Only in Sweden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
När Ebba B T blir vänstertrollens nya nazist- fascist, då vet man varför hon bara ökar i uppskattning.

Samtidigt försöker Lena Mellin dra nåt om att orsaken till att Lööf backar, är för att hon är en ung kvinna.
Jotjena, isf är EBT då en pensionerad gubbe?

Plus att det skulle innebära att när väljare röstade på Annie Lööf så visste de inte att hon var en ung kvinna, men numera tagit reda på det och därmed inte gillar henne längre... ja jo men tjena, låter väldigt troligt Mellin... :dummer
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
När Ebba B T blir vänstertrollens nya nazist- fascist, då vet man varför hon bara ökar i uppskattning.

Samtidigt försöker Lena Mellin dra nåt om att orsaken till att Lööf backar, är för att hon är en ung kvinna.
Jotjena, isf är EBT då en pensionerad gubbe?

Fel uppfattat. Centern tappar eftersom Annie är en gammal fjortis.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Eh. Nej. Centern tappar för Annie är sosse. Ingen frisk centerväljare skulle ens få för sig att ens tänka tanken att ligga åt vänster. Ingen.

Rent ideologiskt ligger liberalismen väldigt långt från socialdemokratin.
Kanske längre än från SD.
Vore spännande om man kunde göra en mätning om C och L väljare verkligen vill ha Löfven eller en allians regering med stöd av SD.
Gissar på det senare.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Rent ideologiskt ligger liberalismen väldigt långt från socialdemokratin.
Kanske längre än från SD.
Vore spännande om man kunde göra en mätning om C och L väljare verkligen vill ha Löfven eller en allians regering med stöd av SD.
Gissar på det senare.

Det senare har det visat sig vara med rätt tydliga siffror vill jag påstå. C och L (iaf deras högre ledning) har gjort en totalt felaktig analys i sitt vägval. Det ser vi nu. Vill man ha sosseriet finns redan annat, att sälla sig som pseudo-liberaler med såsseaura fyller inget behov.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det senare har det visat sig vara med rätt tydliga siffror vill jag påstå. C och L (iaf deras högre ledning) har gjort en totalt felaktig analys i sitt vägval. Det ser vi nu. Vill man ha sosseriet finns redan annat, att sälla sig som pseudo-liberaler med såsseaura fyller inget behov.

Jag tror du har rätt i det.
Ett ev extra val kommer nog visa det rätt tydligt.
Rätt säker på att de flesta S-väljare inte heller vill ha C med efter krav-listan som lades fram.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Eh. Nej. Centern tappar för Annie är sosse. Ingen frisk centerväljare skulle ens få för sig att ens tänka tanken att ligga åt vänster. Ingen.

Varför röstar de då på ett uppenbart vänsterparti?
Folk måste lära sig att när ett parti ändrat allt utom namnet, så är det inte samma parti längre.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
L (iaf deras högre ledning) har gjort en totalt felaktig analys i sitt vägval.[/QUOTE]

Du menar Björklund, vilka fler i en högre ledning finns?...
Han styr ju L numera som en enmanssekt, med några få gamla men lojala vänner omkring sig. Inga nya talanger varken tillåts eller existerar inom L...

Jag _tror_ L dör tillsammans med MP under de närmaste fyra åren, oavsett extraval eller inte (psykisk död såklart, inte fysisk hehe, a.k.a. hamnar under 4%-spärren)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varför röstar de då på ett uppenbart vänsterparti?
Folk måste lära sig att när ett parti ändrat allt utom namnet, så är det inte samma parti längre.

”Vi ska bilda en allijangsrejejing”. Det var mantrat heeeeela vägen till valet. Då röstar man inte på ett borgerligt alternativ. Att L skulle vänstra är ingen nyhet, men C.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Undrar om C kommer vara klarare i regeringsfrågan vid ev nyval. (om de blir kvar efter)

DVS. Vi kommer jobba efter följande alternativ i ordning:
A. En alliansregering med stöd av S eller MP.
B. C&L stödjer en S, MP om vi får igenom A, B, C.
C. En alliansregering med stöd av SD.

Inte bara vi säger nej till ALLT om vi inte får EXAKT som vi vill.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Undrar om C kommer vara klarare i regeringsfrågan vid ev nyval. (om de blir kvar efter)

DVS. Vi kommer jobba efter följande alternativ i ordning:
A. En alliansregering med stöd av S eller MP.
B. C&L stödjer en S, MP om vi får igenom A, B, C.
C. En alliansregering med stöd av SD.

Inte bara vi säger nej till ALLT om vi inte får EXAKT som vi vill.

Jag har länge undrat HUR många det är i partierna C och L som faktiskt tycker deras ”partilinje” är något att stå för. För övrigt anser jag att båda partiledarna skulle följa Fridolins enda kloka beslut. Avgå.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
En ledig fredag, det var länge sedan sist...

Tar ett varv på FB, Twitter och lite annat i samband med en långfrukost i långsamt tempo och på ungefär en timma så har man möts av säkerligen tio olika nyheter kring hur våra politiker tabbat sig, allt från små idiotsaker till att riskera rikets säkerhet...

Men alla verkar få sitta kvar, den genomsnittlige svensken orkar inte uppmärksamma dessa "små notiser", en liten minoritet blir arga och knyter näven i fickan... men livet går vidare lik såväl den svenska negativa samhällsutvecklingen...


"Förr i tiden" fick ministrar avgå p.g.a. att inte ha betalat TV-avgiften......


(Ja, det är nog främst en ilska om att vilja skrika mina medmänniskor i ansiktet om att VAKNA! som bubblar inom mig, men låt mig dricka färdigt mitt kaffe och så inom kort är jag väl antagligen åter som alla andra svenskar, upptagen och fokuserad på två små bubblor - jobbet, och ens korta lilla fritid som är fylld utav åtaganden, stress och lite nedvarvningsmöjligheter i soffan framför meningslös TV-tittande...)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
En ledig fredag, det var länge sedan sist...

