Supermono

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Projekt

Om det är någon som är sugen på ett projekt så finns här ett som som stått
alldeles för länge nu.

Finns:
- RS 250 chassi komplett.
- BMW 650 GS motor orginal inkl. insprut och nödvändig el.
- Kylare, + diverse delar.

Behövs:
- TID....!
- Inspiration.....
- Transpiration....

Pm:a så får du veta mer.

/KentW
 

MC Doktorn

Guest
Man kan ju välja...lätt hoj ok motor med rätt trim så behövs det inte så mycket kärlek. Snackar du 75Hk så har du jobb jämt...Det är inte många som kör med så många hk i våran klass. Jag har också startmotor på min ktm, dock har jag inte kopplat in strömmen än, tycker min motogp starter funkar bra.

Här kommer en länk: Dock är det för 450 hojar, men hur svårt kan det vara
med en dremmel och lite distanser. Va fan kan du skruva ihop en trasig människa fixar du detta också, tänk fredag, bra musik, valfri öl...det är kallt ute, du jobbar för allt kul kommande sommar. Blir det svårt rigga en tv i garaget och kör alla gp lopp i repris.:tummenupp Jo det är kul att mecka..
Blir det extra jobbigt drick en öl till och en till......

http://www.450gp.com/EN/vehicles.html#ktm

Kanske en ersättare i framtiden till 125Gp med 105 kg och 60 HK mer gjord för en anorektisk förare som väger mindre än hojen ?

Såg även en länk kände custombyggaren Roland Sands (han som gjorde custom av KR5:an) projekt där kevin Schwants tyckte det lät lovande även om han hyllade 2 taktaren mer än nödvändigt

Om det är någon som är sugen på ett projekt så finns här ett som som stått
alldeles för länge nu.

Finns:
- RS 250 chassi komplett.
- BMW 650 GS motor orginal inkl. insprut och nödvändig el.
- Kylare, + diverse delar.

Behövs:
- TID....!
- Inspiration.....
- Transpiration....

Pm:a så får du veta mer.

/KentW

Jag svettas bara vid tanken även om ölen och tv`n lockar .
 
Last edited:

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Hittade denna när jag surfade runt. Vann monobik/supermono i Frankrike 2008.

97 pållar på veven, är nog inte helt original :D

Ojoj! Nu blev man sugen:banana
Har just börjat fundera på en xr 650. Men det ses väl inte med blida ögon om man skulle komma med motardstuket, eller? Ni som kör kanske kan säga hur tongångarna går. Det kanske inte är så farligt nu när KTM-cupen ändå har det stuket.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Ojoj! Nu blev man sugen:banana
Har just börjat fundera på en xr 650. Men det ses väl inte med blida ögon om man skulle komma med motardstuket, eller? Ni som kör kanske kan säga hur tongångarna går. Det kanske inte är så farligt nu när KTM-cupen ändå har det stuket.
Jag vet att på blocket finns det ett fint 680-kit och lite annat tillsalu till Xr'n, bara att passa på ;)

------------------------------------

Vet att jag skrev detta i en annan tråd, men hittar inte det nu. Skulle någon kunna skriva upp medeltider för klassen för olika banor? Eller visa var man kan hitta detta? :)
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Jag vet att på blocket finns det ett fint 680-kit och lite annat tillsalu till Xr'n, bara att passa på ;)

------------------------------------

Vet att jag skrev detta i en annan tråd, men hittar inte det nu. Skulle någon kunna skriva upp medeltider för klassen för olika banor? Eller visa var man kan hitta detta? :)

du hittar tider på mylaps.com

tex på åsen: http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1285541
 

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Hur går projektet ?

Bygget som jag har hållt på med ett tag är ett TZ 250 5KE chassie från 2001-2003??
Det ska i en 690 SM motor och jag hoppas få tillbaks det vilken vecka som helst från rambyggaren som ska göra fästen. Den verkar passa skapligt enkelt i..:)
Förhoppningsvis ska jag kunna börja testa nästa år! Allt tar lång tid när man blivit pappa utav någon anledning:)

Motorn har drygt 60 bakhjulshästar i en dynojetbänk original, målsättningen är någonstans runt 65-70 hk med ett bättre avgassystem samt kam och lite portjobb.
förhoppningsvis kommer jag ner i 120 kg när allt är klart men det återstår att se. Vikten plockar på fort..

Nästa säsong blir det åter KTM 690 Supermonocupen.

Kommer att återkomma med lite bilder när jag får tillbaks chassiet.

