Ducati Streetfighter

sportbike

Guest
Har hittat Termignoni Slipon med Ecu och luftfilter på ebay nu, ca 12000kr. Bråkar med mig själv om det är värt pengarna:p Borde jag slå till?
Innan du slår till tycker jag du ska slå en signal till Ducati Stockholm som håller på att avveckla sin verksamhet, kanske får du ett bättre pris där.
08-4589888
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Innan du slår till tycker jag du ska slå en signal till Ducati Stockholm som håller på att avveckla sin verksamhet, kanske får du ett bättre pris där.
08-4589888

Tack för tipset ska kolla med dom! Tråkigt att dom lägger ner..
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det var värt varenda krona.. vilket jäkla ljud:kär Nu vill jag ha vår.

Hur blev det? Fixade du termisarna? :yoparty

Samt en fråga till alla: Har ni kört första turen ännu? Själv väntar jag allt.. för jäkla trisst väder och där jag har hojen ståendes är det alltid en isgata på ca 6m där solen vägrar tränga fram, så jag når inte ut till "stora vägen" på ett tag.. får ta och åka dit som jag gjorde förra året med maskinen och skrapa lite is! :gnissla:tummenupp
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hur blev det? Fixade du termisarna? :yoparty

Samt en fråga till alla: Har ni kört första turen ännu? Själv väntar jag allt.. för jäkla trisst väder och där jag har hojen ståendes är det alltid en isgata på ca 6m där solen vägrar tränga fram, så jag når inte ut till "stora vägen" på ett tag.. får ta och åka dit som jag gjorde förra året med maskinen och skrapa lite is! :gnissla:tummenupp

Japp slog till på ett par Termignoni slipon med ecu och luftfilter.
Jag har tagit ut hojen, kör runt lite i stan. Mest för att bota den värsta abstinensen... Ska bli varmare i helgen så hoppas på en lite längre runda då:)
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Sådär, då var årets premiär avklarad. I full skyddsmundering bestående av hjälm, skyddssandaler (dom har ju stålhätta), fristadsbrallor (dom har ju knäskydd) och fleecetröja (hmmm) så varmkördes hojen ett varv runt byn. Olja och filter skulle bytas eftersom det inte blev av i höstas.
Och satan vad den går när man inte är van. Har bara kört enduro i närtid och det var ju lite skillnad. Suget att ta fram hojen har inte riktigt infunnit sig tidigare, men fan vet om jag inte fick lite blodad tand nu iallafall. Måste bara få remmarna bytta och besikta skiten, så är sommarkvällarna räddade. :tummenupp
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Sådär, då var årets premiär avklarad. I full skyddsmundering bestående av hjälm, skyddssandaler (dom har ju stålhätta), fristadsbrallor (dom har ju knäskydd) och fleecetröja (hmmm) så varmkördes hojen ett varv runt byn. Olja och filter skulle bytas eftersom det inte blev av i höstas.
Och satan vad den går när man inte är van. Har bara kört enduro i närtid och det var ju lite skillnad. Suget att ta fram hojen har inte riktigt infunnit sig tidigare, men fan vet om jag inte fick lite blodad tand nu iallafall. Måste bara få remmarna bytta och besikta skiten, så är sommarkvällarna räddade. :tummenupp

Mkt trevligt, har samma "mål" som dig.. olja/filter och besiktning. Sen är som sagt sommarkvällarna räddade! :tuttar
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Funderar på att byta till en SF 848, någon som råkar sitta på ett regg nummer till en? Lusläst blocket utan framgång, skulle vilja kolla försäkringen


edit: Never mind, damsög bytbil.com istället så det löste sig!
 
Last edited:

Kikkanos

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2012
Ort
karlstad
Hoj
Kawasaki zx6r 2003 (såld), Ducati Streetfighter S 2009 (såld), Gasgas sm 700 2022
Då är man en ny ägare av en Ducati streetfighter 1098s :banana

Köpte den igår och uppfattningen av den än så länge (70 mil), vilket jävla ljud (sitter termignoni slip-on utan baffles grejjerna) och vilket vrid fyfan, helt underbart :) och vilken skillnad jämfört med zx6:an jag hade innan.
Hojen känns väldigt lätt och smidig att kasta runt och så får man ju inte glömma brembo bromsarna, herregud vilka grymma bromsar.

