Kan polisen ge böter/straff i efterhand, om de inte får tag på en?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha - ja vi är alla är bra på nått:tummenupp

Jag tror BaZtaRd behöver sticka och och vifta på skinkan vid donken med moppen , bli uppraggad av en mysig farbror i Daf66a, lyssna på Celinediong , cruisa lite och sen lite hångel på en fuktig gräsmatta bakom några buskar:)

Kan du inte för förtionde gången berätta för alla på SH hur du fick en Säpo-chef att avgå tack vare ditt hårda sinne! Den historien ger mig kraft att motivera varför jag inte kör sporthoj.
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Du lilla ponken:såjaponken
Utbilda dig till polis , sen kallar du mig till förhör - du är välkommen:tummenupp

Du kommer och vara så ledsen när dina Leif GW brillor ligger på näsan och jag kränkt dig bara genom att titta på dig - du som kände dig jätteintelligent vid ingången till förhöret.

Jag har kört så högt upp du kan inom svensk polis och sedan sågat folk jäms med fotknölarna.
(jag har av förklarliga anledningar inget med resterna av detta och göra:hihi)

Så ponken , det är bara att brassa på högst upp och sen återkommer du.

Jo , en sak till - du kommer att vara så lessen i ögat så t.o.m en östeuropeisk sadistisk massmördare kommer vilja trösta dig och känna empati - jag lämnar garanti på det

Jag är en mycket dålig leksak :krama

Vilken tuffing. :3freak
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Om utgångspunkten för diskussionen vore att ingen ska behöva dömas oskyldig så vore det intressant.
När utgångspunkten är hur man ska undvika att torska när man har fulat sig så blir det synnerligen fånigt.

Jag är uppriktigt förvånad över att man inte har lagstiftat om ägaransvar på fordon än.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp

kamoer

femhalva is the shit
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1 med wattlänk och k-kam
Du lilla ponken:såjaponken
Utbilda dig till polis , sen kallar du mig till förhör - du är välkommen:tummenupp

Du kommer och vara så ledsen när dina Leif GW brillor ligger på näsan och jag kränkt dig bara genom att titta på dig - du som kände dig jätteintelligent vid ingången till förhöret.

Jag har kört så högt upp du kan inom svensk polis och sedan sågat folk jäms med fotknölarna.
(jag har av förklarliga anledningar inget med resterna av detta och göra:hihi)

Så ponken , det är bara att brassa på högst upp och sen återkommer du.

Jo , en sak till - du kommer att vara så lessen i ögat så t.o.m en östeuropeisk sadistisk massmördare kommer vilja trösta dig och känna empati - jag lämnar garanti på det

Jag är en mycket dålig leksak :krama

Vad surrar du om?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Hmm,mig veterligen är kumla en anstalt högsta säkerhetsklass, låter inte speciellt troligt att man hamnar där bara för ett trafikbrott. :confused:

Det görs en bedömning av dig som person samt så kan du söka själv till vilken anstalt du vill... samt en incident på salberga spelade in... några månader på Tidaholms SKI-bunker och slutade med 6 mån. på Kronobergs häkte 7:5 SÄK. i sthlm...

gammalt dock... men det hela började med ett trafikbrott och några månader senare så var livet piss.. ostraffad innan... 2 poliser som var inblandade i ärendet slutade sina tjänster och en 3.e vart förflyttad till annan ort med inre tjänst... jag fick 2 års fängelse... 11 mån. isolering/bunker... Ena polisen polischef/kommissarie är granne med mina föräldrar.. ett riktigt rötägg som brukar gå loss på frugan ibland... bla så påstog han att jag skjutit mot polisen:dummer trots att någon sådan händelse inte rapporterats... :fakta

Jag fick bla en ryggskada när de gripit mig.... i 45 min.... :dummer medvetslös 2 vändor vad jag minns...

Med vänlig hälsning
6 år sen det inträffade och sjukskriven än.... tack för det!:mad:
 

moddlaren

Guest
Nja, är du säker på det? "Johan ska berätta hos vem han var den kvällen polisen påstår att han körde i 280 km/t. - Men det väntar jag med att avslöja till tingsrätten, säger Johan hemlighetsfullt. Fotnot: Johan heter egentligen något annat."

Tyder på att han är utpekad av snuten men att det inte varit uppe i rätten ännu. Förutsatt att det som skrivs i artikeln stämmer och det inte är så att "Johan" har en extremt personlig hjälm eller ställ som polisen identifierat och att han påstår att alla som provkör lånar hans personliga utrustning så har han stora förutsättningar att klara sig.

Tycket det är konstigt om åklagaren låter det gå till rättegång map förutsättningarna.

Sen kan jag tycka att det är dumt att inte redovisa sina vittnen för att han inte var på platsen så åklagaren får ta del av dom, det är trots allt ett lotteri om det går upp i rätten.... Om det inte är så att det finns extremt klara bevis, typ med i TV, satt på ett flygplan till Stockholm eller nåt sånt. Skulle vara kul att klämma dit snuten på en sån efter att han vittnat om att det med 100%säkerhet var "Johan" som körde.


