Förslag till förnyelse av ERF-serierna 2010

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Ett typiskt fenomen är att det är oftast dom missnöjda som hörs mest, dom som är nöjda säger inte så mycket, dom flesta som jag snackar med är nöjda med ERF, visst finns det utrymme för förbättring av hemsidan och så men i det stora hela så funkar det bra.

Kawa grön e du go eller.........:banana
Jo visst funkar den..Men du skulle ju gjort dina coola reportage i den.
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Ett typiskt fenomen är att det är oftast dom missnöjda som hörs mest, dom som är nöjda säger inte så mycket, dom flesta som jag snackar med är nöjda med ERF, visst finns det utrymme för förbättring av hemsidan och så men i det stora hela så funkar det bra.

:tummenupp Helt enig, det eneste viktige er at vi får med flere førere så dt blir 2-dagers igjen. Og det bør alle involverte engasjere i, dvs førere, team og ikke minst ERF-organisasjonen!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kawa grön e du go eller.........:banana
Jo visst funkar den..Men du skulle ju gjort dina coola reportage i den.

Mjähhh det vore bättre om fler orkade skriva racerapporter, det finns många som kan men få som vill.

:tummenupp Helt enig, det eneste viktige er at vi får med flere førere så dt blir 2-dagers igjen. Og det bør alle involverte engasjere i, dvs førere, team og ikke minst ERF-organisasjonen!
Ja det behövs lite nya friska tag.

:)
 
Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ja har tyvärr inte läst hela tråden men skummläst igenom de mesta.

Ja personligen röstar på att köra typ 6 timmars erf och ett 4timmars typ bike challange. Har inga belägg för hur de skulle locka deltagare, men jag vet många om inte kör just erf eftersom dom inte vill att andra skall vurpa sönder deras hoj. Och de kan ju inte ha så stor betydelse om man får åka 2 förare på var sin hoj eller 2 förare på en hoj? Då finns valmöjligheten å välja om man vill köra den billiga varianten med 1 cykel på 2-3 förare eller den dyrare varianten med 2-3 cyklar på 2-3 förare där man själv basar över sitt eget material.
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
ja har tyvärr inte läst hela tråden men skummläst igenom de mesta.

Ja personligen röstar på att köra typ 6 timmars erf och ett 4timmars typ bike challange. Har inga belägg för hur de skulle locka deltagare, men jag vet många om inte kör just erf eftersom dom inte vill att andra skall vurpa sönder deras hoj. Och de kan ju inte ha så stor betydelse om man får åka 2 förare på var sin hoj eller 2 förare på en hoj? Då finns valmöjligheten å välja om man vill köra den billiga varianten med 1 cykel på 2-3 förare eller den dyrare varianten med 2-3 cyklar på 2-3 förare där man själv basar över sitt eget material.

Utan att låta negativ så är min åsikt vad det gäller ERF mer än "bara" att köra 4 eller 6 timmar. Det är bevisat flertalet gånger att oavsett hur snabb man är på banan så hamnar man långt ner i resultatlistan om man inte har koll på tankning, däckbyte etc.... Detta försvinner till viss del om man har en egen hoj, då behöver man ju inte tanka under tidspress och man kan byta däck i lugn och ro. Därmed inte sagt att inte funkar att en sån tävlingsform man kan kanske lägga till ett obligatorisk stop and go för varje gång man byter förare för att simulera tanktiden ...

/Urban
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
men jag vet många om inte kör just erf eftersom dom inte vill att andra skall vurpa sönder deras hoj.
Jag tror också att man skulle kunna få upp deltagarantalet med en sån tävling då det skulle räcka med att vara 2 st i teamet på varsin hoj. Tankning, däckbyte etc kan man fixa medan den andre är ute och kör.
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Att vi ska sätta oss ner på ett möte efter sesongen typ okt.
Hans Kan maila över inbjudan till alla teamchefer

Alla som har ngt konkret att säga ska vara där!.
Dom som inte är där har inget att gnälla över.

SH forumet är intet sägande för det är bara ett fåtal som kör ERF hänger här.
Och de flesta som hänger här verkar vara missnöjda.
.
Jag säger att det är få förunat att kunna känna en slant på racingen. Om nu Hans c/o gör det. Det finns andra som vill ha del av kakan..typ Persson..aj fan det är ju Raijnfelt som leder skutan nu.Skatt kallas det

Det är faktiskt tur att vi har Humlan å c/o som orkar stångas med alla tangentbords hulliganer.

1.FIM reglemente rakt av.
2.Cup pengar. vinst prylar etc.
Fiver gjorde en fin sak när dom lotta ut en bandag till ett REC lag. Värde flera tusen lappar.
3.Bättre hemsida
4.Nyheter på förenklad svenska så ALLA förstår hur.var.när.varför.

Jag vill passa på tacka
alla som jobbar och sliter med ERF
Hans Odd Patrik med familj och inte minst Siv.

Jag tycker du sammanfattar tråden bra. Ett möte med teamchefer vore på sin plats.

Utlottning av priser efter race oavsett placering och material, typ bensin eller presentkort. Javisst!

Vi kör ERF av olika anledningar. Släpp prestigen, och välkommna nya team som "betalande kunder" som möjligör denna racingform till vad den är. Samhörighet och hjälpsamhet? Detta har jag iallafall upplevt. Oavsett varvtider eller målsättning. Kravet här är att man gör klara kvalningsregler innan race.

