Körkort 2010

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Hej alla!
Såg att det fanns en tråd om körkort 2009, och tänkte att det kanske var dags
att börja fila på en tråd för alla oss som blivit riktigt sugna på att skaffa men insett att det är försent för detta år.
Skulle vara kul att se hur intresset är för "2010" :)








Förhoppningvis jag nästa år --> :squid
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Man kan tro det men det är faktiskt inte försent ännu... jag började med mitt ungefär nu fast förra året och hade körkortet den 16:e oktober.
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Man kan tro det men det är faktiskt inte försent ännu... jag började med mitt ungefär nu fast förra året och hade körkortet den 16:e oktober.

Du kanske är född med skillzen=P
Jag behöver nog 1år på mig x)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
För sent!? Sitt inte här och skrota då. Ut och öva! :) Det går att köra hela september och minst halva oktober.
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
jag hoppas innerligt på att ekonomin är duglig nog för ett körkort nästa säsong, men hoj ska det förhoppningsvis bli vilket som :banana
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Ja för fasiken varför ta kortet nästa år och missa de första fina månaderna av vår! Jag var ute 1½h med hojen idag med bara t-shirt under skinjackan och det var hur skönt som helst. Ingen sol framme heller som värmde.
Ring till körskolorna och boka in dig på lite lektioner, teorin fixar du på en vecka med ett par timmar framför boken/datorn varje kväll.

Det är värt det!
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Om du vill ta kortet i år, skulle jag rekomendera att boka en tid för uppkörning snarast möjligt.

Brukar vara en 2 månaders väntetid i stockholm iallafall...

Lycka till !
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Jo tanken var att hinna ta iår.. Teori sitter till 110%. Har hoj + utrustning, men väntar på 1 del till hojjen som tagit flera veckor att komma hem(Kommer nog hem denna vecka).
Sen skulle min farsa övningskört med mig och vi skulle köpt en billigare hoj åt honom idag... då kraschade hans bil i morse...vad är oddsen för de liksom... skulle gå på asmkt att laga så nu vill han avvakta till nästa månad å köpa en....:huvet
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Synd att dom bara kör uppkörningar September månad ut här uppe och jag fyller 21 i Oktober, annars hade jag tagit tung nu i höst.

Nåja, får bli till våren. Har ju hunnit övningsköra drygt 500 mil nu i sommar så man börjar bli ganska varm i sadeln.
 

PJM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
BMW F800R -2010
Lycka till alla som ska ta kortet 2010. Har haft mitt kort en vecka idag och det är grymt!
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
en aning avis pjm :gnissla
 

vilja

Vilja
Gick med
26 Aug 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Suzuki GSX 600 F -95
Jag har också tänkt ta mitt körkort nästa år och övningsköra så länge som möjligt i år. Förhoppningsvis går det snabbt och jag kan köra hela sommaren utan pappa i släptåg!:)
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Första november kommer ju risutbildningen för morotcykel att införas :gnissla
 

-mini-

Inte som alla andra
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kävlinge med Dede
Hoj
Numera hojlös
Även om tiden börjar rusa iväg har jag fortfarande inte gett upp hoppet på att jag faktiskt ska hinna klart med kortet nu i höst. Annars får det bli så snart uppkörningarna sätter igång igen 2010.
 

mrhenkiz

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Ingen ännu..
Jag blir en av dem som tar kortet 2010 också. Har bokat 10 dubbellektioner i april och skall boka uppkörning i maj, så fort jag fått hem lempet. Teorin fixar jag under hösten. Så förhoppningsvis har man kort + hoj innan sommaren nästa år :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top