Är sjukt nöjd med den, gillar den mer och mer för varje gång jag sätter mig på den och kör :)
 

Kikkanos

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2012
Ort
karlstad
Hoj
Kawasaki zx6r 2003 (såld), Ducati Streetfighter S 2009 (såld), Gasgas sm 700 2022
Sitter och tittar på quickshifter som jag vill ha till min Ducati och har kommit över cordonas quickshifter. Vet ni vilken jag ska ha exakt, då jag verkligen inte kan någonting om el osv. På min hoj sitter det termignoni slip-on med ett tillhörande ECU och luftfilter om det har nån avgörande roll.

Och är det svårt att installera för en som inte kan nåt om el?
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tjenare och grattis till en galen hoj! ;) Rätt avis själv på att inte ha S-varianten. Men man ska inte klaga!

Spana in Ducati.ms tycker jag, där är det en del trådar om QS etc samt välldigt mkt bra info överlag om både 848'an och 1098'an.

Den här tråden hittade jag, lite bilder som kanske underlättar. Har även läst att många tycker Annitori gör mkt bra quickshifters. Är själv sugen på att fixa en qs, så dela gärna dina erfarenheter nu om du fixar en. :)

http://www.ducati.ms/forums/138-streetfighter/186689-annitori-quickshifter-installed-sf-848-a.html
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hur är det med service och underhåll på Streetfighter 1098? Remmar ska bytas varannat år eller hur är det? Hur ligger intervallerna? Jag har blivit sugen på att testa en nämligen.. :rock
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Hur är det med service och underhåll på Streetfighter 1098? Remmar ska bytas varannat år eller hur är det? Hur ligger intervallerna? Jag har blivit sugen på att testa en nämligen.. :rock

Sånt här borde man komma ihåg, servade den ju förra veckan tamejfan! :slå keTTing på eget huVud.

Men är rätt säker på att det är rembyte var 1200'e mil och olja/filter var 1200'e mil ELLER 12 månader, beroende på vad som kommer först av dessa 2. Ta nu inte detta som en 100% källa som sagt.

:)
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Sånt här borde man komma ihåg, servade den ju förra veckan tamejfan! :slå keTTing på eget huVud.

Men är rätt säker på att det är rembyte var 1200'e mil och olja/filter var 1200'e mil ELLER 12 månader, beroende på vad som kommer först av dessa 2. Ta nu inte detta som en 100% källa som sagt.

:)

Tiderna för rembytet stämmer (eller 24 mån, vilket som kommer först). Olja+filter tar iaf jag varje år. Sen är det ventilkontroll och eventuellt justering vid 1200 mil.

Edit: Rembytet tycker iofs jag inte är så mycket att prata om. Tog en dryg timme förra veckan på IBC i Arboga, och kostade ca 2000 med material.
 
Last edited:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Okej, ska försöka provköra en då.. För övrigt så pajjade en blinkerslampa på min hoj nyligen, plockade loss den och åkte till biltema, fanns inte där. Inte heller på mekonomen,statoil,preem eller på autoexperten. Det ska vara en 10w 12v och "piggarna" som låser lampan i sockeln ska inte ligga mitt för varandra, utan lite snett.
Va e de för jävla lampa!? Slutade med att jag köpte en 10w12v och filade av den ena piggen så det gick att sätta dit den.. Men det känns inte som en permanent lösning. Än så länge sitter den kvar iofs.

Nåt tips på vart man kan beställa rätt lampa?
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Okej, ska försöka provköra en då.. För övrigt så pajjade en blinkerslampa på min hoj nyligen, plockade loss den och åkte till biltema, fanns inte där. Inte heller på mekonomen,statoil,preem eller på autoexperten. Det ska vara en 10w 12v och "piggarna" som låser lampan i sockeln ska inte ligga mitt för varandra, utan lite snett.
Va e de för jävla lampa!? Slutade med att jag köpte en 10w12v och filade av den ena piggen så det gick att sätta dit den.. Men det känns inte som en permanent lösning. Än så länge sitter den kvar iofs.

Nåt tips på vart man kan beställa rätt lampa?


Ptjaa, jag hade nog kollat med din ducatihandlare helt enkelt. :)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Det är såklart ett förslag men det är 12 mil till Bromölla... :p Får väl ringa och se om dom kan skicka en till mig.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Lampan ska heta ry10w enligt owners manual, finns annars att beställa exempelvis här
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top