Only in Sweden

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Ja jävlar, OIS
http://www.corren.se/nyheter/doms-for-nedlatande-facebookinlagg-om4877957.aspx
" En kvinna i 50-årsåldern döms för ringa hets mot folkgrupp för ett inlägg på Facebook där hon skrev att muslimer är "äckliga", skriver Corren. Inlägget fick spridning och polisanmäldes.

Åklagarkammaren i Linköping har utfärdat ett strafföreläggande och kvinnan ska betala 60 dagsböter på totalt 3 600 kronor"
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ja jävlar, OIS
http://www.corren.se/nyheter/doms-for-nedlatande-facebookinlagg-om4877957.aspx
" En kvinna i 50-årsåldern döms för ringa hets mot folkgrupp för ett inlägg på Facebook där hon skrev att muslimer är "äckliga", skriver Corren. Inlägget fick spridning och polisanmäldes.

Åklagarkammaren i Linköping har utfärdat ett strafföreläggande och kvinnan ska betala 60 dagsböter på totalt 3 600 kronor"

Som när en polismans hus (med fru och två barn) blir beskjutna av automateld, 20 skott totalt (och samma vecka sprängs två polisbilar samt entrén på polishuset i Helsingborg).

En sedan tidigare känd kriminell blir gripen med skarpladdat vapen på sig strax därefter, som samma dygn blir frisläppt. Hanif Bali undrar vad det är för "jävla syltryggar" som frisläpper (istället för att anhålla) en kriminell som blivit gripen med skarpladdad vapen på sig.

Vad fokuserar media och vänstern på i allt det här?
Att Bali använde ordvalet syltryggar såklart...


FUCKING AVRÄTTA MIG... :dummer :huvet
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Som när en polismans hus (med fru och två barn) blir beskjutna av automateld, 20 skott totalt (och samma vecka sprängs två polisbilar samt entrén på polishuset i Helsingborg).

En sedan tidigare känd kriminell blir gripen med skarpladdat vapen på sig strax därefter, som samma dygn blir frisläppt. Hanif Bali undrar vad det är för "jävla syltryggar" som frisläpper (istället för att anhålla) en kriminell som blivit gripen med skarpladdad vapen på sig.

Vad fokuserar media och vänstern på i allt det här?
Att Bali använde ordvalet syltryggar såklart...


FUCKING AVRÄTTA MIG... :dummer :huvet

Vissa vapenbrott verkar däremot prioriteras, nån kille i Jämtland som haft en väns 22lr revolver hemma hos sig inlåst i ett skåp och visat den för en släkting åker in 4 månader...:dummer

http://www.op.se/jamtland/man-skot-med-revolver-doms-for-vapenbrott
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Jo det gäller att ha ett digert brottsregister, då ids polisen knappt ens utreda "småbrott" som misshandel, personrån och annat trams.:3freak

Har man inget att förlora är man i princip fri att bete sig hur som helst i det här landet samtidigt som en normal person riskerar att få hela tillvaron raserad för ett bråk i krogkön.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
https://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2017-11-15-fler-privatpersoner-utsatts-for-brott.html

Rekordhöga(!) nivåer av hot, sexualbrott, personrån, bedrägeri och trakasserier. Dessutom ökning bostadsinbrott, bilinbrott, cykelstöld.

T.ex. ca 130-140% ökning utav sexuella brott sedan 2014...

Varför är inte media på detta som en fluga på en bajskorv? Eller är det fortfarande Fredrik Virt... ursäkta, jag menar Lasse Kroner, som gäller för hela slanten?...



Alla siffror pekar åt fel håll, och ingen har väl missat hur underbemannat Polisen är och vilka rejäla mängder med resurser som saknas (även för försvaret, sjukvården osv.)...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
https://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2017-11-15-fler-privatpersoner-utsatts-for-brott.html

Rekordhöga(!) nivåer av hot, sexualbrott, personrån, bedrägeri och trakasserier. Dessutom ökning bostadsinbrott, bilinbrott, cykelstöld.

