Ducati Streetfighter

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Vad kör ni andra med för däck? Och hur tycker ni dom fungerar? Väder, grepp, stabilitet osv!
 

Horizone

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Ducati Streetfighter 848
Kör med Pirelli Diablo Rosso Corsa som satt på från fabrik, helt nöjd än så länge. Inga tendenser på släpp vid kallt väder. Har kört väldigt lite i regn men tyckte dem funkade bra även då. Har inte kört på bana så vet inte hur bra dem står sig där men generellt tycker jag dem känns väldigt trygga och stabila för vanlig gatkörning.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Imorgon drar jag upp till Biscaya och lämnar in hojen på verkstad för byte av packboxarna i Öhlinarn.
När värmen kommer tillbaka så tycker jag vi får styra upp en träff i Göteborg! Vi är ju trots allt nästan ett dussin som kör SF i Göteborg med omnejd! :yoparty:yoparty
 

Horizone

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Ducati Streetfighter 848
Imorgon drar jag upp till Biscaya och lämnar in hojen på verkstad för byte av packboxarna i Öhlinarn.
När värmen kommer tillbaka så tycker jag vi får styra upp en träff i Göteborg! Vi är ju trots allt nästan ett dussin som kör SF i Göteborg med omnejd! :yoparty:yoparty

Låter som en utmärkt ide :tummenupp
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Vad kör ni andra med för däck? Och hur tycker ni dom fungerar? Väder, grepp, stabilitet osv!

Kör med Michelin Pilot Power 3 och är kanon nöjd med de, funkar bra i alla väder och är i min mening riktigt stabila att köra på. Greppet är likaså super, dock inte kört bana med däcket så där kan jag inte uttala mig. Körde styvt 400mil med det på min Monster 1100 Evo ifjol och har även monterat det nyligen på min SF, och än har jag inte hittat några svagheter överhuvudtaget.

//Tobbe :crash
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Då var hojen inlämnad hos Biscaya :tuttar
Kom en snubbe med nya Panigalen med, satan vad fin den är!

1.jpg
 

Horizone

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Ducati Streetfighter 848
Fjädringsinställning

Behöver tips på fjädringsinställning. Har ställt in fjädringen i sportläget enligt manualen men tycker fortfarande den känns lite väl mjuk fram vid hård inbromsning. Väger runt 87kg, gissar på att det inte är den vikten som manualen har som utgångspunkt för inställningarna.

Någon som har en bra setup att dela med sig av, eller tips på vart jag kan hitta en setup anpassad för min vikt?
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Behöver tips på fjädringsinställning. Har ställt in fjädringen i sportläget enligt manualen men tycker fortfarande den känns lite väl mjuk fram vid hård inbromsning. Väger runt 87kg, gissar på att det inte är den vikten som manualen har som utgångspunkt för inställningarna.

Någon som har en bra setup att dela med sig av, eller tips på vart jag kan hitta en setup anpassad för min vikt?


http://www.ohlins.com/Checkpoint-Ohlins/Setting-Up-Your-Bike/Underrubrik_1/

Enjoy! :tummenupp
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Vad jag förstått det som så ska Streetfighten vara baserad på 1098 Superbike motorn.
Så vad är det egentligen som hindrar SFn ifrån att använda all den effekt som Superbiken genererar?
Olika luftboxar? Låst mjukvara? Jag har inte läst om någon mapp som ger i närheten av den skillnaden.

/Rasmus
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Vad jag förstått det som så ska Streetfighten vara baserad på 1098 Superbike motorn.
Så vad är det egentligen som hindrar SFn ifrån att använda all den effekt som Superbiken genererar?
Olika luftboxar? Låst mjukvara? Jag har inte läst om någon mapp som ger i närheten av den skillnaden.

/Rasmus
Andra kammar och ECU om jag inte minns fel.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Det är jag helt säker på, har inte hört nåt annat iaf.
Fast jag tycker den går som fan ändå.

Jo den går nästan som en plastraket :tummenupp
Men jag förlorar så otroligt mycket i växlingarna. Jag kanske borde kika på en kopplingscylinder eller quickshifter innan jag försöker kräma ur mer effekt ur henne! :va

Tack för tipset iaf! :)
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Vad jag förstått det som så ska Streetfighten vara baserad på 1098 Superbike motorn.
Så vad är det egentligen som hindrar SFn ifrån att använda all den effekt som Superbiken genererar?
Olika luftboxar? Låst mjukvara? Jag har inte läst om någon mapp som ger i närheten av den skillnaden.

/Rasmus

Som jag har lärt mej så är det samma motor, men annat luftintag gör att man tappar en del av effekten jämfört med 1098. Kolla på ett par lösa 1098-intag så ska ni se, dom är "lite" annorlunda än vad som passar på våra hojar. Sen är det ett modernare motorblock taget från 1198 på våra hojar, 3 kilo lättare än på en vanlig 1098.

Min har varit och fått massage av TomTom, Hypertrick. Man kan väl säga att det gick rätt bra, kolla bänkresultatet jämfört med en 1098 med Termi helsystem. Ingen ide att stirra för mycket på siffrorna eftersom bänken tydligen är lite pessimistiskt lagd, men 10 hästar och 10 Nm extra vid 6,6k rpm jämfört med en bra 1098 är inte dumt...
SFRemusFull_vs_1098TermiFull.jpg
 
Last edited:

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Som jag har lärt mej så är det samma motor, men annat luftintag gör att man tappar en del av effekten jämfört med 1098. Kolla på ett par lösa 1098-intag så ska ni se, dom är "lite" annorlunda än vad som passar på våra hojar. Sen är det ett modernare motorblock taget från 1198 på våra hojar, 3 kilo lättare än på en vanlig 1098.

Min har varit och fått massage av TomTom, Hypertrick. Man kan väl säga att det gick rätt bra, kolla bänkresultatet jämfört med en 1098 med Termi helsystem. Ingen ide att stirra för mycket på siffrorna eftersom bänken tydligen är lite pessimistiskt lagd, men 10 hästar och 10 Nm extra vid 6,6k rpm jämfört med en bra 1098 är inte dumt...
View attachment 405962

Tackar! Läst på lite mer nu jag också.
Allt i motorn är likadant tydligen. Men den har en annan mapp och helt andra insug (Som inte passar på SF)

Jag har börjat pressa den lite hårdare nu. Tidigare hade jag förväntat mig att effekten och vridet skulle finnas där redan från början. Men satan vad den sticker om man växlar när det börjar blinka! Vilket odjur!
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Hej!

Är på gång att handla en Streetfighter i veckan! :) Ska bli grymt intressant att testa denna hojen! De är ju så sjuuuukt läckra!

Tänkte höra om det är någon av er Streetfighter ägare som har en passagerarsadel över? På den jag ska köpa sitter det bara en kåpa och tanken är att jag ska ha packning på passagerarsadeln. Så hade behövt en sådan! :)
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Hej!

Är på gång att handla en Streetfighter i veckan! :) Ska bli grymt intressant att testa denna hojen! De är ju så sjuuuukt läckra!

Tänkte höra om det är någon av er Streetfighter ägare som har en passagerarsadel över? På den jag ska köpa sitter det bara en kåpa och tanken är att jag ska ha packning på passagerarsadeln. Så hade behövt en sådan! :)

Det finns relativt billiga kutslock med integrerad väska att köpa på ebay. Om den är för liten för en långresa så är den ändå användbar som bas för en större väska om du inte har en passagerarsadel.

Lycka till med köpet!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top