ZX9R Streetfighter

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Dags för en liten uppdatering igen!

Fick de sista nållagren idag så det var bara att köra igång. Jag vill ju ha upp ett rullande chassie så snart som möjligt så man kan börja på det roliga med modifiering av bakdel, hugger, bellypan mm.

Det som blev gjort idag är:

- Nållagren monterades.
- Fälgtejp monterades.
- Monterade dit svingen.
- Stötdämparen på plats.
- "Jack up" kit monterat.
- Hjulen monterades.

Detta verkar inte mycket men satan vad tid det tar då pulverlacken tränger in överallt.:huvet

Är inte helt säker på att jag valde rätt med orange fälgtejp? Kanske borde det ha varit svart? Hmm

Nu är i alla fall alla lager nya och alla axlar polerade och smörjda.

Känner mig rätt nöjd för idag:)
 

Bifogat

  • Byggbilder ZX9R Streetfighter 1.jpg
    Byggbilder ZX9R Streetfighter 1.jpg
    33.9 KB · Visningar: 541
  • Byggbilder ZX9R Streetfighter 2.jpg
    Byggbilder ZX9R Streetfighter 2.jpg
    35.5 KB · Visningar: 362
  • Byggbilder ZX9R Streetfighter 3.jpg
    Byggbilder ZX9R Streetfighter 3.jpg
    32.6 KB · Visningar: 378
  • Byggbilder ZX9R Streetfighter 4.jpg
    Byggbilder ZX9R Streetfighter 4.jpg
    29.9 KB · Visningar: 399

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Blir snyggt:tummenupp mer bilder...

Kommer kommer:D

Ser ut att bli riktigt bra det där. Orange är en underskattad färg, passar riktigt bra ihop med svart och vitt.:tummenupp

Tack:tummenupp Jag valde faktiskt emellan kawagröna detaljer eller orange?
Men orange kändes fräschare:)

Det ser våldsamt bra ut med alla svart detaljer! :tummenupp
Vad har du tänkt köra med för lykta?

Tackar tackar!

Lyktan skapar problem för mig:va Kan inte bestämma mig:confused:
Jag var inne på samma lykta som du har MT03 men nu har den blivit så vanlig. Men fortfarande den som jag tycker är snyggast.
Kanske bygger jag en själv? Fast lyktan på CB1000R är ju riktigt snygg?
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Att bestämma sig för en snygg framlykta är inte lätt? Jag vill ha en läcker men inte samma som alla andra har.

Jag har funnit några förslag som är under fundering:)
Det verkar inte som så många är intresserade av tråden:va Men ni som är får gärna tycka till om vilken framlykta som ev. skulle kunna passa?
Den första bilden är om jag skall ge mig på att bygga en själv:näsblod

Fick min hastighetsmätare idag:yoparty CNC fräst hus och kan använda original hastighetsmätarkabel:tummenupp
 

Bifogat

  • Byggbilder ZX9R Streetfighter 119.jpg
    Byggbilder ZX9R Streetfighter 119.jpg
    29 KB · Visningar: 257
  • Byggbilder ZX9R Streetfighter 118.jpg
    Byggbilder ZX9R Streetfighter 118.jpg
    32.9 KB · Visningar: 315
  • Streetfighterlykta 6.jpg
    Streetfighterlykta 6.jpg
    15.3 KB · Visningar: 315
  • Streetfighterlykta 5.jpg
    Streetfighterlykta 5.jpg
    1.4 KB · Visningar: 3,300
  • Streetfighterlykta 4.jpg
    Streetfighterlykta 4.jpg
    11.5 KB · Visningar: 281
  • Streetfighterlykta 3.jpg
    Streetfighterlykta 3.jpg
    17.1 KB · Visningar: 344
  • Streetfighterlykta.jpg
    Streetfighterlykta.jpg
    27.8 KB · Visningar: 320
  • Potentiell framlykta.jpg
    Potentiell framlykta.jpg
    41.2 KB · Visningar: 297

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tja den med röd bakgrund köpte jag till min Kawa e-märkt & så jättebra tyckte man. Men den var symetrisk ljusbild på & Svennelannd ska det vara asymetrisk ljusbild (avbländad till vänster) så det var bara att byta till besiktningen...
Annars gillar jag den som ser ut som Transformersskölden:tummenupp
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Tycker absolut den första lampan eller den med spetsiga gaffelben. De andra blir lite mycket tysk-fighter:)
Ser bra ut annars!
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tack för er input:tummenupp

EST "tranformersskölden" är också min favorit:tummenupp Jag har inget emot det tyska stuket om man undantar "tyskrövarna".

RC Den med spetsiga gaffelben är alternativ 2 för mig.Problemet är att lyktan är ganska liten men djup? Bakom en "sköld" kan man dölja kablaget osv.
Den första kan nog bli läcker men risken är att den blir för stor? Den är ifrån en GSX-R 600/750 K6-K7
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag behöver råd ifrån er i intresseklubben:Bugar

Jag har bestämt mig för att lacka motorn svart och har nu lagt ner en massa timmar på rengöring o slipning.
Så nu är det dags att bestämma sig för blanksvart eller mattsvart??
Vad säger ni?
Blanksvart är väl lättare att hålla rent men det kanske blir lite mycket då ramen är blanksvart?

Om jag skulle göra det 100 så borde jag plocka ner motorn i molekyler, blästra och låta någon proffs lacka. Men det får bli nästa vinter då jag redan nu har massor att göra på den. Nu beställer jag 2k lack på sprayburk på ett lackcenter här i stan och kör med acid primer.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Mattsvart allt kan ju inte blänka(Trajorna har så om du vill kolla hur det ser ut):tummenupp
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Hej igen.
Finns en kulör som heter sidenhalvblank.
Så förbannat Skitasnygg.:tummenupp
Jag hittade 2 lampor som sticker ut lite.
Tycker personligen att nr 2 är snyggast.
Finns fler, mycket fler.
Ha d.

