Regnkungen humlan?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag vet inte riktigt... Efter att först ha krashat på knutstorp i regn senast (och dessutom att han teamkompisar gjorde detsamma flera gånger om) gick han fortfarande o skrävlade om hur snabb han var i regn och önskade regn till Falken till allas förtret. I morse var han så lycklig över skitvädret så. Sen går han först o blir ifrånåkt av vår Hägerström, sen strax därefter står han på näsan IGEN.

Humlan - ska vi inte ta o släppa det här regnsnacket nu?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nr. 5. Teamet Fiver. (inte dom andra nr. 5 som körde idag som hette Hybris racing, även om det namnet är mer passande!)

Vi kan eventuellt tänka oss att sälja namnet för en billig peng, då vi nog är lite för ödmjuka (och långsamma) för att leva upp till det. :näsblod
 

MC Doktorn

Guest
Vem vann och försvann ?, skadeglädjen verkar vara den enda glädjen.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Vem vann och försvann ?, skadeglädjen verkar vara den enda glädjen.

Hörberg vann välförtjänt före lika välförtjänta Trysil. Vi kom trea. Tror aldrig så många saker har strulat som det gjorde för oss idag - bakaxelmuttern skar så vi inte fick loss den, distanser ramlade åt alla håll, bromsbeläggen ramlade ur oken två gånger, styret lossnade, tankningen sket sig ett par gånger... Men som tur var var skåneligan ännu sämre i depån så vi tog deras tredjeplats när det var 25 min kvar. :)

Jag körde uselt i regnet i 20 varv sen äntligen fungerade det igen och det var skoj att köra hoj! La respektabla tider och tycker det är roligt med RR igen. Mikael och Per körde genomgående bra!

Vem vann och försvann ?, skadeglädjen verkar vara den enda glädjen.

Skadeglädjen är alltid den bästa glädjen. Speciellt när det gäller Humlan ;)
 
Last edited:

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Det var nog många som sikta strategiskt att bara komma i mål idag på Falken.
Jag kommer att lägga ut en länk under bildforumet på alla mina bilder, eller så kika på hemsidan... www.igelhammar.se Där finns kontaktinfo med, om nån vill ha en bild.
"Dry land is a myth!!" :tummenupp
3890040269_cda2e0da63.jpg

3890040095_17bf3dd05a.jpg

3890831792_131cff592c.jpg

3890831646_f9ae8a9d32.jpg

3890831408_7b378812c2.jpg

3890039301_f040c3818f.jpg
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Haha. Jag har aldrig träffat objektet i fråga. Men han sa på webradion i ett svagt ögonblick att (när det börjar regna) "det är torrt så länge man inte ser spår"Eller hur?!?! Så kan man bara säja om man är långsam.
 

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Ort
under ett tak
Hoj
Brio - Double Wave
Ser ut som om det var lätt fuktigt på banan idag.

Kunde tyvärr inte vara med pga måndagens lilla marksyning :huvet

/R
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Tro det eller ej, men efter lite safetycarvarv (pga avåkningar) och en plötslig sol, så torkade banan upp j-t mkt!
Så det bjöds verkligen på alla väder. Tvärr så fick jag lämna poolområdet kl 14, då jag hade ett bröllop att plåta åt vår allas Bengt "Bengan" Johanssons son. Handbollslandslagsgubben u know...
Men alla såg ut att simma lugnt vid den tiden.
kRASHid på www.highsider.se kommer att göra en artikel om rejset.
Peter
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Skåneligan gjorde sitt sämsta race någonsin!!!! Trots detta var Humlan 26 varv efter oss, jag vet inte om han hade en dålig dag eller det har varit oscar och robban som stått för resultatet tidigare!!!!!
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Skåneligan gjorde sitt sämsta race någonsin!!!! Trots detta var Humlan 26 varv efter oss, jag vet inte om han hade en dålig dag eller det har varit oscar och robban som stått för resultatet tidigare!!!!!

