Om ett år - Officiella Riksdagsvalstråden

Vad kommer du rösta på i Riksdagsvalet?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om exakt ett år vet vi utgången av riksdagsvalet 2010.
Vad än man tycker om Reinfeld med tillhörande gäng så är de något bra på spåret.
Skillnaderna må vara mikroskopiska mot föregående regeringen i praktiken men i teorin har man gjort många bra saker.
Det som nu närmast skrämmer livet ur en är det faktum att om ett år kan vi ha Mona Sahlin som Statsminister, Lars Ohly som någon halvviktig minister, Östros som finansminister samt ”språkrören” från MP på någon viktig position.

Vilka katastrofer tror ni kommer ske om Mona med tillhörande gäng får rodret?

Omöjligt att göra en så lång lista kanske, skall vi börja i andra änden?
Vad kommer bli bättre med MOna & C:eek:?

Jag börjar:

1.
2.
3.
4.
5.

Så, det var lätt gjort.

Vilka alternativ har man om det otänkbara händer, skall man köpa en finaldsbåtbiljett direkt så man kan stå i stand by i Värtahmanen att fly riket? Kommer Irak vara stabilt nog att bege sig till?

Jag ser framför mig svält och misär med en kommunist i regeringen, dessutom är det ur ett mänskligt och principiellt perspektiv fruktansvärt att ha en våldsivrande Lars Ohly som försvarat otaliga massakrer att få influera ens vardag.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det kommer gå käpprätt åt helvete. :gråta Mona med anhängare kommer vinna med ett par futtiga procent och till råga på allt kommer SD komma in också. Sanna mina ord!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Finns inte en chans att Mona kan ta hem de där. Många är nog missnöjda med nuvarande regering, men få är nog så korkade att dom väljer Mona när dom väl står i vallokalen.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
... få är nog så korkade att dom väljer Mona när dom väl står i vallokalen.

Var bara tvungen att citera det där så det finns kvar för framtida bruk....

Själv tänker jag inte rösta i pollen än på ett tag. Det enda jag vet är att S aldrig kommer få min röst så länge de samarbetar med och lovar Vänsterpartiet ministerplatser eller så länge Mona är partiledare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det kommer gå käpprätt åt helvete. :gråta Mona med anhängare kommer vinna med ett par futtiga procent och till råga på allt kommer SD komma in också. Sanna mina ord!

Det står väl ganska klart att SD kommer in och att borgarna kan tänka sig att ge dem visst inflytande. Hur kommer det där egentligen påverka? Om de kommeri n och de andra partierna sitter kvar i Riksdagen så de blir 8 partier så är det väl frid och fröjd men om KD åker ut, vilket är mycket möjligt, så blir det ändå en majoritetsregeringen med häxan i spetsen.

För övrigt kan väl alla ställa in i kontrollpanelen att ni kör 80/inlägg per sida och så bestämmer vi att vi diskuterar SD först efter 10 sidor med inlägg? Det har aldrig kommit något gott ur en SD-diskussion. :fakta
 

Merovingian

Guest
1. Massiv skattehöjning till förmån för subventionerad Toblerone till fula kvinnor.

2. Kommunala gräsområden kommer sluta skötas om eftersom det gör ont för gräset att bli klippt.

3. Endast vänsterskor kommer importeras. Från Nordkorea.

4.

5.

6.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Eftersom det är Markus poll var man ju tvungen att rösta på Liberalpartiet.:D
IRL kommer jag sannolikt att bestämma mig på väg till vallokalen. Ett är under alla förhållanden solklart. Det blir ett alliansparti, inte ett kartellparti. Riskerar KD ramla ur får man väl stödrösta på Göran.

Sverige är snudd på dödsdömt om socialdemokratin skall regera under inflytande av Lars Ohly.:arsele
 

Ocean

Up your ass baby
Gick med
3 Jul 2008
Ort
West Harbour
Hoj
R1 racing
Jag vet bara att man får ta hand om sig själv i slutändan.
Allt kukhuvet Reinfelt och hästhuvet Mona gör är att ta mina pengar och ge dem till ngn annan som enl. dem behöver mina stålar mer än vad jag gör.:mad:

Idioter är vad de är:huvet
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Om Mona kommer till makten så ryker det sista lilla förtroende jag har för det här landet. Jag överväger starkt att lämna den här skiten i såna fall.
 

Ocean

Up your ass baby
Gick med
3 Jul 2008
Ort
West Harbour
Hoj
R1 racing
Om Mona kommer till makten så ryker det sista lilla förtroende jag har för det här landet. Jag överväger starkt att lämna den här skiten i såna fall.

Den planen har jag:tummenupp

Det går bara utför för detta landet och jag tänker inte vara kvar och kämpa för dess överlevnad. Då ska jag sitta och dricka slivovitza i mitt hus vid adriatiska havet:fyllisar
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Om Mona kommer till makten så ryker det sista lilla förtroende jag har för det här landet. Jag överväger starkt att lämna den här skiten i såna fall.

Kan inte annat än att hålla med.

Kommer den där Blendrökande halvfiguren till rodret så byter jag båt.

Landet kommer att utvecklas till en enda Robinsontävling där alla vill glida med på någon annans räkmacka utan att behöva lyfta ett finger.
SEN när man ser sin chans att ro hem en stor del kakan så tänks det inte en sekund på sina medmänniskor.

Sen undrar jag varför den här tråden ligger i dumpforumet.
Tycker det är en jävligr aktuell fråga som berör flertalet.
 
Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Jag gillar att du skriver vänsterpartiet kommunisterna vi ska fortsätta kalla dom för det. Så får alla snevridna människor som röstar på Ohly skämmas.

Dåliga saker med Mona

1. Höjd skatt

2. Åter införing av fastighetsskatten istället för kommunalavgift

3. Höjd a-kassa

4. Höjda real löner pga höjda löner i den offentliga sektorn.

5. Större andel bostadbidrag

6. Statligt subventionerad hyreshus byggnationer.

7. Ökat krav på miljöavgifter på el-certifikat

8. Sänkta fackföreningsavgifter

9. Höjd vägskatt

10. etc etc. etc. mons befriad toblerone

Man kanske skulle bli Dansk? Får smida på min "get out of Dodge" plan.

//Dafe
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top