmen konstant, utom vid några tröttvurpor haha :D

Vilken JÄVLA tur att jag hade första parkett på några av dem. :D Det är så kul att se alla göra samma sak i skogen, man orkar inte hålla i, och det välter, trots att man står mer eller mindre stilla. :D Been there, done that, hade blåmärken. :D

Körde visst om nåt 80km/h ekipage på vägen hem, när man susade förbi i 110 :arsele haha *trailerqueen*

Ses i skogen nästa helg :tummenupp

Haha, man färdas med stil och finess, pöbeln får ha hur bråttom de vill! :mattias :D

Nästa helg är spikad!

/J
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Vem vågar? Det här kanske är något för Trixter som kallade min CR250R för tjejhoj... :hihi[/QUOTE]

Jag är inte alls sugen.... iiiinte alls! :huvet
Ska bara kolla hur det gick på V75:an!

...

Nope! Det blev varken geggmoppe eller ställbara fotpinnar till Kawan. :gråta
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tänkte kosta på mig nya dubbdäck till vintern - så det finns lite däck över...

En uppsättning välanvända i 21/18 - men fullt dugliga, tävlade med dem i vinterserien, och det är liv kvar än i dem - 1000:- (900 åt goshow :D ).

Först till kvarn' som det heter.

/J
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag tänkte kosta på mig nya dubbdäck till vintern - så det finns lite däck över...

En uppsättning 21/19 i fullgott skick, har bara gått sjöis (framhjulet har alla dubb kvar, bak har det slagits av någon enstaka i mittenraden) - 1500:-

...och en uppsättning välanvända i 21/18 - men fullt dugliga, tävlade med dem i vinterserien, och det är liv kvar än i dem - 1000:-

Först till kvarn' som det heter.

/J


21/19 däcken är mina :yoparty Ge mig snö nu hehe :D
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Dra helveTT vilken härlig dag det blev!

Vilken härlig samling dårar, och jag får säga att jag är riktigt imponerad av JDs och goshows framfart i skogen. :yoparty Våran guide för dagen, Jonson, lurade iväg oss på en del bus... :hihi


/J - nykär i tvåtaktsmonstret

bedömt jävligt kul!
dock så kan den här söndagen vara den värsta i mannaminne.
sjuk träningsvärk och hejdlöst bakis :huvet

JD-vadå? gick inte mitsubishi-hondan snabbare?? :va susade oxå om dom där trejlerquinnorna, maxade bussen hela vägen hem, hela 1fyrti kmh! :yoparty

finns däcken kvar!? om dom gör det så blire rejs hem till jerry! :tuttar
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
bedömt jävligt kul!
dock så kan den här söndagen vara den värsta i mannaminne.
sjuk träningsvärk och hejdlöst bakis :huvet

JD-vadå? gick inte mitsubishi-hondan snabbare?? :va susade oxå om dom där trejlerquinnorna, maxade bussen hela vägen hem, hela 1fyrti kmh! :yoparty

finns däcken kvar!? om dom gör det så blire rejs hem till jerry! :tuttar

Haha, träningsvärk av den där mysenduron? Nu låter det som det är dags för lite uppstyrning av fysträning i veckorna. :D

Däcken är dina Erik. :)

/J
 

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
Enduro-åkning Lördag 8/11

har dekaltrimmat tvihyndran jag
då syns vi på donken imorrn!

Tackar alla som var med och åkte utanför Etuna i lördags för en trevlig dag!
Mycket lyckat trots en brusten kopplingswire.

Men nu blickar vi framåt!
Det blir åka av nu på lördag! Vi kommer att starta dagen med några varv på ett endurospår som man finner strax utanför Västerfärnebo (som ligger ca 40 minuters bilfärd från Västerås). Därefter styr vi kosan ut i skogen för att åka mindre grusvägar/traktorvägar och stigar. Medtag eget kaffe&smörgås.

Alla geggmoppeåkare välkommna, 125 som 500cc, nybörjare som erfaren.

Intresserad nån? :yoparty
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tackar alla som var med och åkte utanför Etuna i lördags för en trevlig dag!
Mycket lyckat trots en brusten kopplingswire.

Men nu blickar vi framåt!
Det blir åka av nu på lördag! Vi kommer att starta dagen med några varv på ett endurospår som man finner strax utanför Västerfärnebo (som ligger ca 40 minuters bilfärd från Västerås). Därefter styr vi kosan ut i skogen för att åka mindre grusvägar/traktorvägar och stigar. Medtag eget kaffe&smörgås.

Alla geggmoppeåkare välkommna, 125 som 500cc, nybörjare som erfaren.

Intresserad nån? :yoparty


TAGET! :yoparty - Jag och polarn' på fÄmtian är svinklara-somfan. :fakta
Jag har björkved kvar för minst en korvgrillningsbrasa med. :D

/J
 

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
TAGET! :yoparty - Jag och polarn' på fÄmtian är svinklara-somfan. :fakta
Jag har björkved kvar för minst en korvgrillningsbrasa med. :D

/J

NICE!
Och en rättelse av mig själv det är alltså Lördag den 7/11 det gäller, inte 8/11.
Vi möts vid gropen utanför Västerfärnebo kl 09:00.
Och dom som åker 2taktare bör för säkerhets skull ta med sig en 5 liters dunk i en väska eller nåt, då det finns risk för att turen kommer bli några mil.
Enligt mina beräkningar betyder det här att vi blir minst 7 st som kommer att åka på lördag!
:tummenupp
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
NICE!
Och en rättelse av mig själv det är alltså Lördag den 7/11 det gäller, inte 8/11.
Vi möts vid gropen utanför Västerfärnebo kl 09:00.
Och dom som åker 2taktare bör för säkerhets skull ta med sig en 5 liters dunk i en väska eller nåt, då det finns risk för att turen kommer bli några mil.
Enligt mina beräkningar betyder det här att vi blir minst 7 st som kommer att åka på lördag!
:tummenupp

Nej, men det var väl självaste fan också... Kan ni sluta ha roligt och mysigt nu innan min fru stryper mig för att det saknas 25 tusen på ett konto och det står ett släp med en endurohoj på gården!
Skärp er! :huvet
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nej, men det var väl självaste fan också... Kan ni sluta ha roligt och mysigt nu innan min fru stryper mig för att det saknas 25 tusen på ett konto och det står ett släp med en endurohoj på gården!
Skärp er! :huvet

Jag kan ta bilder, och ev. filma lite? :hihi
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
NICE!
Och en rättelse av mig själv det är alltså Lördag den 7/11 det gäller, inte 8/11.
Vi möts vid gropen utanför Västerfärnebo kl 09:00.
Och dom som åker 2taktare bör för säkerhets skull ta med sig en 5 liters dunk i en väska eller nåt, då det finns risk för att turen kommer bli några mil.
Enligt mina beräkningar betyder det här att vi blir minst 7 st som kommer att åka på lördag!
:tummenupp

ska vi träffas nånstans för samåkning ut dit?
garanterar att hälften inte hittar dit!
speciellt inte banjo-jerry!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top