-

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
kör du bara gata eller ibland på bana också?

edit:

Michelin Pilot Road2CT passar bra som allrounddäck. jag har sådana och jag e grym, det e därför jag e med i GG.
 
Last edited:

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Beror väl på hur du kör, bana/gata. Bra allround däck är Dunlop Roadsmart som räcker långt både i slitage och grepp. Dunlop Qualifier II är annars ett suveränt däck som är lite sportigare och funkar kanon på bana:)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Dyrt/billigt, speciellt märke/vilket som, montera själv/lämna till verkstad, pendla och åka touring/söndagsturer i fint väder?

Populära däck som du kan välja mellan utan att det spelar nån större roll är Dunlop Qualifier eller Roadsmart, Michelin Pilot Power 2CT eller Road 2, Bridgestone BT016, Metzeler Sportec M3 eller Maxxis Presa Sport.

Som sagt, de ska vara svarta och runda. Ett sätt att göra det väldigt enkelt är att köpa lika som sitter på nu. Åker du till en däcksverkstad får du troligen Pilot Power eller Qualifier vilket går jättebra.

Vad är problemet, däck är inte så kritiskt att vi kRaScHaR DiReCkt om vi sätter på "fel" märke. Alla har sina favvo av ett eller annat skäl :)

Hittills har jag enbart kört på gata, tänkte dock börja köra lite smått på bana i vår....:wiggle
Alla däck jag räknat upp funkar utmärkt även för den som ska "köra lite smått på bana" och lite till...
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Michelin Power one street kan rekomenderas.
Finns även i competiton variant om du börjar bli snabb på bana.

Dom är av 2ct modell med mjukare gummiblandning på sidorna och hårdare i mitten.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
nordendack.se har ett skitbilligt Dunlop som kampanj.
Dunlop Sportmax D220 för knappt 800spänn.

Du får väl kolla på din gamla ost om 180/55-17 stämmer.

Inget utpräglat sportdäck men duger för landsväg och det i betydligt fler mil än racingdäck.
 

sportbike

Guest
Och,alla gnällkewkar,oavsett vilka däck hon väljer så är dom alla:
Runda.
Svarta.
Med hål i mitten.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
För att svara på din fråga om "exakt vilka däck.." skulle jag säga att du ska ha Bridgestone, lämpligen BT016. Bridgestone har tillsammans med ett annat märke jag glömt varit originalmonterat på Suzuki sedan tidigt 90-tal.

Men det är upp till dig, hjälp har du fått i överflöd. Alla som nämnts i tråden funkar, har lite olika egenskaper och kostar olika mycket. Bara att blunda och peka eller åka till den verkstad som är närmast och ta vad de har.

Svarta är de allihop åxå... med hål i mitten som sportbike så förnämligt konstaterar.
 

sportbike

Guest
Tanken bakom mitt svar då ra,var ju att hon kommer att få en massa bra tips,och att de flesta funkar alldeles utmärkt.

(de e väl fan att man ska behöva förklara allt man säger)
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Det va vänligt av dig! Dock lär jag nog vända mig till en däckverkstad, har sedan barnsben lärt mig att man inte ska ta godis från främmande människor:tungan

Et sådant erbjudande är guld värt, bättre hjälp kan du inte få... tveksam? kolla mannens hoj om du inte redan känner till den. Hyfsat nära har du ju också:tummenupp

/U
 

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Kolla med Kamikaze kid (racerepairs.se) så får du grym service och säkerligen ett bra pris på däck + montage. Rekomenderas :tummenupp
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Maxxis presa sport har jag kört och det är väl det billigaste däcket jag skulle sätta på min hoj. Funkar riktigt fint för både bus och... hmm bus Inte haft något otrevligt med det däcket faktiskt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top