MC-olycka i Uppsala

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Usch, jag såg den hojen i kväll liggandes på en bärgare. Vet att en kille här från Uppsala har en sån hoj, inköpt för inte så länge sedan. Kan vara han & isf hoppa jag att det har gått bra med honom.

Låter dock oroväckande :(
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Har du en säker källa på det? Du blandar inte ihop denna olycka med den i Kimsta?!
 

Riders

Guest
Det är INTE kimsta olyckan! Vi vet, han som omkom där var en av oss!
Och killen från u-sala klarade sig! Hur allvarligt skadad han vart vet jag inte, men ja det stämmer vad jag vet att han var relaterad till game over på något sätt. Hur vet jag inte exakt.
 
Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det är INTE kimsta olyckan! Vi vet, han som omkom där var en av oss!
Och killen från u-sala klarade sig! Hur allvarligt skadad han vart vet jag inte, men ja det stämmer vad jag vet att han var relaterad till game over på något sätt. Hur vet jag inte exakt.
Jag förstod det.

Det som hänt är oerhört beklagligt.
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Tidningarna har av någon märklig anledning använt sej av bilden på Uppsalaolyckan till olyckan i Kimsta, därför folk blandar ihop det.

Media :gnissla

Tragiskt är det i vilket fall :(
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hoppas det gick bra för devo.... Hörde att han ligger på sjukhus och det är skönt att höra att han är vid liv iaf! Kör försiktigt där ute!
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Det som hände i uppsala är ju rätt bild på unt! det var en av oss som gick ikull, o det är bra med honom, han satt ej fast i det. o det som hände i kimsta är rätt bild! och han va inte en av oss, men vi åker mycket med Riders, och dom med oss!

R.I.P Rogga vi ses igen min vän


krya på dig devo
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det som hände i uppsala är ju rätt bild på unt! det var en av oss som gick ikull, o det är bra med honom, han satt ej fast i det. o det som hände i kimsta är rätt bild! och han va inte en av oss, men vi åker mycket med Riders, och dom med oss!

R.I.P Rogga vi ses igen min vän


krya på dig devo

Enligt en vän var det en bild på en gixxer 1000 som visades i samband med Kimsta-olyckan. Vet inte vilken tidning han läst, men uppenbarligen har media gjort ett misstag.

I UNT där det skrevs om olyckan i Uppsala så såg man ju inte vad för sorts hoj det var som låg på släpet, men jag såg hojen liggandes på bärgaren vid Librobäck så det vet jag var rätt bild.

Tråkigt med din vän =(
// Ullis
 

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
JAG LEVER :p dubbel fraktur i högerfoten . nå knasig fraktur i arslet. öppen fraktur på höger överarm, lite öm å blå här å var..jag mår väldigt bra med tanke på vad somhänt å hade väldigt tur i oturen . sitter i rullstol ibland å snurrar när kroppen orkar.har legat i sängen på sjukan 24tim dygnet nästan i ca 8dagar...(TOTALT 13 dagar på sjukan) sen börja jag röra lite på mig..så kropppen e lite knasig.. å högerarmen fladdrar lite hejvilt när jag försöker skriva .... tack för omtanken :)
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Kul att du hör av dig Stefan.

Hoppas du kommer tillbaka i samma skick som innan kraschen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top