www.supermotosweden.se

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag upptäckte förut att inte alla känner till supermotosektionens (alltså supermotodelen av SVEMO) inofficiella hemsida - www.supermotosweden.se

Således dags att skrika ut att sidan finns och att det är där man finner info om ALLT som händer i Sverige vad gäller supermoto; träningar, tävlingar, regler, banor, klasser, licenser osv osv osv.

Det alla bör göra är att regga sig på nyhetsprenumerationen som finns längst ner i den högra kolumnen på förstasidan. När man reggat sig där får man ett kort mail när en ny nyhet läggs upp, dvs de nyheter som finns i den högra kolumnen lite högre upp.

Finns det felaktig info eller om någon info saknas ber vi er meddela detta via den kontaktinfo som finns på sidan.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu har vi klarat av årets SM sånär som att dela ut tredjepriset i S2 pga ett ärende som ligger hos TK.

Så nu är det bara att ta ett djupt andetag och börja med 2010. En grej som vi hemskt gärna vill göra är att förbättra supermotosweden.se - så ös på med grejer om sidan, bra och dåliga.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu finns en ny rubrik till vänster, längst ner. Den handlar om lag-vm och tänkt att funka lite som en blogg om vad som händer nere i Bulgarien.

Än så länge har de bara kommit fram med cyklarna och trackat oss lite för att det är 25 grader varmt och solen skiner...

Läs gärna och uppdatera sidan ofta :tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tidsträning och ett kvalrejs är kört nu...

Länk
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Uppdatering av resultattabellerna??:Bugar
Länge sen sista race i Eskilstuna gick och snart är det race igen.. :yoparty
Vore ju kul att veta hur alla ligger till i dom olika klasserna..

Tommy
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Uppdatering av resultattabellerna??:Bugar
Länge sen sista race i Eskilstuna gick och snart är det race igen.. :yoparty
Vore ju kul att veta hur alla ligger till i dom olika klasserna..

Tommy

Förstår inte vad du talar om :)


En uppmaning till alla är att de som känner för det går igenom listorna och kollar så jag inte gjort några stora grodor :tummenupp
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Efter en hel del letande så hittade ja inget tråd som berör utrustning för supermotard..
tänkte att denna tråden säkert kunde ge mig svar.

Det blir motard till våren.. inte hittat hoj än men jag verkar ha en stund på mig innan det går att åka..
så ja kikar lite på utrustning...

Ja har alltid kört i ett motard skinnställ så det kommer jag att använda.
Det ja lurar mest över är stövlar...
har sett att en del har supermotard stövlar och dom finns i guds alla prisklasser..
SIDI stövlarna har ja provat, eller försökt iaf.. har för hög vrist så ja fick inte ner foten..

Vad är ett bra prisvärt alternativ på supermotard stövel?
Tacksam för svar från er som säkert har provat en hel del =)
 

Mahina

PR-ansvarig, no 13
Gick med
19 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2007 Husqvarna TC 250
Ni har väl inte missat att vi har ett juniorlag i lag-VM för supermoto.
Och tävlingen råkar gå imorgon söndag i Pleven, Bulgarien.

Följ livebloggen här. :banana
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Kalender för 2016 och nya delar i reglemente nu uppe på supermotosweden.se
 

Windmiller

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2019
Ort
Alberga
Hoj
Suzuki 650 GSF Bandit 07, Husqvarna TE300 15
Hur kommer det sig att den här tråden får finnas med typ samma innehåll som den som togs bort över natten som jag lagt in om en annan sajt? Är det inte tillräckligt utdöende detta forum, ska ni ta bort trådar bara hur som helst så kommer folk (JAG!) surna och försvinna också.
 
Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Hur kommer det sig att den här tråden får finnas med typ samma innehåll som den som togs bort över natten som jag lagt in om en annan sajt? Är det inte tillräckligt utdöende detta forum, ska ni ta bort trådar bara hur som helst så kommer folk (JAG!) surna och försvinna också.

Bit i citronen och försvinn du , du länkade ju en säljsajt kopplad mot Facebook/blocket mm inte riktigt samma sak :7peta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top