Arrangörerna?! Eldsjälar. Tack för att Ni finns.:)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Utan att låta negativ så är min åsikt vad det gäller ERF mer än "bara" att köra 4 eller 6 timmar. Det är bevisat flertalet gånger att oavsett hur snabb man är på banan så hamnar man långt ner i resultatlistan om man inte har koll på tankning, däckbyte etc.... Detta försvinner till viss del om man har en egen hoj, då behöver man ju inte tanka under tidspress och man kan byta däck i lugn och ro. Därmed inte sagt att inte funkar att en sån tävlingsform man kan kanske lägga till ett obligatorisk stop and go för varje gång man byter förare för att simulera tanktiden ...

/Urban
Frågan är hur man ska göra om man nu tex har två förare/hojar och en vurpar i början av racet och inte kan fortsätta pga hoj eller förare gått sönder, hur länge ska då andreföraren få ligga ute och köra, ska man tillåta att försteföraren får köra den andra hojen om det behövs?

Fast det mesta går ju att lösa om bara reglementet är glasklart innan racet.
 

MC Doktorn

Guest
ERF är förbannat kul och saknar den tiden hmmm, fler borde prova då man kan få tävla mot Prosbk eliten och dårar som BC och Ko72 och massa anndra lösdrivande outlaws.

Ett gäng härliga dårar helt enkelt.
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Vet att det är en erf tråd men förslag om bott kommer nu
För att få mer förare i bott vill jag ha pris utdelning för b-förare oxå
det känns som a-förarna har abonerat pallen o jag kan ju inte hitta på en egen cup varje race:tummenupp:tummenupp
A förarna snor uppklassnings poäng :mad::mad:
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Du er dypt savnet, kom deg tilbake utpå - vi blir jo bare yngre og yngre, og ikke minst så har vi vært grymt hurtige:tummenupp

Tackar!
Min hurtighet är begränsad av insikten att det gör ont att ha kul, men å andra sidan är det aldrig försent att ha en lycklig barndom.
Very O.T
Numera kör jag tom frivilligt utanför asfalten min tävlings comeback kommer ske i Oktober i SOE:s årliga stubbrace utan däckvärmare.
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Tackar!
Min hurtighet är begränsad av insikten att det gör ont att ha kul, men å andra sidan är det aldrig försent att ha en lycklig barndom.
Very O.T
Numera kör jag tom frivilligt utanför asfalten min tävlings comeback kommer ske i Oktober i SOE:s årliga stubbrace utan däckvärmare.

Skit i den grevlingsracingen, kom deg utpå asfalt sammen med oss gamle, fete, ferdige og trege! Og PS! Alle har vi skader, og smertene gir seg:tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Utan att låta negativ så är min åsikt vad det gäller ERF mer än "bara" att köra 4 eller 6 timmar. Det är bevisat flertalet gånger att oavsett hur snabb man är på banan så hamnar man långt ner i resultatlistan om man inte har koll på tankning, däckbyte etc.... Detta försvinner till viss del om man har en egen hoj, då behöver man ju inte tanka under tidspress och man kan byta däck i lugn och ro. Därmed inte sagt att inte funkar att en sån tävlingsform man kan kanske lägga till ett obligatorisk stop and go för varje gång man byter förare för att simulera tanktiden ...

/Urban
Efter två säsonger i REC´s bottenskikt tycker jag du sammanfattar det bra. ERF är en teamtävling och både mek efter vurpor, tankning, däckbyten samt taktik i depån ingår i tävlingsformen.

Eftersom jag inte tävlar i ERF längre så vill jag inte komma med åsikter om hur serien kan förbättras.

@MC Doktorn, ni hade aldrig placerat er så bra om du inte hyrt in snabbisar i ditt team. :blah
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Men definitivt var och är ERF en otroligt stimulerande och rolig tävlingsform som folkrace i RR.
Jag skulle gärna vilja åka ifrån mina patienter om jag kunde :D



De e´nog inga problem med det seru!!!!:tummenupp:tummenupp


Då syns vi på torpet då?????

Perre
 

MC Doktorn

Guest
@MC Doktorn, ni hade aldrig placerat er så bra om du inte hyrt in snabbisar i ditt team. :blah

ERF är en lagsport och varför inte ta med dom bästa :krama

De e´nog inga problem med det seru!!!!:tummenupp:tummenupp


Då syns vi på torpet då?????

Perre

Nej det är sant och fegt, lika villkor är en av sportens grundstenar.
Tyvärr är risken att jag istället blir patient, Strider och jag har insett våra begränsningar.
Grym säsong du haft i varje fall :tummenupp
 
Last edited:

Arna

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 1199 Panigale, Ducati 748 R, KTM 660 Motard
Körde premiär REC race i Falkenberg Team Lönn och Söner det var fantastiskt roligt och en fantastisk tävlingsform (hoppas vi alltid får köra 6 tim).
Åter till tråden, vill vi ha fler startande så måste det ju marknadsföras bättre, jag har många intreserade kompisar dom vet inte var ERF eller endurance är för något. Tävlingsformen ska marknadsföras på bandagar, SMC utbildningar, mässor, hos intresserade handlare mm. Ta fram ett bra material så får vi alla vara ambasadörer.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Utan att låta negativ så är min åsikt vad det gäller ERF mer än "bara" att köra 4 eller 6 timmar. Det är bevisat flertalet gånger att oavsett hur snabb man är på banan så hamnar man långt ner i resultatlistan om man inte har koll på tankning, däckbyte etc.... Detta försvinner till viss del om man har en egen hoj, då behöver man ju inte tanka under tidspress och man kan byta däck i lugn och ro. Därmed inte sagt att inte funkar att en sån tävlingsform man kan kanske lägga till ett obligatorisk stop and go för varje gång man byter förare för att simulera tanktiden ...

/Urban
Det där går ju att lösa med att tankning sker innan förarbytet precis som i dag,,,,och att ingen service får ske utan att båda förarna är i depån.
Om man krachar och inte kan fortsätta så bryter ju den ene och det ska va två så,,då bryter ju teamet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top