Only in Sweden

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Bara för att man skriver in nåt i Google och får träff så behöver det inte betyda att det är ett vedertaget begrepp. Eller vad ville du säga? :va

Jo jag skulle vilja påstå att om man googlar ett begrepp och får många träffar så är
begreppet antagligen ganska vedertaget. I det här fallet blev det mer än 8000 träffar.
Och tittar man bara bland de allra första så ser man att begreppet "illegala flyktingar"
används bla i rubriken till svenska riksdagsmotioner och av finska utrikesministeriet.
Så jag får faktiskt intrycket av att begreppet är ganska vedertaget.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jo jag skulle vilja påstå att om man googlar ett begrepp och får många träffar så är
begreppet antagligen ganska vedertaget. I det här fallet blev det mer än 8000 träffar.
Och tittar man bara bland de allra första så ser man att begreppet "illegala flyktingar"
används bla i rubriken till svenska riksdagsmotioner och av finska utrikesministeriet.
Så jag får faktiskt intrycket av att begreppet är ganska vedertaget.
Du har rätt, slant på begreppet "vedertaget". Begreppet "illegal flykting" är dock en grammatisk mardröm.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det finns inga illegala flfyktingar i Sverige eller ngon annanstans i Europa, det finns illegala invandrare men genom att felaktigt kalal dem för flyktingar lurar man kreti och pleti att ycka något som de egentligen inte gör, dvs att alla som vill skall få bo här.

Det är väldigt få som tycker att det räcker som prestation att åka lastbil från tjotahejti för att få pension i Sverige tror jag. Även om jag har fel så får alltid flyktingar asyl i Sverige, det är bra och så skall det vara i ett civliserat land men det betyder inte att alal som påstår sig vara flyktingar är det, förutom för de mindre begåvade alltså.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
...men genom att felaktigt kalal dem för [whatever] lurar man kreti och pleti att ycka något som de egentligen inte gör,

....


En stolt humlisk och dumlisk tradition som du inte bör kritisera. Tänk om rummy hade hört dig, han hade tagit dig för kommunist!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fortsätter på temat "Only in Sweden", möjligen att det här borde benämnas "Only in Sweden and Middle East":
Var på NHL-hockibocki i Globen igår. Eftersom det var två amerikanska lag som spelade, och dessförinnan hade färdats ganska långt, så var det väl passande och hövligt med lite amerikansk nationalsång. Så, vad händer? Obs, det här var inte somaliska riksförbundets årsmöte utan ett ganska påkostat och exklusivt arrangemang. Jo, det börjar buas under nationalsången. :confused: Det var så man mådde illa av skam faktiskt.

Only in Sweden!
 

-Freddy-

Guest
Fortsätter på temat "Only in Sweden", möjligen att det här borde benämnas "Only in Sweden and Middle East":
Var på NHL-hockibocki i Globen igår. Eftersom det var två amerikanska lag som spelade, och dessförinnan hade färdats ganska långt, så var det väl passande och hövligt med lite amerikansk nationalsång. Så, vad händer? Obs, det här var inte somaliska riksförbundets årsmöte utan ett ganska påkostat och exklusivt arrangemang. Jo, det börjar buas under nationalsången. :confused: Det var så man mådde illa av skam faktiskt.

Only in Sweden!

Känner du medlidande med några hockeylirare från diverse länder? som om dom naturligtvis inte skulle haja vad den genomsnittlige buar åt. Oavsett vem som har rätt eller fel i frågan.

Om man vill vända på resonemanget, var står du? Tror du att genomsnittsvensken drar biblakortet varje vecka för att bry sig om ditt skitland?
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Det finns inga illegala flfyktingar i Sverige eller ngon annanstans i Europa, det finns illegala invandrare men genom att felaktigt kalal dem för flyktingar lurar man kreti och pleti att ycka något som de egentligen inte gör, dvs att alla som vill skall få bo här.

Det är väldigt få som tycker att det räcker som prestation att åka lastbil från tjotahejti för att få pension i Sverige tror jag. Även om jag har fel så får alltid flyktingar asyl i Sverige, det är bra och så skall det vara i ett civliserat land men det betyder inte att alal som påstår sig vara flyktingar är det, förutom för de mindre begåvade alltså.

Det var en kille (från röda korset) med hippie-skjorta, hästsvans och glasögon som kom till skolan och informerade om mänskliga rättigheter.

