Ducati Streetfighter

Monster83

Allt under 1000 kubik är moped ;=)
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Streefighter
Vi har ingen luftbox som skramlar loss när vi är ute och åker iaf.

Jag har en ny slogan ni kan köra på, givetvis på Italienska.

E 'molto bello ma non funziona :yoparty

Om vi skall gå in på saker som skramlar loss ifrån hojar... En skruv till en luft box eller en hel hållare till drevkåpa med medföljande distans. Ungefär samma sak? Den senare delen orsakade ganska häftig rökutveckling då den landade på kröken på brorsans KTM gör ju inte saken tråkigare.......
Detaljkvalitet är inget som KTM är några direkt fenor på så skjut inte pilbåge i gummibåt ! (eller vad det nu heter...):tummenupp

Det kanske hade varit bra om KTM köpte in lite grejor ifrån Ducati så kanske dom kan få ordning på sin insprutning ?

"Allt under 1000cc är moped ! "
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Om vi skall gå in på saker som skramlar loss ifrån hojar... En skruv till en luft box eller en hel hållare till drevkåpa med medföljande distans. Ungefär samma sak? Den senare delen orsakade ganska häftig rökutveckling då den landade på kröken på brorsans KTM gör ju inte saken tråkigare.......
Detaljkvalitet är inget som KTM är några direkt fenor på så skjut inte pilbåge i gummibåt ! (eller vad det nu heter...):tummenupp

Det kanske hade varit bra om KTM köpte in lite grejor ifrån Ducati så kanske dom kan få ordning på sin insprutning ?

"Allt under 1000cc är moped ! "

AAAHahahaha :D bra skrivet.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Om vi skall gå in på saker som skramlar loss ifrån hojar... En skruv till en luft box eller en hel hållare till drevkåpa med medföljande distans. Ungefär samma sak? Den senare delen orsakade ganska häftig rökutveckling då den landade på kröken på brorsans KTM gör ju inte saken tråkigare.......
Detaljkvalitet är inget som KTM är några direkt fenor på så skjut inte pilbåge i gummibåt ! (eller vad det nu heter...):tummenupp

Det kanske hade varit bra om KTM köpte in lite grejor ifrån Ducati så kanske dom kan få ordning på sin insprutning ?

"Allt under 1000cc är moped ! "

Det är uppenbarligen så att KTM har så pass god kvalitet att Ducati väljer att köpa in från dom iaf :krama

Tror man är lite rädd för att oljekylaren ska ramla av...
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ahh , Nu fick jag svaret till att jag gillar Streetfightern , den har ktm blod i sig :)

Ska testa kompisens Streetfigher s efter det kanske jag gillar den ännu mer ;)

Fin hoj hur som helst .

Jo , hur tycker ni den "vanliga" är mot "s" varianten ..Märker man skillnaden i tex fjädringen ?
 
Last edited:

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Om vi skall gå in på saker som skramlar loss ifrån hojar... En skruv till en luft box eller en hel hållare till drevkåpa med medföljande distans. Ungefär samma sak? Den senare delen orsakade ganska häftig rökutveckling då den landade på kröken på brorsans KTM gör ju inte saken tråkigare.......
Detaljkvalitet är inget som KTM är några direkt fenor på så skjut inte pilbåge i gummibåt ! (eller vad det nu heter...):tummenupp

Det kanske hade varit bra om KTM köpte in lite grejor ifrån Ducati så kanske dom kan få ordning på sin insprutning ?

"Allt under 1000cc är moped ! "

Jag tycker att det är jävligt manligt å behöva mindre än st 42 på fötterna för att inte slå i hälen i avgasröret...
Säger som italienarna:
Ho i tacchi alti su di me oggi. Si sente molto bene quando guido la mia razzo rosso
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Alltid tyckt att Superduke R är en fin maskin :D Eftersom jag gillar streetfighters och v-twins hade den varit nr 2 på inköps listan idag om jag fick välja. Har inte mycket över för rad 4or och dussinhojar. Jag vill ha mitt pulver även i låga varv.

Nåt som skulle ge riktigt habegär var om KTM mosade in RC8ans motor i Superduke chassit.

Kul att det blev lite fart i tråden.

:krama
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Alltid tyckt att Superduke R är en fin maskin :D Eftersom jag gillar streetfighters och v-twins hade den varit nr 2 på inköps listan idag om jag fick välja. Har inte mycket över för rad 4or och dussinhojar. Jag vill ha mitt pulver även i låga varv.

Nåt som skulle ge riktigt habegär var om KTM mosade in RC8ans motor i Superduke chassit.

Kul att det blev lite fart i tråden.