Tar ett varv på FB, Twitter och lite annat i samband med en långfrukost i långsamt tempo och på ungefär en timma så har man möts av säkerligen tio olika nyheter kring hur våra politiker tabbat sig, allt från små idiotsaker till att riskera rikets säkerhet...

Men alla verkar få sitta kvar, den genomsnittlige svensken orkar inte uppmärksamma dessa "små notiser", en liten minoritet blir arga och knyter näven i fickan... men livet går vidare lik såväl den svenska negativa samhällsutvecklingen...


"Förr i tiden" fick ministrar avgå p.g.a. att inte ha betalat TV-avgiften......


(Ja, det är nog främst en ilska om att vilja skrika mina medmänniskor i ansiktet om att VAKNA! som bubblar inom mig, men låt mig dricka färdigt mitt kaffe och så inom kort är jag väl antagligen åter som alla andra svenskar, upptagen och fokuserad på två små bubblor - jobbet, och ens korta lilla fritid som är fylld utav åtaganden, stress och lite nedvarvningsmöjligheter i soffan framför meningslös TV-tittande...)

Hur fortsatte dagen?
Gick du direkt från morron-kaffe till 60%-igt? ;)

Hoppas din helg blir bättre! :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur fortsatte dagen?
Gick du direkt från morron-kaffe till 60%-igt? ;)

Hoppas din helg blir bättre! :tummenupp

Det blev en bra och lugn fredag, men visst ligger dessa nyheter/notiser kvar i bakhuvudet och gnager.
Skrev några rader om det hela på ett "forum", i lugn och sansad ton, med lite humor inblandad, och fick såklart delad respons. Många håller med, men kanske framförallt, de som inte håller med bemöter inte sakfrågan utan undrar bara vilket land eller länder jag anser bättre och varför jag inte bosätter mig där...

Som om att bara lämna Sverige och skita i alla "utmaningar" vi står inför är en vettig lösning...

(P.S t.ex. Schweiz känns överlag bättre)

Träffade en gammal kompis och lunchade, inkl. en lång stund med kaffe och kaka på hennes jobb som efterrätt.
Sen blev det lite ordnande här hemma och allmänt chilla. Hade gärna sänkt en öl eller två, men mitt minne svek mig, trodde jag hade öl hemma men de var slut. Kunde ha sippat lite rom men så romantisk var inte kvällen :tungan ;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Missunnar du oss norrlänningar våra kulturbidrag?

Klart att man måste vara kreativ som konstnär om det finns en bottenlös tunna med bidragspengar att ösa ur.

Det går ju liksom inte att komma dragandes med en marmorstay eller ett porträtt längre (om det inte är på någon inom extremvänstern/extremfeminismen) om man vill ha bidrag, man måste ju vara lite nyskapande.

Själv funderar jag på att skapa ett verk för mikrorganismerna i avloppsystemet, men har lite svårt att bajsa inför publik, men det får man komma över om man vill ha en miljon från kulturstödet.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
(Ja, det är nog främst en ilska om att vilja skrika mina medmänniskor i ansiktet om att VAKNA! som bubblar inom mig, men låt mig dricka färdigt mitt kaffe och så inom kort är jag väl antagligen åter som alla andra svenskar, upptagen och fokuserad på två små bubblor - jobbet, och ens korta lilla fritid som är fylld utav åtaganden, stress och lite nedvarvningsmöjligheter i soffan framför meningslös TV-tittande...)

Känner generellt det barkar åt ett ganska farligt håll.
Än är det inte (så) farligt och jag upplever att det har lugnat ner sig något sista tiden.

Personligen upplever jag att vi är påväg mot ett samhälle med angiverikultur där folk inte uppriktigt vågar säga vad de tycker.
Håller man inte med den "allmäna" åsikten om vissa frågor (som bara en liten minoritet faktiskt tror på när det väl kommer till kritan) är man fascist/misogynist/rasist/X-ofob och måste tystas med alla medel tillgängliga.
Det leder till tråkiga samhällen, som historien har visat flertalet gånger.

Personligen försöker jag motverka det hela genom att helt enkelt säga vad jag tycker (med försiktigt valda ord) när det dyker upp sådanna vansinniga situationer i arbete/fritid och vara beredd att (försöka) ändra åsikt om det kommer vettiga motargument. Men samtidigt inte backa eller be om ursäkt om jag tycker att det är just vansinne.
Om alla skulle (eller iallafall försöka) göra samma sak istället för att argt knyta näven i fickan kanske vi slipper rulla ner för stupet till totalitär galenskap.


Nu vill jag inte låta som någon domedagsprofet för just nu har vi det ganska bra överlag. Men börjar känna att det är dags att göra något INNAN det blir allvarliga(re) problem.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7154579

– Det är miljömässigt bättre att använda matavfallet till att först röta det och göra en gas som vi kan driva fordon eller annat med.

Ok? Det innebär att det ä rätt att straffa alla som komposterar själva med en avgift bara sådär rakt av?

– När man väljer att hemkompostera får man inte effekten att man producerar gas och det blir sämre för miljön, säger Linda Gårdstam.

Hur vet du det?
Så jag får först betala för bränslet som ni använder till att göra biogas, biogas som jag sen får betala för om jag tankar min biogasbil?

Hur vore det om ni istället fick köpa bränslet av mig, det är ju ni som vill ha det och göra biogas av.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
306 skjutningar & 162 sprängningar i Sverige under 2018.

Tänk om någon, år 2008, svamlat om att såhär kommer Sverige se ut om tio år...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top