Ducati Streetfighter

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Köpte en 2 in 1 hylsa från min återförsäljare men alienmoto.se säljer den åxo, den fungerar både till fram o bakdäck.
d271.jpg

Betalade 800:- för min. En vecka senare var jag på Jula och gick bort till hyllan med hylsor. Tror du inte fan den låg där i hyllan så fint he he :näsblod

Allt du behöver ska nog finnas på Jula. Bak ska det vara stjärnhylsa 55mm och fram är det väl bara en vanlig 6 kantshylsa. Du borde nog hitta momentnycklar där med. Depåstödet bak är ducati orginal även den från återförsäljaren, fram blire nog och hänga upp hojen i gafflarna.
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Hjulaxeln bak är ju grov , mitt gamla duccestöd funka ej =( .Blir att be ngn svarva ny axel/spindel till stödet. Ngn som skall köra mantorp 2:e Maj ?? Hänger gärna på en körning i framtiden (om jag är hemma). Finspång är ju ett stenkast ifrån katrineholm =).
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Hjulaxeln bak är ju grov , mitt gamla duccestöd funka ej =( .Blir att be ngn svarva ny axel/spindel till stödet. Ngn som skall köra mantorp 2:e Maj ?? Hänger gärna på en körning i framtiden (om jag är hemma). Finspång är ju ett stenkast ifrån katrineholm =).

jag brukar köra andra maj men jag vet inte om jag hinner köra in hojen innan dess så jag har ej bokat den men jag kommer att vara där endå för min kompis som jag alltid åker med är bokad så jag ska sköta markservicen åt honom

klart att vi ska åka ihop:)
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Köpte en 2 in 1 hylsa från min återförsäljare men alienmoto.se säljer den åxo, den fungerar både till fram o bakdäck.
View attachment 298492

Betalade 800:- för min. En vecka senare var jag på Jula och gick bort till hyllan med hylsor. Tror du inte fan den låg där i hyllan så fint he he :näsblod

Allt du behöver ska nog finnas på Jula. Bak ska det vara stjärnhylsa 55mm och fram är det väl bara en vanlig 6 kantshylsa. Du borde nog hitta momentnycklar där med. Depåstödet bak är ducati orginal även den från återförsäljaren, fram blire nog och hänga upp hojen i gafflarna.

när jag kollade på jula så hade dom inte 55 hylsa. tror att 46 var den största, men jag beställde en likadan som du la upp bild på, men i usa så kostar den 370kr med frakt.
ni vet ingen som ska sälja ett depåstöd som passar till streetfightern
 

Razzmus

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2010
Ort
Växjö
Hoj
Ducati Streetfighter 2010
Finns en massa billiga carbon delar ute på ebay redan till Ducati Streetfighter, i vissa fall verkar det rent av FÖR billigt. Vad tror ni, vågar man beställa, hur tror ni passformen kommer vara??
Kolla in exemplet "Carbon Fiber Undertank Side Panels" vet att dessa går på över 5 lax i sverige och på ebay för US $199 = 1371 sek :va:va

sidepanels_63296982.jpg


Fler bilder, kolla länk -->http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Carbon-Fiber-Undertank-Side-Panels-Ducati-Streetfighter_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3efaafbc0cQQitemZ270493793292QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Hej! Ny här på sporthoj! Har med funderat på att beställa från dom,har hört att det skulle vara bra grejer där ifrån. Får se om det blir något kolfiber i år.Han köpa slip-on innan (vintern) kom,han köra ca 190 mil.
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hej! Ny här på sporthoj! Har med funderat på att beställa från dom,har hört att det skulle vara bra grejer där ifrån. Får se om det blir något kolfiber i år.Han köpa slip-on innan (vintern) kom,han köra ca 190 mil.

Välkommen Razzmus, ny på sporthoj och ägare av en av dom grymmaste hojarna :tummenupp
 

Razzmus

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2010
Ort
Växjö
Hoj
Ducati Streetfighter 2010
Välkommen Razzmus, ny på sporthoj och ägare av en av dom grymmaste hojarna :tummenupp

Tack så mycket,det känns bra att vara här,ja den är grymm,men underbar att köra:) Verkar vara ont om streetfigthers här hos mig,men det kanske blir fler till våren.Jag kör många mil om året så det lär bli endel däckbyten,hur många mil kom du på bak resp fram däcket?
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
kylarskydd!

Köpt från evo-tech på ebay. 740:- ink frakt. Mkt bra passform och mkt billigare än rizomas. Klarlackat plasten vid tändningslåset så att dekalerna sitter kvar. På hypern flög dom bort efter 2 tvättar. Har även eloxerat kylarskydden svart. Ngn som har tips om bra krashpuckar/styrändar??
 

Bifogat

  • street1.JPG
    street1.JPG
    80 KB · Visningar: 168
  • street2.JPG
    street2.JPG
    75.3 KB · Visningar: 168
  • sreet3.JPG
    sreet3.JPG
    112.3 KB · Visningar: 217

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Ser mycket bra ut med kylar gallret. Köpte du kolfiber skydd till sidorna el har du lackat dom svarta ??
 

mjj72

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Ort
Örsundsbro
Hoj
Ducati Streetfighter S -09, Husaberg FE 400 -00
Hej, tänkte bara tipsa om RG-racing för crashpuckar mm. Beställde därifrån och fick hem allt på mindre än en vecka:tummenupp
Allt var bolt on förutom nummerskyltshållaren som jag fick pilla lite med men det vart bra när den var på plats.
Lycka till!
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag meeeed :banana fan va kul det var.. Körde hem hojen från jobbet där den stått i vinterförvaring. Va tvungen och knäcka en öl när jag kom hem, var helt skakis av adrenalin kicken
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Dtc!

Tjenare!
Ni som kört ett tag med dtc,"dödar" dtc helt lekfullheten eller ?? Dvs små power wheelies osv ?? Eller är det bara att ställa den i ett okänsligare läge ?? ///FRiLLA
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Tjenare!
Ni som kört ett tag med dtc,"dödar" dtc helt lekfullheten eller ?? Dvs små power wheelies osv ?? Eller är det bara att ställa den i ett okänsligare läge ?? ///FRiLLA

jag har inte dtc själv men den ska inte strypa alls om du får en power wheelie. det är ju bara om det släpper som den bryter, kommer inte ihåg hur men den kan skilja på om du har framdäcket i luften eller om det är bakdäcket som släpper. den är tydligen väldigt känslig på läge 8 på bana måste man nog ner runt 3-5 om den inte ska bryta i varenda kurva
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top