Ducati Streetfighter

Monster83

Allt under 1000 kubik är moped ;=)
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Streefighter
Har också avverkat första turen i år....
Vilken undebar hoj! Så sjukt kul att köra!
Skall upp till borås gokartbana och rosta av lite den 17/4 .
(är BMW klubben som ordnar men tänkte att man får ju bjuda dom på lite välljud också)
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Tjenare!
Ni som kört ett tag med dtc,"dödar" dtc helt lekfullheten eller ?? Dvs små power wheelies osv ?? Eller är det bara att ställa den i ett okänsligare läge ?? ///FRiLLA

Min erfarenhet av DTC på just SF är att den dödar bort all rolig lek.
Svårt att få till PW då, bakdäcket spinner så släpper den gasen.
Måste koppla ur den för att kunna leka känns det som.

Jag har dock inte kört så mycket SF, bara testat FlexiSpys under en liten tur. Och visst fan går det att få till fina Wheelies även med den, dock utan DTC inkopplat!!
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Min erfarenhet av DTC på just SF är att den dödar bort all rolig lek.
Svårt att få till PW då, bakdäcket spinner så släpper den gasen.
Måste koppla ur den för att kunna leka känns det som.

Jag har dock inte kört så mycket SF, bara testat FlexiSpys under en liten tur. Och visst fan går det att få till fina Wheelies även med den, dock utan DTC inkopplat!!

Japp det har jag märkt =). Har för tillfället ingen dtc pga ecu byte. Så nu är den ju så där ruskigt rolig att köra =).
 

mjj72

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Ort
Örsundsbro
Hoj
Ducati Streetfighter S -09, Husaberg FE 400 -00
Hejsan!

Har ställt min DTC på 3:an för att den inte ska jävlas för mycket, då går den bara in och reducerar om det är lite smågrus eller dåligt fäste när man ska vrida upp den på slangen:tummenupp
Tycker annars att det funkar bra med DTC:n, har vridit ner den till 6:an om det är blött någon gång när jag kört på rörken, men annars kör jag på 3:an hela tiden och har inte haft några problem med hjulningarna:banana

Ha det bäst där ute och sopa bort allt lösgrus tills jag kommer hem om en vecka, då ska det åkas:D
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Japp det har jag märkt =). Har för tillfället ingen dtc pga ecu byte. Så nu är den ju så där ruskigt rolig att köra =).

Skulle helst köra utan DTC jämt, annars får man ju ingen körkänsla alls.:tuttar:yoparty:D

Provade att köra en ny BMW 1200 förra året med en massa elektronik, den körde och jag satt bara på kändes det som. Man fick inte bestämma alls hur kurvan skulle gås igenom, Skit tråkigt måste jag säga. :huvet
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Skulle helst köra utan DTC jämt, annars får man ju ingen körkänsla alls.:tuttar:yoparty:D

Provade att köra en ny BMW 1200 förra året med en massa elektronik, den körde och jag satt bara på kändes det som. Man fick inte bestämma alls hur kurvan skulle gås igenom, Skit tråkigt måste jag säga. :huvet

Mja skulle viljat haft dtc på premiären. Trodde bakhjulet skulle komma upp bredvid framhjulet . Lite mera pulver i den här än hypern och 848:an. Jo kört 1300s , men dom skall iaf ha beröm för quickshiftern så smärtfri.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
SF:hojen är extremt läcker, har haft 2st Ducce sedan tidigare och längtar tillbaka bakom styret igen på en Bolognaraket igen.

Fråga : Hur är SF:en att köra längre turer på motorväg? Blåser man bort och nacken stel om man kör i 100-120 km/h och uppåt ?

Min gamla HYM jag hade var fantastisk men tröttnade att sitta som ett segel och ta all vind i avsaknad av kåpor. Skulle jag tycka den var lika "illa" på en SF?
 
Last edited:

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
SF:hojen är extremt läcker, har haft 2st Ducce sedan tidigare och längtar tillbaka bakom styret igen på en Bolognaraket igen.

Fråga : Hur är SF:en att köra längre turer på motorväg? Blåser man bort och nacken stel om man kör i 100-120 km/h och uppåt ?

Min gamla HYM jag hade var fantastisk men tröttnade att sitta som ett segel och ta all vind i avsaknad av kåpor. Skulle jag tycka den var lika "illa" på en SF?

Personligen tycker jag att sf är bra mkt bättre ang fartvinden. Lite mer framåtlutad körställning osv. Bästa är nog att provköra.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Personligen tycker jag att sf är bra mkt bättre ang fartvinden. Lite mer framåtlutad körställning osv. Bästa är nog att provköra.

Tack för svar,

Givetvis skall jag testa en för att bilda just min uppfattning om den.
Dyr leksak men verkar jäkligt kul och gillar konceptet, utseendet och allt godis på den.

Frågan är dom den räcker som "enda" hoj och går använda till allt?

Kör ni alla med Termignoni på hojen eller har ni hittat andra system till mindre peng och i så fall vad/vart?
 

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Fråga

Behöver lite info om Streetfightern innan ev köp och i den här tråden så finns det ju inte så mycket tyvär, vet ni något bra forum där man hittar allt?
 

Allstaar

Guest
Behöver lite info om Streetfightern innan ev köp och i den här tråden så finns det ju inte så mycket tyvär, vet ni något bra forum där man hittar allt?

Gå ned till Ducati Stockholm och ställ dina frågor? Där kan det besvaras en jävla massa. :tummenupp
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Behöver lite info om Streetfightern innan ev köp och i den här tråden så finns det ju inte så mycket tyvär, vet ni något bra forum där man hittar allt?

kolla denna sida http://www.ducati.ms/ där finns det en tråd för streetfightern där läser jag allt jag behöver veta gå in på forumet o sen till streetfighter delen så finns det mycket att läsa
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Nu har jag prövat hojen. Me like! Kanske dags att byta ut min gamla 08:a :)
 

tommi

Guest
Missat den här tråden,har bestämt mig för att sälja min vfr o skaffa streetfighter-s istället men den blir dyr har bestämt mig för att skaffa magnesiumfälgarna i guld till en röd sf så troligen blir det ingen i år iallafall.

Nån som vet om det kommer abs till den nångång? det blir 15% billigare försäkring isåfall...

jaja hoppas man har råd att köpa en innan sommaren är slut iallafall :)
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Lär nog dröja innan Ducati sätter ABS på sina sporthojar. Läste nånstans att dom anser att det är onödig vikt och hör inte hemma på en sporthoj.

Ducati är ju vikt fetischister. Dom snålar in på allt vad gäller vikt, många bäckar små..
 
Last edited:

tommi

Guest
Lär nog dröja innan Ducati sätter ABS på sina sporthojar. Läste nånstans att dom anser att det är onödig vikt och hör inte hemma på en sporthoj.

Ducati är ju vikt fetischister.

Jaha ja det gör väl inget utan abs heller det går ju trots allt att bromsa iallafall :D
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Sen kan jag inte låta bli att tänka på om dom kommer spotta ut en SF med 1198-motorn? ABS hade ju mycket riktigt varit intressant också.
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Styre

Är intresserad av att köpa ett Ducati Streetfighterstyre till min Superduke. Någon som har ett över? Har sett på de internationella forumen att många byter till bla Renthal 814 för att få lite mer upprätt körställning. Om du är sugen på att sälja till mig eller byta mot ett Superdukestyre så skicka gärna ett pm.

http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?p=739694
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Nu är det tävling i Streetfighter-tråden!!

Bildfråga:
Vad är detta för hoj:va:va
Bild0094.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top