:krama

Du har så rätt så!
Bortsett från nr 2 då...:D
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jag tycker att det är jävligt manligt å behöva mindre än st 42 på fötterna för att inte slå i hälen i avgasröret...
Säger som italienarna:
Ho i tacchi alti su di me oggi. Si sente molto bene quando guido la mia razzo rosso

:hihi

Alltid tyckt att Superduke R är en fin maskin :D Eftersom jag gillar streetfighters och v-twins hade den varit nr 2 på inköps listan idag om jag fick välja. Har inte mycket över för rad 4or och dussinhojar. Jag vill ha mitt pulver även i låga varv.

Nåt som skulle ge riktigt habegär var om KTM mosade in RC8ans motor i Superduke chassit.

Kul att det blev lite fart i tråden.

:krama

Nu när vi vet att ni är Ktm-fans i smyg är ni välkommna in i superduketråden...

:tummenupp
 
Last edited:

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Dtc

Här har vi ännu en glad Ducati Streetfighter S ägare.

Fråga ang DTC

I manualen står det att man i stort sett skall hitta "sin" nivå för rätt DTC beroende hur man kör. Rätt så långt. Frågan är bara hur man hittar denna nivå, hur märker man i praktiken att systemet griper in förutom att det lyser ilsket på instrumentpanelen (vilket kan vara svårt läsa av om man kikar på vägen, alternativt kör i solsken).

Vad är skillnaden mellan dom olika nivåerna förutom att man är Mc Coy på 1:an och Miss Daisy på 8:an ? :confused:

Vad gör DTC:en i praktiken förutom förhindrar/hjälper till att motverka hjulspinn?

Går till väders (läs uiiilar) gör den väl oavsett vad den står som valt DTC läge?

Finns det någon rek. inställning? Vad kör Ni på och varför?
 
Last edited:

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
En fråga till :

Lås - hur förvarar ni det på hojen? Lite snålt med utrymme och finns ju ingen plats att stuffa undan under färd.

Låshållare?

Monterad var?
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Ryggsäck?
Monster83 kör med det i alla fall.

Förresten Fidde:
Här har du en ny fin ryggsäck som matchar hojen:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Duca...QQitemZ310181133655QQptZApparelQ5fMerchandise

Lägg ett bud på 200$ så får du den. Kom igen nu det står ju Ducati på den:D

Vi har inga ducce brödrostar iallafall :tungan Vem vet snart kanske vi kan se ett KTM våffeljärn. Skulle vara sjyst, spettan våfflar medans man kör, Superduken är ju en touring hoj så det borde funka. Bara och koppla in i cigarett uttaget :D
 

Bifogat

  • 1.stories.nyheter.2008.Mars.080313.ktmbrodrost.jpg
    1.stories.nyheter.2008.Mars.080313.ktmbrodrost.jpg
    93.1 KB · Visningar: 101

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Jäklar vilken levande tråd detta är... NOT!

Kom igen nu SF-folket, var är ni?
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Vi har inga ducce brödrostar iallafall :tungan Vem vet snart kanske vi kan se ett KTM våffeljärn. Skulle vara sjyst, spettan våfflar medans man kör, Superduken är ju en touring hoj så det borde funka. Bara och koppla in i cigarett uttaget :D

Jag funderar faktiskt på att ta fram en brödrost för just ducati med loggan å allt snyggt inbränt på mackorna:D Sedan kan jag kränga mackor på era bandagar med ducce-klubben och säkert ta 50 spänn per smörgås. Det räcker ju att det står ducati på mackan så betalar ju ni det tiodubbla värdet...:D
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag funderar faktiskt på att ta fram en brödrost för just ducati med loggan å allt snyggt inbränt på mackorna:D Sedan kan jag kränga mackor på era bandagar med ducce-klubben och säkert ta 50 spänn per smörgås. Det räcker ju att det står ducati på mackan så betalar ju ni det tiodubbla värdet...:D



Men hur blir det när man lägger på osten på mackan, då syns ju inte loggan?? Nä ska du kränga ducce mackor vill vi ha loggan på osten också :D
 

Monster83

Allt under 1000 kubik är moped ;=)
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Streefighter
Däck till SF

Hej tänkte kolla om någon har testat några andra däck än original (pirelli diablo corsa 3) på sin SF? Börjar att spane efter alternativ då höjen har hyffsad apptit på däck..
 

Razzmus

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2010
Ort
Växjö
Hoj
Ducati Streetfighter 2010
Hej tänkte kolla om någon har testat några andra däck än original (pirelli diablo corsa 3) på sin SF? Börjar att spane efter alternativ då höjen har hyffsad apptit på däck..

Jag har kört på michelin pilot power2ct bak.kört nu lite över 400mil,tänkte prova michelin pilot road2 nästa byte! Orginalet fick jag byta innan 400mil.Fram däcket ska jag byta nu i veckan,har kört 780 mil med orginal däcket fram.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top