När jag undrade varför man fortsätter att låta illegala invandrare stanna fast man vet att det inte finns någonstans att göra av dem, så var det helt skilda frågor.

Hur många man tar in och vad man sedan gör av dem är alltså två skilda frågor man inte bör blanda ihop.

När jag sedan påpekade att det skulle vara spännande att se den tankegången på en industri:

"Äsch, vi skiter väl i att det blivit stopp i slutet av produktionen. Vi ska ju bara se till att det kommer in råvara"
Sen har man en JETTEkork i hela produktionslinjen.
Idioten som fortsatte stoppa in material skulle bli så fruktansvärt sparkad att hans barnbarn skulle vara arbetslösa.
(Såvida han inte ringer facket och snyftar över hur dum chefen är när han förväntar sig att de anställda ska göra sitt jobb och -gud förbjude- tänka själva)


Viftade han bort alltihopa med att säga "Vi har lite dåligt med tid så vi lämnar den frågan".

Man börjar ju förstå varför det här landet är påväg utför.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Nej, inte särskilt konstigt när en genomsnittlig ung SH:are ser människor och individer som råvaror och produktionsenheter.

Principen är densamma. Blir det stopp någonstans i systemet kanske det är dags att se över problematiken istället för att ta på sig skygglappar och låtsats att problemet inte finns. Det blir bara så mycket jobbigare när man väl är tvungen att ta tag i det.

Själv har jag länge funderat men inte kommit på någon vettig lösning på problemet. Därför vore det enklast (med största sannolikhet inte bäst) med nolltolerans mot illegal invandring tills man kommit på en bra lösning.
Nuvarande system har iaf visat sig odugligt för min del.


Dessutom börjar jag inse att människor är inte lika mycket värda. Sålänge man gör sitt bästa utefter förmåga har man min respekt. Om man inte bryr sig eller inte försöker göra något åt sin livssituation men gnäller är man inte värd ett piss i mina ögon. Oavsett hudfärg och vart din mor nu än råkade pressa dig till världen.

Jag börjar bli allt mer äcklad över den stora idioti som finns i människor.

Det som dock skrämmer mig mest är att jag kommer på mig själv med att inte tänka efter själv ibland. Masspsykosen av förnufts och ansvarsbefrielse börjar sakta ta sitt tag om mitt liv också.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Känner du medlidande med några hockeylirare från diverse länder?

Nej, jag känner medlidande med den som är så dum och obildad och otrevlig och fånig att först när han gömmer sig bland 15000 andra så vågar han yttra sin åsikt genom att låta som en apa.

Om man vill vända på resonemanget, var står du? Tror du att genomsnittsvensken drar biblakortet varje vecka för att bry sig om ditt skitland?

Jag förstår inte vad du menar, återkom när du är nykter alt gått ut gymnasiet med G i Svenska.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nej, inte särskilt konstigt när en genomsnittlig ung SH:are ser människor och individer som råvaror och produktionsenheter.


Mordecaien har ju bara kommit till samma slutsats som Ken Ring. Nu är inte jag nåt stort fan av Ken iofs men samma åsikter hör man från fler och fler med annan bakgrund än svensk.


Men just det, Ken är ju bara en Onkel Tom och husn***r enligt Nabila och du håller väl med. :rolleyes:

http://politisktinkorrekt.wordpress...toppa-invandringen-afa-muslimen-nabila-rasar/


[YOUTUBE-ID]uU1Xa248wWk&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

-Freddy-

Guest
Nej, jag känner medlidande med den som är så dum och obildad och otrevlig och fånig att först när han gömmer sig bland 15000 andra så vågar han yttra sin åsikt genom att låta som en apa.



Jag förstår inte vad du menar, återkom när du är nykter alt gått ut gymnasiet med G i Svenska.

Du tror ju att du är bättre än alla andra. Men i slutändan är du samma lika. :krama
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Smickrande att diskussionen kom att handla om mig men tråden handlar om typiskt svenska fenomen.

Här är ett till som känns lika genuint svenskt som midsommar, älgjakt och VAB:

Ett stort kors i graffiti pryder t-banestationen i Norsborg sedan drygt en månad tillbaka. Målningen är gjord till minne av en 30-åring som dött i en trafikolycka. Polisen vill inte att SL ska ta bort målningen, på grund av hot om att stationen i så fall ska sprängas i luften.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3585855.svd
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Smickrande att diskussionen kom att handla om mig men tråden handlar om typiskt svenska fenomen.

