Nytt RG500 vinterprojekt

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Jag vad ska man säga.....
BRA JOBBAt UFFE!
Ser riktigt bra ut, på bild iaf ;)

EDIT: Pärlan såg ju bra ut även i verkligheten :tummenupp
Men att de e så små, minnet sa att de va betydligt större. Å andra sidan e de betydligt fetare än puchen man själv gled omkring på när det begav sig :)
 
Last edited:

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
avslut för RG500 projektet

Så var allt klart.
Jag har kört 105 mil och allt funkar perfekt.
Ni som kan Er Moto Gp historia från 80 talet kan säkert se var inspirationen till lacken kommer ifrån :tummenupp

Mvh Uffe
 

Bifogat

  • DSCF4195.jpg
    DSCF4195.jpg
    241.7 KB · Visningar: 522

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Fantastisk!
Du måste filma ett litet klipp så man får höra såneg också :)
 

nanisan

SDK Socio #3442
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Limhamn
Hoj
Ducati 939 Supersport S -2020 , RD 500 LC -1984, Vespa 150 GL -1959
Så var allt klart.
Jag har kört 105 mil och allt funkar perfekt.
Ni som kan Er Moto Gp historia från 80 talet kan säkert se var inspirationen till lacken kommer ifrån :tummenupp

Mvh Uffe

Riktigt fett.......
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Så var allt klart.
Jag har kört 105 mil och allt funkar perfekt.
Ni som kan Er Moto Gp historia från 80 talet kan säkert se var inspirationen till lacken kommer ifrån :tummenupp

Mvh Uffe



Kul att se när delar man gjort används :) och kul att du får använda hojen :yoparty
 

Griffon 66

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
St Eriksplan
Hoj
ett tiotal
Du Uffe .....kris...

Sorry to just barge in , men du skulle inte kunna ha en avgasstyrningsbox över ? Min gamma åt upp min efter jag hade klantat mig å stressmeckat på Mittsverige....

om du vill ring 0735 30 49 79 så kanvi snacka gamma ....:tummenupp

(går jag inte å nå så är jag i verkstan...under MC varuhuset...SMS:a då :))

Will Hartog ?!? :)
 
Last edited:

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
:D
Sorry to just barge in , men du skulle inte kunna ha en avgasstyrningsbox över ? Min gamma åt upp min efter jag hade klantat mig å stressmeckat på Mittsverige....

om du vill ring 0735 30 49 79 så kanvi snacka gamma ....:tummenupp

(går jag inte å nå så är jag i verkstan...under MC varuhuset...SMS:a då :))

Will Hartog ?!? :)

Hej hopp Griffon 66,

Kul att ses "live" :D
Nu fattar jag det där med " Will Hartog". Men som sagt , det var Barry Sheene`s hojj från 1984 som var själva Idèn :D
Måste kolla lite närmare på din "Honda-Gamma" nästa gång.

//Uffe
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Lucky Strike var ju Kevin Shwants(felstavat garanterat) hoj i 500 klassen mins jag iaf(Gardenr körde Honda Rothmans)
Liksom Rothmans var Hondas sponsor när de bygde NS400, tyvärr kom inga i den lackeringen till Sverige, utan vi fick nöja oss med en 125a som hade en liknade lackering.

Repsol Hondor har ju förekommit på senare år, det är alltid kul med gathojar som har racerlackeringar tycker jag och RG500 var ju kung på sin tid då den var lättare och hade mer effekt än konkurrenten RD500.

De är båda klassiker idag förstås och inget annat, men nog avundas man det som ett garageobjekt alltid, trist är väl att renovera 4 cylindrar med jämna mellanrum, men fasen det här var det närmaste 2taktarna hade att bli riktiga gatracers.
Det påstods vet jag att nåt kit fanns för RGn som fick den att ge 110 hästar, det var förstås omfattande då en 2taktare kräver en expansionskammare per cylinder osv.

Var det sant?

Sqare fyran var ju klart speciell med.
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Lucky Strike var ju Kevin Schwantz hoj i 500 klassen mins jag iaf(Gardner körde Honda Rothmans)
Liksom Rothmans var Hondas sponsor när de bygde NS400, tyvärr kom inga i den lackeringen till Sverige, utan vi fick nöja oss med en 125a som hade en liknade lackering.

Är du säker på det där? För jag har sett ett gäng NS400R med Rothmanslack. Desutom kom 1986 VF1000R i Rothmanslack och dubbellyse till Sverige.
Sen finns det några Rothmanslackade CBR1000F -87, men de är inte original från Honda. Stigefelts Motor fixade till ett några stycken, vill minnas det var 7, det året. Bara så ni vet, ifall någon skulle se någon på vägarna...
Anmärk att ingen, förutom Stigefelt specialarna, hade texten Rothmans på underkåpan.

Till TS. Din RG blev riktigt porrig!
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tvärsäker kan jag inte vara, dessutom kan ju exemplar ha importeras hit senare, men i alla tester av hojen osv så är det den med den mångfärgade lackeringen som används, och alal ex. jag sett har haft den.

