Ducati Streetfighter

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Tyvärr gäller det inte bara US utan även Sverige. Vet inte när du köpte hojen men det är inte bara bränsle slangarna som det är (kan) vara fel på. Beror på vilket serie nr din hoj har. S modellen som min, hade fel på höger gaffel ben eftersom Öhlins hade använt ett för svagt material. Dom bytte gaffeln direkt när dom fått in nya från Öhlins.

Biscaya kollade även slangarna till insprutningen och allt verkade ok men det kan finnas modeller i sverige som har fel på slangarna. Kontakta din återförsäljare om du är nervös.

okej jag får ringa o höra med dom
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Är Streefightern billigare i försäkring än 1098:an?
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Är Streefightern billigare i försäkring än 1098:an?

Mycket billigare. Jag bor i Södermanland och är 34 år. Hel/Hel för mig på bilsport och mc ligger på 7200 :-

Har för mig att jag ringde på en 1098s ang försäkring och den skulle ligga på över 3000 i månaden
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Standard vs S

Japp kanske är på väg mot min tredje ducce.Så till frågan skiljer sig det körmässigt från dom båda modellerna ??Är dtc den livförsäkringen man behöver ha ??Ni som kör standard ,är ni nöjda ??
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Japp kanske är på väg mot min tredje ducce.Så till frågan skiljer sig det körmässigt från dom båda modellerna ??Är dtc den livförsäkringen man behöver ha ??Ni som kör standard ,är ni nöjda ??

Har inte kört en SF standard men ett väl fungerande antispinn system på en så pass lätt hoj med så mycket effekt är ju aldrig fel. Systemet funkar klockrent.

Gjorde en dum omkörning direkt efter en refug för att komma förbi en bil, givetvis låg det grus där som jag inte såg. Fick världens släpp men innan jag ens hade hunnit reagera hade hojen styrt upp det hela så jag fick grepp igen.

Du kan ge full gas ur kurvor utan att vara orolig för släpp, hojen ger inte mer kraft än den har grepp i asfalten. Känns ruggigt och onaturligt men det fungerar :va

Är ju inte roligt om man råkar mosa på för mycket i en kurva med DTC avstängt :)

[YOUTUBE-ID]XS2DxAv36Xk[/YOUTUBE-ID]
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Har inte kört en SF standard men ett väl fungerande antispinn system på en så pass lätt hoj med så mycket effekt är ju aldrig fel. Systemet funkar klockrent.

Gjorde en dum omkörning direkt efter en refug för att komma förbi en bil, givetvis låg det grus där som jag inte såg. Fick världens släpp men innan jag ens hade hunnit reagera hade hojen styrt upp det hela så jag fick grepp igen.

Du kan ge full gas ur kurvor utan att vara orolig för släpp, hojen ger inte mer kraft än den har grepp i asfalten. Känns ruggigt och onaturligt men det fungerar :va

Är ju inte roligt om man råkar mosa på för mycket i en kurva med DTC avstängt :)

[YOUTUBE-ID]XS2DxAv36Xk[/YOUTUBE-ID]

Ja hmm det där såg ju inte kul ut. Tyckte mig se och höra att många råkade lägga 1098:an i början,mkt kraft är det ju .
 

Monster83

Allt under 1000 kubik är moped ;=)
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Streefighter
Ja hmm det där såg ju inte kul ut. Tyckte mig se och höra att många råkade lägga 1098:an i början,mkt kraft är det ju .

Visst finns det pulver....:yoparty
Men jag har den i standard utförande och har väl kört 150mil än så länge.
Några av dem på bana.
Men jag tycker inte att jag saknar DTC.
Motorn har så fin karaktär och underbar gasrespons så det är inga problem tycker jag. Man vet vad som kommer att hända.
Men visst kanske det är en trevlig försäkring men hojen går definitivt att köra utan.

Hoppas att det tillförde något.
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Finns en massa billiga carbon delar ute på ebay redan till Ducati Streetfighter, i vissa fall verkar det rent av FÖR billigt. Vad tror ni, vågar man beställa, hur tror ni passformen kommer vara??
Kolla in exemplet "Carbon Fiber Undertank Side Panels" vet att dessa går på över 5 lax i sverige och på ebay för US $199 = 1371 sek :va:va

sidepanels_63296982.jpg


Fler bilder, kolla länk -->http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Carbon-Fiber-Undertank-Side-Panels-Ducati-Streetfighter_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3efaafbc0cQQitemZ270493793292QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Blev det ngt köp ???

Finns en massa billiga carbon delar ute på ebay redan till Ducati Streetfighter, i vissa fall verkar det rent av FÖR billigt. Vad tror ni, vågar man beställa, hur tror ni passformen kommer vara??
Kolla in exemplet "Carbon Fiber Undertank Side Panels" vet att dessa går på över 5 lax i sverige och på ebay för US $199 = 1371 sek :va:va

sidepanels_63296982.jpg


Fler bilder, kolla länk -->http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Carbon-Fiber-Undertank-Side-Panels-Ducati-Streetfighter_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3efaafbc0cQQitemZ270493793292QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Blev det ngt köp ???

