ERF 10 år, 2000-2010

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Bröderna Harms hade försökt tidigare på ett Dansk-arrangerat långlopp på Mantorp nått år tidigare bl.a med en RS125R.

97 körde de en Honda 250 på Manstorp fast har för mig att det var Sonni och Bosch (osäker på namnet är rätt) som körde.
Mekade åt Folkesson och Lindström, vi hade satt en 750 rova i Folkessons 2:a hoj.
De ledde hela racet, fast Harms tog in efter ca 2 timmar men sen gav skiten upp för dem.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Han tävlar framgångsvist med gokart numera. Tog en silvermedalj i årets SKCC.

Jag läser att på plats 14 kom Brånalt själv... Coolt. Men hette teamet "Humlan"???? Så det är alltså ett gammalt påfund? Eller hur blev humlan Humlan?

Vem är Zoidberg?

/Erik
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag läser att på plats 14 kom Brånalt själv... Coolt. Men hette teamet "Humlan"???? Så det är alltså ett gammalt påfund? Eller hur blev humlan Humlan?

Vem är Zoidberg?

/Erik
Humlan blev Humlan för att han hade ett gult och svart skinnställ. Eftersom han är byggd som en rediger karl så såg han ut som en Humla. Om det var Jalle eller Chrille som började kommer jag inte ihåg.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Vem är Zoidberg?
Fredrik Andersson, och om jag inte har fel för mig så tävlar han för Hyllinge. När han väl gör det.
Han är en Mozart på att köra hoj. :tummenupp

Granne med gamlot (dock inget att se som en direkt merit, om ngn undrade alltså :))
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Humlan blev Humlan för att han hade ett gult och svart skinnställ. Eftersom han är byggd som en rediger karl så såg han ut som en Humla. Om det var Jalle eller Chrille som började kommer jag inte ihåg.

Det va jag som döpte Stefan till Humlan, han såg ut som en gigantisk humla i sitt svart/gula ställ, även trevliga namn som Hindenburg och liknande användes flitigt på ironitiden.

Humlan = lika med ERF, fett med respäckt :yoparty
 

MC Doktorn

Guest
Det va jag som döpte Stefan till Humlan, han såg ut som en gigantisk humla i sitt svart/gula ställ, även trevliga namn som Hindenburg och liknande användes flitigt på ironitiden.

Humlan = lika med ERF, fett med respäckt :yoparty

Hindenburg tycker jag är passande, kommer ihåg när han passerade mig på knutstorp likt en jumbojet.
Dessa som glider sakta förbi och på något konstigt sätt kan flyga.
Humlor borde heller kunna flyga men han kör både snabbt och mjukt.

Inget är omöjligt :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag läser att på plats 14 kom Brånalt själv... Coolt. Men hette teamet "Humlan"???? Så det är alltså ett gammalt påfund? Eller hur blev humlan Humlan?

Vem är Zoidberg?

/Erik

Det namnet var jag helt ovetande om fram till för nåt år sen. Som Gustav skriver i ett inlägg ovan har jag fått öknamnet av andra orsaker.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det kommer en bok om de första 10 åren nästa höst:tummenupp

Kommer inte denna überhärliga bild från ERF-knudan 2005 med i boken så köper jag den inte!
 

Bifogat

  • B_race_Knutstorp_04_05_15_199.jpg
    B_race_Knutstorp_04_05_15_199.jpg
    104.3 KB · Visningar: 167

MC Doktorn

Guest
I denna bok måste nämnas att Team MC doktorn för fösta gången titeln men en ynklig 600, om ni gör det kommer jag köpa boken garanterat.:D
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Om han bor granne med GSXR1100 så är dom 2 på samma gata som är "helvetes mekaniker". Om du menar att han är "helvetes bra" så borde en av dom flytta asap :)
På min gata bor Ninjarookie, Zoidberg bor några hundra meter härifrån, detta är rena Racingmetropolen jue.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top