Jag gillar reflektorn i andra lyktan, men tycker den var lite för plottrig! men det är ju en smakfråga, vet någon vart man enbart kan hitta en snygg reflektor som inte är rund? För typ H4á så man kan plasta ett eget hus!
 

F#69#

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Finland
Hoj
Nsr 125 // Gixxer 600
Kommer bli en fethoj, streetfihters e så najs! Lampa 2! Alla fighters behöver int se ut som en arg geting! Du funderade på fälgtejpet, jag säger Svart, men svårt att säga då hojen är långt ifrån hel på bilden! :)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tack eran input:tummenupp
Jag skall checka med lackfirman imorgon när det gäller den sidenmatta/halvblanka. Det kan ju vara ett bra mellanting? Jag undviker nog helmatt då all skit fastnar och är ett helsicke att få bort.

Granit, det är samma 2k lack som jag har använt till de oranga bitarna. Dyrt som fasen men hög kvalité:tummenupp

Idag har jag i alla fall lagt 2 varv acid primer på motorn:)

Imorgon blir det lacka av och nya bilder på nylackad motor:banana

Jag har också börjat fundera på ett bolt on? Bestämt är att det skall bli en "stubby" pipa:yoparty Antingen köper jag ett beggat i kolfiber som jag kortar till typ 30cm eller så blir det ett nytt ifrån Speedtech:) Se bild nedan



Hej igen.
Finns en kulör som heter sidenhalvblank.
Så förbannat Skitasnygg.:tummenupp
Jag hittade 2 lampor som sticker ut lite.
Tycker personligen att nr 2 är snyggast.
Finns fler, mycket fler.
Ha d.

Lampa nr 2 var skitläcker:tummenupp
Har du möjligen en länk till företaget?:)

Kommer bli en fethoj, streetfihters e så najs! Lampa 2! Alla fighters behöver int se ut som en arg geting! Du funderade på fälgtejpet, jag säger Svart, men svårt att säga då hojen är långt ifrån hel på bilden! :)

Tack:tummenupp

Det är som du säger lättare att bedöma fälgtejpen när hojen blir mer komplett:)

Lampa nr 2 är riktigt snygg:yoparty
 

Bifogat

  • Speedtech Wild ass.jpg
    Speedtech Wild ass.jpg
    17.9 KB · Visningar: 187
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag måste bara få säga att jag har enormt svårt för alla lampor som ser ut som insekter eller rymdmonster. Jag vill gärna att det ska vara så cleant som möjligt. Tråkigt kanske, men om man (som du nu gör) bygger en hoj som verkar ha målsättningen att bli snygg och stilren och se mer eller mindre ut som en ny modell från originaltillverkaren. Då förstår jag inte varför man vill förstöra det intrycket genom att montera ett framlyse som passar bäst i en gammal Läderlappen-tidning.

Jag gillar reflektorn i andra lyktan, men tycker den var lite för plottrig! men det är ju en smakfråga, vet någon vart man enbart kan hitta en snygg reflektor som inte är rund? För typ H4á så man kan plasta ett eget hus!

Ser det inte nästan ut som om den lampan skulle kunna vara en MT03 i "nya kläder"? Som om de bara dragit på det där vita skalet utanpå. Bara en tanke.
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag måste bara få säga att jag har enormt svårt för alla lampor som ser ut som insekter eller rymdmonster. Jag vill gärna att det ska vara så cleant som möjligt. Tråkigt kanske, men om man (som du nu gör) bygger en hoj som verkar ha målsättningen att bli snygg och stilren och se mer eller mindre ut som en ny modell från originaltillverkaren. Då förstår jag inte varför man vill förstöra det intrycket genom att montera ett framlyse som passar bäst i en gammal Läderlappen-tidning.



Ser det inte nästan ut som om den lampan skulle kunna vara en MT03 i "nya kläder"? Som om de bara dragit på det där vita skalet utanpå. Bara en tanke.

:D Jag kan dela din åsikt men det är otroligt svårt att finna en fräck lykta som inte sitter på alla andra fighters?
Men tex förslaget som Granit föreslog är nr 2 något som inte ser direkt ut som MT03 lyktan utan tar ut svängarna lite. Det är en som jag inte sett förut.

Bygget skall bli cleant men inte för den skull slätstruken & tråkig.:)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
:D Jag kan dela din åsikt men det är otroligt svårt att finna en fräck lykta som inte sitter på alla andra fighters?
Men tex förslaget som Granit föreslog är nr 2 något som inte ser direkt ut som MT03 lyktan utan tar ut svängarna lite. Det är en som jag inte sett förut.

Bygget skall bli cleant men inte för den skull slätstruken & tråkig.:)

2:an kan va snygg men det är ju jävligt svårt att säga om den kommer å passa med tanke på att hojen inte sitter ihop så mycket ännu.....
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Jag säger en enkel och stilren framlampa.. Kanske en stor rund.. Eller som speed triple.. Vad du än gör ta ingen som ser ut som en insekt..
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
2:an kan va snygg men det är ju jävligt svårt att säga om den kommer å passa med tanke på att hojen inte sitter ihop så mycket ännu.....

Jo det är rätt men tyvärr så dröjer det nog ett par veckor till innan den är någorlunda komplett. Lackningen kommer inte att ske förrän i januari. Satans massa att göra med bakdel osv innan dess.
Men jag försöker att skaffa alla prylar så allting finns hemma. Istället för att jaga grejer i sista sekunden.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top