Detta har jag svarat på tidigare ,, det var en mekaniker på Bike i trollhättan som provkörde en kund hoj och fick polis häng, han körde ifrån polisen och blev dömd på klädernas utseende polisen kunde aldrig se hans ansikte då visiret var tonat, men dömd blev han:va
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Detta har jag svarat på tidigare ,, det var en mekaniker på Bike i trollhättan som provkörde en kund hoj och fick polis häng, han körde ifrån polisen och blev dömd på klädernas utseende polisen kunde aldrig se hans ansikte då visiret var tonat, men dömd blev han:va
Nästan rätt, bortsett från att han var säljare, hojen var Bikes demo-hoj, visiret ska ej ha varit tonat och att han blev friad.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det förutsätter att man mot att rimligt tvivel var medveten om vem som hade fordonet. Som du själv säger används lagen extremt restriktivt och är dessutom mycket svår att få igenom p.g.a. diffus bevisbörda.

Källan jag menade på var då alltså inte till själva lagtexten, att lagen finns säger jag inte emot. Istället ser jag hellre diarienummer till eventuell dom (eller länk till dom) där man dömt någon som vägrat uppge vem som haft tillgång till ett fordon för Skyddande av brottsling.

Jag har tyvärr inte några diarienummer till domar att ge. Dels så är jag inte jurist. Dels så är det som du säger väldigt få fall där lagtext om skyddande av brotsling används överhuvudtaget så antalet fall är med största sannolikhet extremt få.

Jag menade bara att lagutrymmet finns. Teoretiskt sett kan det ju tänkas att man anser att det du rimligen vet vem som lånat eller haft tillgång till hojen. Inte nödvändigtvis vem som faktiskt kört den vid det aktuella tillfället. Dom kan ju vilja ha fram vilka som haft tillågng till den för att kunna fråga ut dom personerna om vad dom vet.

Nu är det väl visserligen extremt osannolikt då det kräver att det är rätt grova brott för att dom ska tycka att det är värt att gå det spåret så det lär väl inte hända i praktiken.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag har inte hört, hela storyn tack... Och bre på som helvete nu...

Den finns faktiskt i delar här på sporthoj.com i små delbilder om man använder en sökomotor:tummenupp

Historian slutar tvärt 2008 med att hysteriska psykiskt sjuka poliser vid säkerhetspolisen/underättelsetjänst försöker förhindra en CIA fritagning med miniubåt och en Cyborg en midsommarhelg på västkusten.

Cyborgen är i verkligheten en tjej som är 12 år iklädd amerikansk flagga som går i närheten av av mig då.
Hon hjälper mamma - Säpo är övertygade om att CIA skall frita mig eftersom chefer och allt fått gå:)
Dom bevakar mig och ser detta och slår rikslarm , men allt går fel:rofl

Kort kvinna iklädd US and A flagga och klockringaren pratar och fikar med hennes far , kort kvinna(12 åringen)

Hon blev lite småkär och visste inte vem jag var:) , vi bråka runt lite och hennes morsa var så här:3freak - inget speciellt så - jag var 34 och bruttan 12 - sånt kan ju hända:hihi , men det var inget speciellt så...haha hon stressa SÄPO - dom psyksjuka trodde ju att vi skulle dra me ubåt:hihi

Massa tjafs men SÄPO trodde att nån jävla CIA grupp skulle extrahera(ta ut) mig.

Haha SÄPO såg på:rofl

Denna 12 åriga tjej finns i bokform , omskriven till en 16 åring för och göra det rumsrent.

http://www.adlibris.com/se/bok/allt-jag-sager-ar-sant-9789129680164

Det värsta är att historian är sann , i boken omnämns fårmössor,han är alldeles för gammal för dig, samt att denna ponke "klockringaren" sitter på hennes kafe och läser boken , väldigt högt och väldigt nära"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Extremt_högt_och_otroligt_nära

Detta är en bra historia som fan , finns mycket mera - det kan jag fan lova er:D

Jag landade SÄPO ganska fett efter detta och dom fick omstrukturera rubbet , men sen 2010 så är jag en helt vanlig arbetare med omdömmet "Får aldrig återvända"

Angånde småbrudar ...nej jag är inget äckel men jag är ganska snygg,intelligent och ser väldigt ung ut.
Så dessa kan ragga på mig.

Detta bidrog till SÄPO kollapsen - dom såg inte faran utan feta efterblivna socialfall* som ju värvas dit rapporterade att jag äcklar mig på barn - nu i idag sitter nuvarande säpochef på pappret med verkligheten , underbart som fan:tummenupp

*Inte ens hundar pissar på dessa så fan tro vad dom tror

Jag fick några år senare ta del av all telefontrafik/sms från Stockholms inre/yttre skärgård ett visst datum:D

I detta fanns sms meddelanden som jag tittade på lite extra noga , jag skiter i resten (övervakning kan rädda liv)

Ordbok/kodnamn

Kiel : CIA
Räka :Liten tjej
Handboll : Underättsletjänst/säpo m.fl
Fotboll :polisen


Jag såg meddelanden som :

MMS(814)-Killen som spelar handboll åt Kiel sitter med 1 räka vid Sandhamn

Så jag har mycket feta historior
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag sitter och dricker öl i kväll efter att ha få ledigt...och ser detta

Det är en hyfsat gammal historia som är sann..desvärre.

Boken "Allt jag säger är sant" är dock boken ni skall köpa till era döttrar:tummenupp
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Fick mycket skit för den här - haha :D , var så säkra.....

Hon var nog utprintad i ett hemligt labb på Darpa i en biologisk 3D skrivare.
Grisen i trailern var säkert inte nån gammal Säponucka:rofl - kanske , haha.

Vi hade span på oss iaf - den saken är säker.

Checka filmen:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top