E du inte typiskt svensk? :va

Här är ett till som känns lika genuint svenskt som midsommar, älgjakt och VAB:

Ett stort kors i graffiti pryder t-banestationen i Norsborg sedan drygt en månad tillbaka. Målningen är gjord till minne av en 30-åring som dött i en trafikolycka. Polisen vill inte att SL ska ta bort målningen, på grund av hot om att stationen i så fall ska sprängas i luften.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3585855.svd

Självklart ger vi efter för bombhot. Hur skulle Sverige se ut om en massa terrorister fick spränga tunnelbanestationer hur som helst?
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ett stort kors i graffiti pryder t-banestationen i Norsborg sedan drygt en månad tillbaka. Målningen är gjord till minne av en 30-åring som dött i en trafikolycka. Polisen vill inte att SL ska ta bort målningen, på grund av hot om att stationen i så fall ska sprängas i luften.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3585855.svd
Ei len, han e ju hjälte från hoodden, ju! Respeckt!

En körkortslös, värdetransportrånare som hade lite osis bara...


Lite hjälte är nog på ett twistat sätt; Genom att dyka in i en SL-buss i
200 märlor, så tror jag att han besparade samhället (mig) en del
framtida kostnader i form av uteblivna korkade kriminella tilltag....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ei len, han e ju hjälte från hoodden, ju! Respeckt!

En körkortslös, värdetransportrånare som hade lite osis bara...


Lite hjälte är nog på ett twistat sätt; Genom att dyka in i en SL-buss i
200 märlor, så tror jag att han besparade samhället (mig) en del
framtida kostnader i form av uteblivna korkade kriminella tilltag....

Jag nöjer mig med att konstatera att det är makalöst att polisen och samhället inte bara viker sig för hot utan till och med argumenterar för att det är bra att vika sig för hot från kriminella slynglar. Att de sprejat det där korset tycker jag är en mindre förseelse som jag inte bryr mig ett skvatt om. Att en 30-åring dött tycker jag inte är roligt bara för att han kanske var en hårding.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag nöjer mig med att konstatera att det är makalöst att polisen och samhället inte bara viker sig för hot utan till och med argumenterar för att det är bra att vika sig för hot från kriminella slynglar.
Nåja, nog för att det är poppis att dissa Polisen i största allmänhet men det
hävdas faktisk i en del media (Mitt i Botk t.ex) att polisen faktiskt utreder hoten.
Om det nu leder till att någon blir lagförd är kanske tveksamt men det görs en ansats iaf.
Flatheten står väl lokaltrafiken för i det här fallet.

..Att en 30-åring dött tycker jag inte är roligt bara för att han kanske var en hårding.
Jag känner mig tämligen indifferent inför dödsfallet som sådant. Att se något
"roligt" i att en person dör, är dock en egenskap som endast kan tillskrivas
personlighetstyper av klart obehaglig sort. Jag tillhör inte heller den sorten...
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag nöjer mig med att konstatera att det är makalöst att polisen och samhället inte bara viker sig för hot utan till och med argumenterar för att det är bra att vika sig för hot från kriminella slynglar. Att de sprejat det där korset tycker jag är en mindre förseelse som jag inte bryr mig ett skvatt om. Att en 30-åring dött tycker jag inte är roligt bara för att han kanske var en hårding.

Det är en tämligen intrikat fråga vad som är rätt i detta fall. Självfallet är utgångspunkten att man inte skall ge efter för hot av något slag. Det förefaller ju som om polisen ändå gjort någon sorts bedömning av för- respektive nackdelar av att ta bort skitet direkt. Som jag tolkar artikeln är det en del oroligheter i det där området redan. Det finns ju därtill just nu förskräckande exempel med bilbränder allmän vandalism och annat som blivit följden av att ungdomar i vissa stadsdelar, rätt eller fel, ansett sig förfördelade å något vis. Backa här i stan t ex. Polisen verkar ju ändå rätt klar över att skiten skall bort i något sånär närtid. Skönt att man inte är polis och behöver fatta dessa beslut. Det är ju inte svårt att tänka sig hur det skulle låta om skiten sanerades på polisens direkta uppmaning och detta ledde till 25 bilbränder eller dylikt. Helt klart är dock att man inte kan ge efter för skitungarnas påtryckningar i någon större utsträckning.
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top