Rörken bara söndagar

Regor McGregor

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Åkerlänna
Hoj
BMW K75 bland annat
På förekommen anledning vill vi påpeka att Rörkenmåndagarna är slut för i år. Nu är det "bara" söndagar 10.00-14.00 som gäller tom 27 september då vi stänger butiken för i år. Anmälan öppnar (senast) 09.15.

För dig som är där för första gången, kan det vara värt att läsa på lite grand före om hur det går till på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6121.

Välkommen!

Roger S, Rörkenansvarig
 

Regor McGregor

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Åkerlänna
Hoj
BMW K75 bland annat
På förekommen anledning vill vi påpeka att Rörkenmåndagarna är slut för i år. Nu är det "bara" söndagar 10.00-14.00 som gäller tom 27 september då vi stänger butiken för i år. Anmälan öppnar (senast) 09.15.

I går kväll (måndag) var jag ut till Rörken för möte i Kartingutskottet. Jag mötte en hoj på grusvägen. Han hade inte läst på forumet...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tänkte komma upp köra mig lite på rörken imorrn, men när bör man vara där på en söndag? Är det hårt tryck på söndagmornarna med? Jag har kört några söndagar förr om åren på rörken då har det varit rätt lugnt iaf. Skall man vara klar och besiktigad 9:15 eller är det då ni börjar besiktiga? När öppnas grinden ca? Tacksam för svar då jag har ca 14 mil dit..
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Jag siktar på att vara där 8. då är jag garanterad att få rätt färg på västen. Jag tar med en termos kaffe så säg till mig (knubbig kille med en Honda Blackbird). :tummenupp

Hmmm... kaffe... termos... det stod en termos kvar förra söndagen. Den står fortfarande kvar, i inskrivningsrummet. Ursköljd också. Är den din kanske eller var det fler som hade frukosten med sig 6/9?
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Hallå där!
Har inte jag koll på mina grejor tror du?
Nej inte min termos, men det är många som tar frukost i depån innan 9.:)

Men hua då! Imagen för hela motorcykelkollektivet spolieras ju fullständigt! Först får man läsa om att tuffa, coola, farliga motorcyklister går tipspromenander i Fjällnora. Nu har de börjat åka på picknick till skogen också... Var ska det här sluta?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Men hua då! Imagen för hela motorcykelkollektivet spolieras ju fullständigt! Först får man läsa om att tuffa, coola, farliga motorcyklister går tipspromenander i Fjällnora. Nu har de börjat åka på picknick till skogen också... Var ska det här sluta?

Hojåka är väl bara en anledning för att få fika. Har aldrig varit med om så mycket fika som när jag kör hoj. Hojåkare är den manliga motsvarigheten till Caffélattemorsor =)
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Vore jäkligt nice o vara med imorgon, får se om man orkar upp, klockan är ju trots allt 03:38 nu så
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
övningskörning

Hej, har jag förstått det rätt att den som övningsskör får köra på rörken om handledaren är med på plats och att man har med sig beviset ifrån länsstyrelsen?

Tack på förhand.

//Daniel

Ps. Hittade informationen Ds.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top