Men NS400or växer ju inte på träd så det är intre presis nåt bevis.

Betydligt snyggare var den iaf med Rothmanslack.

Lite synd att de inte gick steget fullt ut till en 500cc egentligen.
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Ns400r

Tvärsäker kan jag inte vara, dessutom kan ju exemplar ha importeras hit senare, men i alla tester av hojen osv så är det den med den mångfärgade lackeringen som används, och alal ex. jag sett har haft den.

Men NS400or växer ju inte på träd så det är intre presis nåt bevis.

Betydligt snyggare var den iaf med Rothmanslack.

Lite synd att de inte gick steget fullt ut till en 500cc egentligen.

Hej, tror ochså att det är så att Rothmanslackeringarna ej salufördes i Sverige, utan det var HRC lackdesign på dessa. Undantaget Hondas 125a. Min på bild har jag köpt i Tyskland, och i Tyskland verkar det som att alla var Rothmansdesign för HRC lacken där är ovanlig. Så tydligt verkar det som valen på lackdesigner ligger på respektive lands generalagenter. 125 sålde jag för några år sedan, så de 2 bilderna är ifrån digitalkamerans första gyllene år...... inge bra!

Men RG500 kan jag ej så mycket om..... men har förstått att om man skulle få möjlighet att köra/äga en sådan skulle man ha ett brett leende!:D
 

Bifogat

  • P1280050 sh.jpg
    P1280050 sh.jpg
    101 KB · Visningar: 243
  • 1987 NS 125 R2 ROTHMANS.jpg
    1987 NS 125 R2 ROTHMANS.jpg
    78.2 KB · Visningar: 543
  • 1980 tal TEAM ROTHMANS 1.jpg
    1980 tal TEAM ROTHMANS 1.jpg
    106.8 KB · Visningar: 271
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Aha, den hojen körde jag ikapp igår på E4 och fotade, för jag såg inte var det var för hoj förren jag kom ikapp och såg skogen av pipor:yoparty

Och som ngn annan skrev, vad LITEN den är:)

Vill du ha en bild på dig "in action" så har jag en iaf:banana
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Aha, den hojen körde jag ikapp igår på E4 och fotade, för jag såg inte var det var för hoj förren jag kom ikapp och såg skogen av pipor:yoparty

Och som ngn annan skrev, vad LITEN den är:)

Vill du ha en bild på dig "in action" så har jag en iaf:banana

Kul att du såg vilken hoj det är. Jag har använt den mycket i sommar.

Fotade du mig medans du själv körde om mig??!!!
RESPEKT :D

Tjaaaaa.... liten och liten.....Det är som en 125 a på steroider liksoooom :tummenupp
Efter 300 mil bakom styret kan jag bara konstatera att den går som ett skott och är MYCKET roligare än min andra "moderna hoj" att köra... :D

PM på bilden tack. :tummenupp

Börjar redan nu planera för en fortsättning på det här bygget. Hittade ett trasigt sönderrejsat RGB MK 8/9 kåp set i en kompis garage som man kanske kan göra nåt kul av i Vinter.

forts följer....

Mvh Uffe
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Kul att du såg vilken hoj det är. Jag har använt den mycket i sommar.

Fotade du mig medans du själv körde om mig??!!!
RESPEKT :D

Tjaaaaa.... liten och liten.....Det är som en 125 a på steroider liksoooom :tummenupp
Efter 300 mil bakom styret kan jag bara konstatera att den går som ett skott och är MYCKET roligare än min andra "moderna hoj" att köra... :D

PM på bilden tack. :tummenupp

Börjar redan nu planera för en fortsättning på det här bygget. Hittade ett trasigt sönderrejsat RGB MK 8/9 kåp set i en kompis garage som man kanske kan göra nåt kul av i Vinter.

forts följer....

Mvh Uffe

Den lät ju bra, som en knippe RG 125 ute på en tur, extremt synkade:D

Men du, var de verkligen så där små som sagt? Såg så låg ut bak:confused:

..Och vilka smala hjul!!

Men svincool, låt ingen säga ngt annat:banana
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Den lät ju bra, som en knippe RG 125 ute på en tur, extremt synkade:D

Men du, var de verkligen så där små som sagt? Såg så låg ut bak:confused:

..Och vilka smala hjul!!

Men svincool, låt ingen säga ngt annat:banana

Mjaaa..... Det sitter en annan kuts på min från en RGB racer,men den är nog bredare än orginal och lika hög. och ja,hjulen är inget att skryta med i dagens läge. Jag fick på ett 140 bak med ett jävla svärande/gnällande från däckfirman i Haninge :D Jag sa ju att det gick att få på juuuuu....:tummenupp

Det går nog att få på modernare grejjor hjul/gaffel etc, men då tappar jag lite av det äldre stuket tycker jag.
Dessutom är det väldigt trångt under kutsen pga av alla rören som ska fram (ormbo).Jag vill inte såga i chassit för nu kan jag bygga om den till orginal på ett par timmar.

//Uffe
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top