Om ett år - Officiella Riksdagsvalstråden

Vad kommer du rösta på i Riksdagsvalet?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

EmiliosFantomen

Guest
Mona inser att hon är hatad.
Bodstöm tar över rodret.
S vinner.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Hennes kändismeter har ännu inte börjat rasa men jag anar att när den väl gör det så kommer hon slingra sig upp från någon kloak när det börjar närma sig valet för det där lilla extra ljuset av kändhet i några minuter :D

Är rätt säker på att Linda kan göra ett lika bra jobb som Fredrik eller Mona. :)

Är så trött på blockpolitik, vänster eller högersnack och gamla elitpolitiker. Nej fram med nya unga krafter som har fräscha idéer och som inte bryr sig om att sätta vänster- eller högerbeteckning på allting. Fram för SBF partiet. (Sunt Bond Förnuft)
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad drar du för slutsatser av det då?
Att det är många med SD sympatier som är aktiva i OT delen? Att SD får många missnöjesröster? Att de etablerade partierna grovt underskattat risken med att försöka tiga ihjäl SD och därmed ge dem eld på martybrasan?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det är iofs nästan lika skrämmande att Piratpartiet är tredje störst...

Sporthoj består väl främst av "unga män" så det är inte så underligt. Däremot förstår jag inte varför någon ser det som skrämmande. Det behövs ett parti som står emot övervakningssamhället. Det bästa scenariot vore väl att de etablerade partierna skärper sig och att piratpartiet inte kommer in men det ser jag som högst otroligt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sporthoj består väl främst av "unga män" så det är inte så underligt. Däremot förstår jag inte varför någon ser det som skrämmande. Det behövs ett parti som står emot övervakningssamhället. Det bästa scenariot vore väl att de etablerade partierna skärper sig och att piratpartiet inte kommer in men det ser jag som högst otroligt.
Din analys är säkert korrekt. Dock tror jag tyvär en mycket stor del väljer att rösta på piratpartiet av betydligt mer egoistiska skäl än att de värnar sin integritet, läs de vill ladda ner allt gratis.
 

Dr.Bike

Guest
Att det är många med SD sympatier som är aktiva i OT delen? Att SD får många missnöjesröster? Att de etablerade partierna grovt underskattat risken med att försöka tiga ihjäl SD och därmed ge dem eld på martybrasan?

Så kan man sammanfatta det hela!

Att motorrelaterade hobbysar drar till sig störst intresse från människor som är korkade, lågutbildade och trångsynta.

Så kan man sammanfatta det hela!
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Vilket trams. Mona kommer aldrig nånsin i världen ro hem en seger - det går bara inte. Vi har enbart fått det bättre sen moderaterna äntligen tog över och låt dem fortsätta genomföra de sista punkterna i 4 år till så de kan finslipa resten av landet. Därefter kommer vi ha det riktigt myyysigt :)

Menar man allvar med att lägga sin en endaste röst man endast har vart 4e år på Piratpartiet så borde man omyndigförklaras. Punkt!
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Vi har enbart fått det bättre sen moderaterna äntligen tog över och låt dem fortsätta genomföra de sista punkterna i 4 år till så de kan finslipa resten av landet. Därefter kommer vi ha det riktigt myyysigt :)

Menar man allvar med att lägga sin en endaste röst man endast har vart 4e år på Piratpartiet så borde man omyndigförklaras. Punkt!
Ja Sverige har sannerligen blivit en utopi sen alliansen kom till makten.

Jag röstar på vad jag vill, tills jag hittar ett annat parti som för politik som jag håller med om så tänker jag rösta på piratpartiet.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Ja Sverige har sannerligen blivit en utopi sen alliansen kom till makten.

Jag röstar på vad jag vill, tills jag hittar ett annat parti som för politik som jag håller med om så tänker jag rösta på piratpartiet.

Är det bara jag på SH som fått det så mycket bättre sen de kom till makten?

Ska Mona leda Sverige så är det nog bud på att emigrera. Hellre Piratpartiet då :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vilket trams. Mona kommer aldrig nånsin i världen ro hem en seger - det går bara inte. Vi har enbart fått det bättre sen moderaterna äntligen tog över och låt dem fortsätta genomföra de sista punkterna i 4 år till så de kan finslipa resten av landet. Därefter kommer vi ha det riktigt myyysigt :)

Menar man allvar med att lägga sin en endaste röst man endast har vart 4e år på Piratpartiet så borde man omyndigförklaras. Punkt!
Ja, hur man kan brinna så för en fråga som har med ren stöld att göra fattar inte jag. Jodå, jag har lyssnat på Mikael Nilsson och hans dravel om värnande av frihet och integritet, men då han i samma stund säger "vi har ingen åsikt om ekonomi och budgettak" då börjar jag virra på huvudet. Hur f-n kan man säga att man är politiker och inte ha nån åsikt om det som påverkar oss mest?

Vad är nästa steg "Jag vill inte betala TV-licens partiet"?
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Mona inser att hon är hatad.
Bodstöm tar över rodret.
S vinner.

Du, hon kommer bita sig kvar med sina giftgaddar så länge hon kan - skit i vad som är bäst för partiet.
Den kvinnan verkar helt omedveten om hur lite omtyckt hon är och hur mycket det påverkar partiet.
 
Last edited:

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Det är iofs nästan lika skrämmande att Piratpartiet är tredje störst...

Det är lite konstigt. Stjäls en mc så blir folk här inte direkt glada, men ett parti som delvis bildats för att göra det fritt fram att sno immateriella tillgångar är ok. :va
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top