Nä inte ännu, är lite osäker på kvalitet på japandelar. Har iallafall skaffat mig ett paypal konto och är reggad på Ebay så vi får väl se. Kollar man in vad andra företag tar för sina prylar verkar det lite väl billigt.

Verkar finnas en hel del *bling bling* till fightern numera iallafall.

http://www.shift-tech-carbon.com/onlineshop/index.php?cat=c12_STREETFIGHTER.html

http://www.motowheels.com/italian/m...yID=1209|Streetfighter&collection=1202|Ducati
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Köpte lite kolfiber till 848:an ifrån ebay.Hyffsad passform med tanke på priset. Ngn som har haft problem med sitt dtc. Får inte ens upp det på menyn ?? . Har ju iof 2års garanti .
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Köpte lite kolfiber till 848:an ifrån ebay.Hyffsad passform med tanke på priset. Ngn som har haft problem med sitt dtc. Får inte ens upp det på menyn ?? . Har ju iof 2års garanti .

Har aldrig haft problem med DCT, skulle lämna in den omgående till återförsäljaren. Gör det nu under vintern så slipper du sitta och vänta när våren är här.
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
tjena kul att det börjar bli några stycken som har en streetfighter
är det nån som köpt några godisbitar till hojen än?
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
tjena kul att det börjar bli några stycken som har en streetfighter
är det nån som köpt några godisbitar till hojen än?

Bara Termignoni slipon kittet och Ducati percormance korta skylthållare. Måste köpa nya däck både bak och fram. Sen har jag 1200 mila servicen om 300 mil så det lär bli dyrt ändå i vår :(

Sitter på ebay varje kväll med fingret över "köp" knappen och velar :gnissla
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Bara Termignoni slipon kittet och Ducati percormance korta skylthållare. Måste köpa nya däck både bak och fram. Sen har jag 1200 mila servicen om 300 mil så det lär bli dyrt ändå i vår :(

Sitter på ebay varje kväll med fingret över "köp" knappen och velar :gnissla

har du redan kört 900 mil när köpte du din igentligen?
jag har bara kört min 40 mil köpte den i september.
vad ska du köpa för däck? kör du nåt på bana?
jag kör ca: 10 bandagar per år så jag ska nog köpa skurna slicks
från bridgestone till min hoj vill inte pruta på fästet när man pressar hojen på banan.
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
har du redan kört 900 mil när köpte du din igentligen?
jag har bara kört min 40 mil köpte den i september.
vad ska du köpa för däck? kör du nåt på bana?
jag kör ca: 10 bandagar per år så jag ska nog köpa skurna slicks
från bridgestone till min hoj vill inte pruta på fästet när man pressar hojen på banan.

Min levererades 8/4 -09 till Biscaya i Alingsås, hämtade den några dagar efter. Den var ju först i Sverige :) bara blev så, försökte inte vara först el nåt. S modellen skulle levereras snabbare än vanliga modellen, därför jag tog den.

Håller med, aldrig pruta på fästet med en fighter, men den käkar fan ordentligt med däck. Dina Diablo Corsa 3 som du har på nu kommer ta slut fortare än du hinner blinka :D Är inne på mitt 3e bakdäck nu+ ett nytt fram. Beställde precis Continental ContiSportAttack http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....port=P&dsco=121&m_s=1&profil=ContiSportAttack Har aldrig kört på dom förut men hört bra om dom.

Nä har aldrig kört bana men det blir ändring på det i år. Vi är några som ska ner till Gotland ring en vecka i sommar och köra, fan va man längtar..

Håller med, Ja riktigt kul att fler börjar köpa fightern :yoparty
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
när ska ni till gotland? jag ska dit sista helgen i maj o köra med ationpics gänget. fredag lördag o söndag på gotlandring det är höjdpunkten på hela året!
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Vi ska ta kurs så datumen har inte släppts ännu. En polare i min klubb är banansvarig så det ska inte vara problem med tider, lägger dig i vänner listan. Katrineholm är ju ett stenkast från Vagnhärad där jag bor, vi kanske kan dra en repa när Sverige tinat upp :)
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Vi ska ta kurs så datumen har inte släppts ännu. En polare i min klubb är banansvarig så det ska inte vara problem med tider, lägger dig i vänner listan. Katrineholm är ju ett stenkast från Vagnhärad där jag bor, vi kanske kan dra en repa när Sverige tinat upp :)

klart att vi ska åka en sväng! med lite tur så ska en kompis till mig köpa en streetfighter oxå. bara han får sin hoj såld, han åker 1098 nu. men det är klart han kan få åka med oss en då 1098an duger ju den med:D
jag lägger till dig med på vänner listan.
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
vad använder ni när ni ska ta av bakdäcket? jag har letat efter en hylsa men har inte lyckats hitta en som är så stor.

länka gärna till butiken som ni har köpt i.

vad kör ni med för depåstöd? o var handlade ni?

måste få tag på dessa saker innan våren!
o även en billigare momentnyckel som funkar att dra bakdäcket med
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top