Bilder SHK Gelleråsen 09-09-06

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu har jag ägnat mig åt bildbeskärning o snyggat till bilder från eftermiddagen. Laddar upp en 80 foton i andra länken i första inlägget, äh denna

http://picasaweb.google.se/Jerkerja/PUBLISH#

IMG_3806.JPG


Härliga bilder, vilken pärla - jag har Jyrgen i sikte! :hihi
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kanonfina bilder dessa med!:tummenupp Jag har fastnat på 3 i serie, som det verkar. Skuuuulle man kunna tänka sig att få dem mailade eller nåt, för att ha när man behöver bättra humöret nån regnig dag...:Bugar

Om man klickar på zoom under bildmenyn där så att säga så får man upp hyffsad storlek till att börja me, sen kan du ge mig din mail så ska ja skicka över fullstorlek när jag får tid.
Alldeles för trött efter en lång dag för att orka nu.
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Stort tack för alla bilder. Kul att ha och nyttigt att se sig själv. Det finns ju lite förbättringspotential...
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Synd att inte kunna dra nytta av sista passet (och givetvis en utsäkt till er andra som fick mindre tid :näsblod)

:mad: och ligga i vägen skulle du också.. se till att pressa grabbarna på verkstan nu så kanske du hinner till Portimao i januari :tummenupp

Såg även att jag fastnat på någon bild.. tackar..

För de som var i gjers grupp (steg 4 snabb) på lördagen så har jag filmerna på min burk. Skicka PM.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Känner till och med en som gick av i samma kurva på exakt samma sätt två pass i rad, vicken jävla nöt, han skylde på däck med riktigt taskiga våtegenskaper och nya bromsbelägg men jag tror mest det handlar om att han inte kunde ta det lite jävla piano med höghastighetsbroms på vått underlag. 'notch', 'notch'

kan göra klart direkt att du har fel det handlade om gaskontroll gav ingen gas efter nerlägg och då tappade personen i frågan framhjulet


Mvh Gottis instruktör snabbgrupp med den vrålande Rc8:an

ps power Weeeeeiiiillieeeesss kan inte hjälpas


IMG_3724.JPG
 
Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vi fick med din HD på film också, jag kan klippa ihop lite best-of-sothoran men du får stå ut med att det stående temat är att den blir omkörd :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Var det du som hade den! Vilket fett ljud! :kär Jag stod och väntade på och lystrade varje gång det ekipaget kom ut på rakan.
Fjärde stycket.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4404062&postcount=2153
Hade jag vetat att det var du som var där så hade jag hälsat! Hårt ljud helt klart!:banana
Ballaste ljudet helt klart!! Ja föruuutom min hoj då.:tråkad

då skulle du ha hört den i dag på sista passet på våran internutbildning när jag plockade ur DB-killern :D:D:D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vi fick med din HD på film också, jag kan klippa ihop lite best-of-sothoran men du får stå ut med att det stående temat är att den blir omkörd :)

Ja men det var faktikst skönt på så sätt, jag låg och åkte med en fazer i vår grupp vi höll ung samma tempo. Sist jag var där på SHK var jag i lugna gruppen och då fick jag många omkörningar att att itu med på rakan varvid jag var tvungen att gasa på rakan. Och vart det klander för buller. Nu i mellangruppen var det perfekt! Jag hade sällan några ivägen framför mig och kunde tuffa på i min egen takt och behövde inte ens gasa på rakan. Men jag är sjukt harig när det är blött, så förmiddagspasset var en pina. Jag tänkta bara på en sak: att inte lägga hojen i vätan. I synnerhet som mitt framdäck var snudd på blankslitet :gnissla
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
då skulle du ha hört den i dag på sista passet på våran internutbildning när jag plockade ur DB-killern :D:D:D

Oj, då missade jag ngt! :D Visste inte att det var såå det gick till på instruktörernas internutbildning ;)
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
:va :D :tummenupp

Kommer lite film från näst sista passet i söndags om någon timme eller två. Mitt ADSL ska bara lyckas att tanka upp 600mb film till min server.

Haha ler ännu efter vårat lunch pass



Oj, då missade jag ngt! :D Visste inte att det var såå det gick till på instruktörernas internutbildning ;)

nyfiken på vad jag fick för db på förbifart och det va nästan ingen skillnad mot Db-killern monterad mer dovare ljud utan :tummenupp
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:va :D :tummenupp

Kommer lite film från näst sista passet i söndags om någon timme eller två. Mitt ADSL ska bara lyckas att tanka upp 600mb film till min server.

Vad kul! Men lägg ingen tid på att plocka fram mina irrfärder. Det känns lite ego. Klipp till film som är intressanta för DIG och alla andra här. Lägg inte tid på att plocka fram mina irrfärder. :hojsmilie Det känns lite ego och är nog rätt ointressant för alla andra som var där.

nyfiken på vad jag fick för db på förbifart och det va nästan ingen skillnad mot Db-killern monterad mer dovare ljud utan :tummenupp

Jag har märkt det också, alla säger att min hoj är högljuddast. Men på mätutrustningen så klarar jag mig om jag inte drar ur den på rakan. Vilket jag inte gjorde i söndags. Jag tror att tack vare att de mäter med Db(B) så undertrycks basfrekvenser, så twinnar klarar sig nog bättre. De har ju större andel av den totalt utstrålade energin i de lägre frekvenserna. Ty förra gången jag var där fick några i mina öron tysta radfyror med slipon svartflagg medan jag klarade mig, vilket verkade helt sjukt.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top