Humlan, vurpade, det får väl sägas vara en dålig dag.

Även om ni hade strul precis som vi så höll ni väl er på hjulen, eller hur?

Men varför böt ni regnframdäcket på slutet?

Var inte enda chansen att halka runt på det den lilla stunden som var kvar?

När ni gick in så var ju Klippinge mer än 1,5 varv efter er och ni hade ju chans att klara även om ni kört 53or
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Att snacka om att hägerström körde ifrån mej är väl att frisera sanningen lite för mycket. Jag körde om honom efter cirka en timme, och vi hade en fight tillsammans med Trysil och Jorpes under 35 varv. När Skåneligga och Horberg gick i depå fightades FIVER och Trysil om ledningen, och ett litet misstag av mej gjorde att jag sitter med ett svullet knä. Får hoppas att det lägger sej innan nästa race, tänker inte ge upp innan sista varvet är kört:mad:
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Att snacka om att hägerström körde ifrån mej är väl att frisera sanningen lite för mycket. Jag körde om honom efter cirka en timme, och vi hade en fight tillsammans med Trysil och Jorpes under 35 varv. När Skåneligga och Horberg gick i depå fightades FIVER och Trysil om ledningen, och ett litet misstag av mej gjorde att jag sitter med ett svullet knä. Får hoppas att det lägger sej innan nästa race, tänker inte ge upp innan sista varvet är kört:mad:

Det är bra!!!! Vi ska också bjuda upp till dans på Torpet!!!! :yoparty
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Att snacka om att hägerström körde ifrån mej är väl att frisera sanningen lite för mycket. Jag körde om honom efter cirka en timme, och vi hade en fight tillsammans med Trysil och Jorpes under 35 varv. När Skåneligga och Horberg gick i depå fightades FIVER och Trysil om ledningen, och ett litet misstag av mej gjorde att jag sitter med ett svullet knä. Får hoppas att det lägger sej innan nästa race, tänker inte ge upp innan sista varvet är kört:mad:

Uppenbarligen måste Du slått i skallen oxå, för ditt minne stämmer dåligt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Uppenbarligen måste Du slått i skallen oxå, för ditt minne stämmer dåligt.

Jaså? Vad är det som inte stämmer?
Jag körde upp oss till 3:e på varv 48, och på varv 94 var jag i ledning. På varv 95 vurpade jag.
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jaså? Vad är det som inte stämmer?
Jag körde upp oss till 3:e på varv 48, och på varv 94 var jag i ledning. På varv 95 vurpade jag.

Väldigt snart efter du gick om Hägerström tyckte Hägerström att det fick vara nog och gick om dig och Trysil. Några varv senare hade han 3-4 sekunder ner till trysil och några sekunder till ner till dig och han utökade stadigt. Sen gick vi i depå, och precis när det jävlades som mest med däckbytet blev det safetycar pga din vurpa.

Väldigt snart efter du gick om Hägerström tyckte Hägerström att det fick vara nog och gick om dig och Trysil. Några varv senare hade han 3-4 sekunder ner till trysil och några sekunder till ner till dig och han utökade stadigt. Sen gick vi i depå, och precis när det jävlades som mest med däckbytet blev det safetycar pga din vurpa.

EDIT: Men om vi för en gångs skull ska vara lite seriösa, vilket jag kan unna mig att vara nu när du som en slagen man ligger ner, så körde du riktigt bra igår fram till vurpan!
 
Last edited:

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Väldigt snart efter du gick om Hägerström tyckte Hägerström att det fick vara nog och gick om dig och Trysil. Några varv senare hade han 3-4 sekunder ner till trysil och några sekunder till ner till dig och han utökade stadigt. Sen gick vi i depå, och precis när det jävlades som mest med däckbytet blev det safetycar pga din vurpa.

Hade ni annan resultattavla än oss andra?? Nog var det fight mellan Trysil och Fiver om förstaplatsen när Humlan marksynade..

/Andreas
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top