ZX9R Streetfighter

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hopp då var det 2012!

Hur ser planering ut?
Det är ju faktist några månader kvar innan man kan ta ut pärlan..

Och en länk jag hittade någonstans http://www.topplocksverkstan.se/

Jag har väl egentligen inte å stora planer för hojen just nu. Den är ju i stort sett klar fast finjusteringar kommer att göras.
Jag tänkte faktiskt börja plocka ihop en extra motor utav 2 st jag har liggande. Den tänkte jag totalrenovera med nya ramlager, smidda kolvar, förstärkta stakar etc Det är därför jag vill renovera o porta toppen.
Dyrare än att köpa en bättre beggad motor men skall den få fläkt så bör det vara kraftigare pryttlar i den.
Blir inte klar till denna säsongen men jag skall i alla fall börja.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag pulverlackade ram, sving, fägar etc i Borås. Betalade 1800 pix.

Men skall jag rekommendera någon så är det Guson i Göteborg. Bra jobb, låga priser och snabba. Ligger nere vid Röda Sten.
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Att jag har missat ditt bygge! Du som nästan är mest aktiv i min tråd.
Jävligt fint bygge du har! Kollat på samma mätare till min hoj :)
 

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
Hallå

blir det Elmia eller hur går det?
Kanske kollar förbi.....:tummenupp
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hallå

blir det Elmia eller hur går det?
Kanske kollar förbi.....:tummenupp

Hallojsan Micke:) Nej tyvärr kommer jag inte att ställa ut. Som vanligt skall jag ut på tjänsteresa men jag skall i alla fall åka o kika en av dagarna på alla häftiga byggen:tummenupp
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Ett av de snyggaste fighterbyggena jag sätt här i forumet.
Men skriv gärna att bilder finns i inlägg #199, eller lägg en färdigbild i trådensstarten. Underlättar om man inte orkar läsa igenom hela tråden med en gång..
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Fasen vad gott med hojar som lagar sig själva:D

Den har tryckt ut kylarvatten genom avluftningsslangen på expansionskärlet och det är ju ett tydligt tecken på att åtminstone topp packningen har gått.

Men idag så tänkte jag undersöka det ordentligt så sagt o gjort så kastar jag i en petflaska med färdigblandat kylvatten i ryggsäcken o drar ut.

Körde en rätt hygglig runda i värmen genom Bjärred, Lomma o Lund med ett antal stopp för att kolla.

Men nixpix! Inget läckage här inte:tummenupp

Så nu kan den få lite mer luft:hihi
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Gott o höra :tummenupp
Hur går det med den andra då?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Gott o höra :tummenupp
Hur går det med den andra då?

Pulverlackeraren skulle vara klar på tisdag men tyvärr så sticker jag på tjänsteresa till UK o kommer inte hem förrän fredag kväll:(
Så jag kan inte hämta pryttlarna innan den 9:e.

Bakdel är dock inköpt ifrån UK o kommer väl samtidigt som ramen etc:banana
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Då var det dags att renovera toppen på besten:D

Så nu flyttar jag in en renoverad reservmotor så är saken biff:tummenupp

Byggdag 20130421 002.jpgByggdag 20130421 001.jpg
 

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
Tack för berömmet:)

Jag tycker inte det skall avskräcka dig att bygga! Jag fick ett par länkar av en vänlig själ på forumet som beskrev hur man kommer tillrätta med problemet. Detta var till ett Australiensiskt forum tror jag?
Det var mkt bra beskrivet och som du ser på en av de senaste bilderna (på luftburken) så har jag sammankopplat airduct slangarna och fört upp dessa genom luftburken och filtret. Nu har jag inte testat hur detta hjälper men enligt länkarna skall nu problemet vara löst?
Om detta inte skulle räcka så kommer jag att minska luftflödet ytterliggare genom plattor med mindre öppning (airductsuttagen där jag nu har orange nät.
Länkarna finner lite längre tillbaka i min tråd.

Gammal tråd men ändå:)
Kunde inte hitta länken du nämde där,så undrar om det ända du gjorde va att sätta galler för airductsutagen och drog upp slangen genom burken?

Jäkla snygg hoj du fick till iaf :tummenupp
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Gammal tråd men ändå:)
Kunde inte hitta länken du nämde där,så undrar om det ända du gjorde va att sätta galler för airductsutagen och drog upp slangen genom burken?

Jäkla snygg hoj du fick till iaf :tummenupp

Ja lite gammal kanske. Men hojen har jag kvar och behåller den.
Jag hittade inlägget på en Austrailensisk tråd men det funkade.
Tack för din uppskattning av min vita skönhet:yoparty
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Lite nostalgi?? Självklart så är hojen kvar men tyvärr inte rullat mer än 65 mil sedan den färdigställdes??
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top