Tjäna pengar utan att skaffa ett riktigt jobb?

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
knivsta
Hoj
zx6r -05
tja.
som rubriken säger hur kan man göra detta ?
jag och en kompis känner att vi behöver lite extra pengar för att livet ska vara värt att leva för annars räcker det inte till att köra hoj och speciellt polaren som kör cross flera dagar i veckan.

Men vi har börjat köra skrot just nu har vi frågat dom vi känner och sen hämtat skrot hemma hos dom och kört in det med släpvagn till skrotcentralen och vi brukar få ungefär 1000 kr per gång och det tar oss typ 1,5 timme så det är ju ganska ok.

vi gör det här väldigt tidigt på morgonen eftersom han jobbar och jag går i skolan. Nu har vi kört ihop ungefär 3000 kr och vi vill "investera" pengarna gärna motorer på något sätt men det spelar inte så stor roll bara det är lönt att göra det vi kommer ju fortsätta köra skrot så vi får ju mer pengar i "Kassan" varje vecka.

en sak vi har tänkt på och kommer nog börja med är eloxering och det verkar ju rätt bra men man måste få kunder också för att tjäna på att eloxera men problemet är att vi inte vet hur bra kvalité vi kommer kunna få fram på det, det går ju inte att sälja skit.

Men hursomhelst är det någon som har något mer förslag på hur man kan tjäna pengar ganska lätt utan att fixa ett riktigt jobb nåt som man liksom kan göra på halvtid :banana?

skulle vara skoj med en hel del idér :)

Mvh Markus
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ni skulle ju kunna skaffa en gammal husbil och inreda med plysch och tyll. Sedan ett melodihorn med en fräsig vinjett. Lite som glassbilen alltså. Sedan tuffar ni runt på övre östermalm och pippar russin för cash.
 

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Prostituera er?
Fördelar:
Kom och gå som ni vill.
Allt är på era vilkor.
Snabba pengar på kort tid.
Ni är er egna chef.

Nackdelar:
Sjukdomar
Fördomar
Risk för rån

EDIT: Jörgen hann före :(
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Ni skulle ju kunna skaffa en gammal husbil och inreda med plysch och tyll. Sedan ett melodihorn med en fräsig vinjett. Lite som glassbilen alltså. Sedan tuffar ni runt på övre östermalm och pippar russin för cash.

Det finns ju en del grabbar som tjänar bra på det. Kanske inte just med van, men i alla fall på att hålla ensamma rika damer sällskap, både i och utanför sängen. Kanske ett bra tips till TS.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men fan, killen är ju driftig och har skapat en seriös tråd....... Kom med bra ideer istället.
Köra skrot är väl bra. Ni kan inte börja hämta skrymmande sopor också (typ grovsopor - möbler och sån skit ??)

Jag personligen skulle LÄTT betala för att få nån att komma och hämta mina grovsopor.....
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad har TS för kunskaper?
Själv renoverade jag mopeder som tonåring och sålde.
Chippa dataspel funkar nog om man gillar att löda.
Eller köp/bygg en korvvagn och sälj korv på nätterna utanför den lokala krogen mm. Finns massor med platser att täcka in. Fördel att ha bil men en ombyggd packmoppe funkar också. Öl under disken är väl utanför rekomendationerna.

Eller gör som Burkkurt.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1533584/burksamlaren-dog-som-mangmiljonar

Jag lånar tråden lite:
- Finns det någon som har tips på hur man får tag på ett förstahandskontrakt på lya i sthlm?!
Min gode bror vill flytta så han söker. Gärna centralt med gångavstånd till Stureplan. Helst en trea i etage med balkong och max hyra 5000:-

Ös på med tips eller PM:a om ni vet någon som har ett kontrakt de vill överlåta.

Annonsera på blocket och erbjud hittelön så kommer det nog många svartnasare med erbjudande.

Eller sätt dig i ett hörn och vänta om du tror det funkar.
 
Last edited:

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Ni skulle ju kunna skaffa en gammal husbil och inreda med plysch och tyll. Sedan ett melodihorn med en fräsig vinjett. Lite som glassbilen alltså. Sedan tuffar ni runt på övre östermalm och pippar russin för cash.

Prostituera er?
Fördelar:
Kom och gå som ni vill.
Allt är på era vilkor.
Snabba pengar på kort tid.
Ni är er egna chef.

Nackdelar:
Sjukdomar
Fördomar
Risk för rån

sälja salami dörr-till-dörr

Hahaha 3 identiska svar på rad och inom 3 minuter. Vad är oddsen lickzomm?!!1
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Jag vet vad du ska göra. Gå färdigt skolan först och lär dig skriva så man inte får sår i ögonen när man försöker läsa hur du formulerat dig.
Testa det först och kom tillbaka sen.
 

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
knivsta
Hoj
zx6r -05
tack för alla roliga svar :tummenupp
köra grovsopor skulle man ju kunna göra men det har ju en nackdel som skrot att det kan bli rätt tungt om man kör det ett tag men det kan nog funka.
hur chippar man ett dataspel?
att bli prostituerade är ju ganska frestande om man vill ha snabba pengar och sen kan man säkerligen sälja knark till alla "arbetskamrater" man för det lär ju gå åt en hel del sådant i den branschen så det är ju faktisk en jävligt skön idé :tuttar

någon som har några fler idér som man förhoppningsvis slipper sjukdomar :) ? ös på bara så man har lite att välja av.
 
Last edited:

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
knivsta
Hoj
zx6r -05
Behöver du fråga så gör nåt annat.

Kunde du eloxera? Sporthoj har nog kunder så det räcker till ert extraknäck i så fall.

kan och kan, har inte provat på det själv utan bara läst så jag vet hur man gör i teorin det kostar inte så mycket heller, jo det är nog sant men då måste det bli bra också.
När jag googlat runt och kollat på privatpersoner som försökt sig på det så har det verkligen varit medelmåttigt resultat.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top