MVH
#37 Stefan
 

MC Doktorn

Guest
Bygget som jag har hållt på med ett tag är ett TZ 250 5KE chassie från 2001-2003??
Det ska i en 690 SM motor och jag hoppas få tillbaks det vilken vecka som helst från rambyggaren som ska göra fästen. Den verkar passa skapligt enkelt i..:)
Förhoppningsvis ska jag kunna börja testa nästa år! Allt tar lång tid när man blivit pappa utav någon anledning:)

Motorn har drygt 60 bakhjulshästar i en dynojetbänk original, målsättningen är någonstans runt 65-70 hk med ett bättre avgassystem samt kam och lite portjobb.
förhoppningsvis kommer jag ner i 120 kg när allt är klart men det återstår att se. Vikten plockar på fort..

Nästa säsong blir det åter KTM 690 Supermonocupen.

Kommer att återkomma med lite bilder när jag får tillbaks chassiet.

MVH
#37 Stefan

Gör det vi är intresserade :) grattis ..
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Vad sades om deltävlingen i Finland på årsmötet. Det ser ut som att vi inte är med där.

Om jag tillåter mig att föregripa protokollet, uppfattade jag beslutet såhär:
1. Alla tävlingarna i classic i Norden räknas i Supermonocupen.
2. De 10 bästa race-resultaten räknas.
3. Vid 10, eller färre startande i Supermon ocupen, räknas endast halva poängen.

Vi utgår ifrån att det blir 2 race i Finland, 4 i Norge, 2 i Danmark och 6 i Sverige, dvs 14 race totalt (eller 7 helger om man så vill).

Jag hoppas jag uttryckt mig förståeligt?
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Om jag tillåter mig att föregripa protokollet, uppfattade jag beslutet såhär:
1. Alla tävlingarna i classic i Norden räknas i Supermonocupen.
2. De 10 bästa race-resultaten räknas.
3. Vid 10, eller färre startande i Supermon ocupen, räknas endast halva poängen.

Vi utgår ifrån att det blir 2 race i Finland, 4 i Norge, 2 i Danmark och 6 i Sverige, dvs 14 race totalt (eller 7 helger om man så vill).

Jag hoppas jag uttryckt mig förståeligt?

Perfekt, tackar:tummenupp:tummenupp
Då är det bara att lämna in semesteransökan då:banana:banana
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Nå, händer det nåt i garagen, eller alla slickar såren/lagar plånboken/softar/eller är mitt uppe i bandysäsongen?:va

Jag ska starta upp moppen i morgon och göra ett sista test av min programmerbara tändning (nu med fler moddar flrån tillverkaren). Antingen åker den tillbaka till tillverkaren (för andra gången) eller så funkar det :gnissla
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nordgren har kanske 2st Honda chassie. Men inte så billiga då dom är fd VM hojar. Ett ´06 (Ex Cardenas - modifierat RS250R ram) och ett ´08 (ex Rattapark - Burning Blood ram) till salu. Den sista tror jag var runt 37.000 euro för med Öhlinsfjädring och reservfälgar. Det första chassiet letar vi std-RS250R-motor till då det är massa tyskar som frågar om sån hoj. TZ chassie känner han nog några Tyskar som kan fixa från Tyskland eller Japan.
 

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Vad får man ge för ett racer chassie från tex en tz? Svårt att hitta något på annons!

Jag hittade mitt på blocket denna allsmäktiga site. Killen jag köpte av hade tagit hem hoj från japan för att ta motor till en superkart. Jag gav drygt 22.000 kr då var det komplett förutom motor, förgasare, tändning samt ljuddämpare. Jag tror Martin frandsen i danmark gav något liknande för sitt, vi har TZ 250 5KE chassie, är väl senaste modellen som de har uppdaterat sen -01?? Kan säkert Axxess ha koll på.

Stefan #37

Nå, händer det nåt i garagen, eller alla slickar såren/lagar plånboken/softar/eller är mitt uppe i bandysäsongen?:va

Jag ska starta upp moppen i morgon och göra ett sista test av min programmerbara tändning (nu med fler moddar flrån tillverkaren). Antingen åker den tillbaka till tillverkaren (för andra gången) eller så funkar det :gnissla

Slickar såren:)
Och väntar på ett samtal att motorn nu är på plats i ramen..
Lagar plånboken pågår kontinuerligt.

Spännande med boxen, jag väljer mellan Tuneboy och Dynojet, någon av er som har erfarenhet av dessa?

Stefan
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nå, händer det nåt i garagen, eller alla slickar såren/lagar plånboken/softar/eller är mitt uppe i bandysäsongen?:va

Mestadels lagar plånboken. Har tänkt att tvätta om ett tag. Kanske. Kör ju hojen till jobbet varje dag fortfarande. Intressant med slicksen i snö blir det :D

Planer inför nästa år; ny plast/dekaler och nån ny typ av transportbil.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Spännande med boxen, jag väljer mellan Tuneboy och Dynojet, någon av er som har erfarenhet av dessa?

Stefan

Hade TuneBoy på min SuperDuke, funka kanon & var lika lättjobbat som PC. Att det sen finns massa mer kul man kan göra med en TB mot en PC är en övervägande fördel.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top