Only in Sweden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lär inte stå som egen titel. Sök "Sagor". Bara en kortis som går ut på att i tokarnas rike åtnjöt man mer status ju tokigare man var, mest status och makt hade stortoken.

Skillnaden mellan övervakningen i Orwells skräckscenario av den ideologi han själv ändå sympatiserade med är att de fick den tvingad på sig. Vi har istället gjort oss komplett övervakningsbara, vi t om betalar för det. Allt går naturligtvis att försvara i termer av säkerhet, smidighet, trygghetskänsla, tidsbesparing osv. Jag säger inte att allt eller ens merparten är av ondo men delar kommer ofrånkomligen att kunna användas mot oss, yttrandefrihet mm mm. Vi behöver mer övervakning i samhället, samma åtgärd som gör oss ofriare.

Bra med boktips. Måste komma ihåg denna, ligger efter i läsningen.

Jag finner ett stort nöje i att gå in på bibblan och be dem ordna fram böcker av Tino Sanandaji, Lars Åberg, Ganman osv. Särskilt den tidigare bibliotekarien var rolig. Hon kontrade med att rekommendera mig Egalias döttrar. Diskussionslysten, rapp och påläst samt min närmast ideologiska motpol. Lite svårt har de ändå med att folk läser vad de vill. Litet lantisbibliotek så mycket får beställas.

Jag är alltså en man av enkla nöjen...

Edit;

Brukar säga att det var en oangenäm upplevelse att läsa Nittonåttifyra igenkännande...första gången.
Jag ska läsa denna vid tillfälle, påstås vara bra och en parodi på hur allt blivit om jag minns rätt.

https://www.adlibris.com/se/bok/the-hills-9789188671639

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
sprangningar_falskt_antal_rubricering.jpg

Inblandade och ansvariga verkar lägga mer tid och energi på att fiffla med rubriceringar och siffror så att verkligheten inte ser så illa ut som den faktiskt är, istället för att lägga tid och energi på att förbättra verkligheten...

(man rubricerar sprängningar som skadegörelse och därmed får man statistiken att se bättre ut, så Morgan Johansson kan twittra ut att 2019 ser bättre ut än 2018 och att allt hans hårda arbete börjar ge resultat...)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
löfven_2013_2019.jpg

Och någonstans där mitt i mellan så kan man slänga in Anders Lindbergs "Malmö har blivit Sveriges skyltfönster"

Fy fan va trött man är på konsekvenserna utav våra slapphänta politiker, och deras nonchalans inför att folket är grovt besvikna på dem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
View attachment 451376

Och någonstans där mitt i mellan så kan man slänga in Anders Lindbergs "Malmö har blivit Sveriges skyltfönster"

Fy fan va trött man är på konsekvenserna utav våra slapphänta politiker, och deras nonchalans inför att folket är grovt besvikna på dem.
Är ännu mer trött på väljarna faktiskt, i alla läger, förutom SDs och några små partier då

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
unga_feminister_.png


Unga feminister försöker värva medlemskap, gratis såklart, ända ner till 6 års ålder... och för varje hjärndöd värvning så får de plocka ut 1000 kr av någon annan pengar...

"För 2019 beviljades Unga feminister 1 232 524 kronor i bidrag."
.

.


"Nu kan Nyheter Idag avslöja att Iraks försvarsminister Najah al-Shammari och hans fru uppbär bidrag från Försäkringskassan. En källa inom polismyndigheten berättar att redan i början av november inkom en anmälan om både bidragsbrott och folkbokföringsbrott. I ansökan om bidrag från Försäkringskassan har försvarsministern och hans fru uppgett att de saknar förvärvsinkomst och att de lever på socialbidrag."

Iraks försvarsminister lever inte bara på sin ministerlön, han och hans familj lever också på svenskt socialbidrag...

Dessutom är han misstänkt för brott mot mänskligheten...

.

.


Kan vi inte bara lägga ner alla former av bidrag?
Låt svenska medborgare lägga sina pengar på det de vill och/eller anser förtjäna deras pengar!

Sånt här är INTE vad svenska skattepengar ska gå till (bland mycket annat skit).
Det ska gå till statens kärnverksamhet, punkt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det kan nog fan inte bli mer OiS än så...

Det är alltså terroristen som körde in i en idrottshall.
863e2dd4797fd6e033e41049e40cc251.jpg


Skickat från min OnePlus 6T via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Regeringen prognostiserar att bidragsberoendet ska öka med 13,3% under mandatperioden, samtidigt som befolkningen väntas öka med 3%."

https://twitter.com/JMalmqvist/status/1204393068033646595


Det här kommer svenska folket, arbetare i synnerhet, uppskatta...

Bara att "sluta ligga på latsidan", börja slita mer, lämna över mer av ens plånbok och samtidigt förvänta sig mindre utav välfärden.

För tänk om skattepengarna slutar regna över vissa organisationer och samhällsgrupperingar... inga roliga konsekvenser kommer ur det... Man bör inte satsa pengar på att antalet no-go-zoner kommer minska de närmsta decennierna..."
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du får gärna klistra in texten för oss som inte vill pröjsa för en lokalblaska

En måltidsekolog är troligen att likställa med en nettokostnad för samhället. Som med de flesta flumutbildningar.

Jag flinar fortfarande åt en bok som kom ut för några år sedan. Mat för homosexuella. Skriven av en måltidsstylist. Skall söka länk.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du får gärna klistra in texten för oss som inte vill pröjsa för en lokalblaska

En måltidsekolog är troligen att likställa med en nettokostnad för samhället. Som med de flesta flumutbildningar.

Jag flinar fortfarande åt en bok som kom ut för några år sedan. Mat för homosexuella. Skriven av en måltidsstylist. Skall söka länk.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Du får gärna klistra in texten för oss som inte vill pröjsa för en lokalblaska

En måltidsekolog är troligen att likställa med en nettokostnad för samhället. Som med de flesta flumutbildningar.



Småbarnsmamman Ulrika Blixt försökte göra allt rätt när hon parkerade bilen utanför Universitetet men ändå blev allt fel.
Hon hamnade i ett slags digitalt Moment 22 – och tvingas betala 400 kronor.
– Jag blev arga tanten. Jag har kämpat och kämpat för att försöka betala, utbrister hon.
Ulrika Blixt visar upp p-boten, kontrollavgiften, på 400 kronor som hon nu bestridit. Hon kontaktade även Universitetet, NA och konsumentombudsmannen. – Jag tror till och med att jag skrev till Råd & Rön, säger hon.

I somras bytte parkeringsbolaget Aimo park, före detta Q-park, ut sin automat på den stora grusparkeringen bakom Universitetet och passade samtidigt på att höja avgiften.

Det går nu inte längre att kvittera ut en vanlig pappersbiljett. Istället hänvisar parkeringsbolaget till sin mobilapp eller kortbetalning.

Problemet för Ulrika Blixt är att inget av dessa alternativ fungerar.

Ulrika studerar till måltidsekolog på Universitetet och för att spara både tid och pengar brukar hon lösa månadsbiljett när hon ska parkera.

– Jag och min familj bor i Latorp och har tre barn och två bilar så det är mycket logistik, förklarar hon.

Ulrika är inget större fan av appar. Dels vill hon ogärna lämna ut sina personliga kontouppgifter och dels kan ju mobilen ladda ur.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top