Första sporthoj

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Ort
Uppsala/Prag
Hoj
BMW S1000RR, 2011
Hej,

Är helt grön här på forumet och tog lappen i början av sommaren. Kommer från Uppsala men jobbar i Tjeckien men jag hoppas det är okey att jag "hänger" här ändå.

Började med en Viffer 750 -92 men ska köpa ny hoj inför nästa säsong. Har nu fått ett bra erbjudande på en Gixxer 750 K5. Tror ni det är en bra första sport hoj? Är ju ett ganska så stort steg upp i hästar jämmfört med Viffern men man vill ju inte heller "växa" ur hojen efter bara nått år. Är ju dock som sagt ganska så grön och det kommer bli mestadels gatuåkning för mig men en del bandagar på Most banan är i Tjeckien ska man ju försöka trycka in :)

Han bara ta ut den på ca 7 mil när jag provkörde den i söndags och hade ett fett leende resten av dagen
 

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Ort
Uppsala/Prag
Hoj
BMW S1000RR, 2011
Har sagt till killen att jag tar den och ska hämta upp den på söndeg efter jag kommer tillbaka från Sverige.

Ska bli så kul!! Skönt att vi har minst 1 hel månad kvar att köra!!:yoparty
 

Birkan

Enhjuling
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
2004 KTM 625 Motard
Det är fan knappt. :p Var ju 2 grader när man satte sig på hojen å drog till jobbet imorse. så så jävla skönt är det ju inte. :p
 

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Ort
Uppsala/Prag
Hoj
BMW S1000RR, 2011
ni får ta en tur ner till prag, Det var 13 grader kl 07:00 igår när jag åkte till flyplatsen. Enda anledningen till att inte flytta tillbaka till Uppsala är att man förlorar minst 2 månader av hojåkande.. om man inte gillar iceracing
 

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Ort
Uppsala/Prag
Hoj
BMW S1000RR, 2011
:) Det var grymt skönt att lämmna ett grått & kallt U-a idag för att 2 timmar senare landa 20:00 med 16 grader. Snabbt slänga in väskorna och dra på stället så blev det en skön tur på viffern. Imorgon ska jag hämta min "nya" Gixxer :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top