T.ex. ca 130-140% ökning utav sexuella brott sedan 2014...

Varför är inte media på detta som en fluga på en bajskorv? Eller är det fortfarande Fredrik Virt... ursäkta, jag menar Lasse Kroner, som gäller för hela slanten?...



Alla siffror pekar åt fel håll, och ingen har väl missat hur underbemannat Polisen är och vilka rejäla mängder med resurser som saknas (även för försvaret, sjukvården osv.)...
Snart dags för pluton svea att steppa in på den nationella scenen?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Inget parti tillhörande sjuklövern kan* ducka för deras inblandning i detta
* bör kunna...




Öppna era hjärtan!

2-3 år senare...

Rekordhöga(!) nivåer av hot, sexualbrott, personrån, bedrägeri och trakasserier. Dessutom ökning bostadsinbrott, bilinbrott, cykelstöld.

Ygeman: ”19000 eller 20000 poliser spelar ingen roll.”

IeVHudc.png

6ZSUxDj.png







2 år, 2 månader och 5 dagar senare.

QTg6HtB.png

P3BYIqQ.png
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

https://ledarsidorna.se/2017/11/rik...-en-studie-i-hur-ett-land-inte-skall-regeras/

Ledarsidorna skrev:
Riksrevisionens granskning kan mycket väl användas som en grundläggande studie i hur ett land inte skall styras. Lika mycket är granskningen en tydlig kritik mot en samlad journalistkår. En implicit beskrivning om hur en okritisk nyhetsrapportering och undersökande journalistik med uppenbara brister som den bedrivits under det senaste decenniet.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
”Migrationsverket har beviljat 115.000 uppehållstillstånd i snitt PER ÅR de sista 4 åren. Det är fyra nya VÄSTERÅS på 4 år. Den som har någon känsla för volymer och ekonomi förstår vad det betyder.”

https://twitter.com/BirgerNygard/status/944224427801268224

Fast enligt Reinfeldt så räcker det ju med mycket utrymmen a'la svensk skog...
Hur många flyktingar eller migranter (eller infödda svenskar) tror ni nöjer sig med att bli avsläppta ute i valfri svensk skog?...
 

Smagatusk

Guest
Som när en polismans hus (med fru och två barn) blir beskjutna av automateld, 20 skott totalt (och samma vecka sprängs två polisbilar samt entrén på polishuset i Helsingborg).

En sedan tidigare känd kriminell blir gripen med skarpladdat vapen på sig strax därefter, som samma dygn blir frisläppt. Hanif Bali undrar vad det är för "jävla syltryggar" som frisläpper (istället för att anhålla) en kriminell som blivit gripen med skarpladdad vapen på sig.

Vad fokuserar media och vänstern på i allt det här?
Att Bali använde ordvalet syltryggar såklart...


FUCKING AVRÄTTA MIG... :dummer :huvet

Nja... Jag väljer att se händelserna du nämner lite mer nyanserat. Fokus låg väl inte på Balis tweet om vi ska vara helt ärliga?

Däremot kan jag tycka att det är intressant det här med hets mot folkgrupp. Konstigt nog kan inte komma på ett konkret exempel, men jag minns ett flertal tillfällen där jag reagerat på att det faktiskt är media som spridit interna mail, som borde åtalats för hets mot folkgrupp. Jag har för mig att Expressen hackat någon politikers dator och lagt ut mailen där politikern i fråga blivit åtalad för HMF. Trots att det var interna mail och det är media som sprider dyngan!

Skitmärkligt...
 

Smagatusk

Guest
Bechir rabani "råkade dö" i fredags, olycklig slump?

Har du som aggressiv mittfältare börjat tilta åt höger?

Jag hade förväntat mig att du först skulle jubla åt hans död för att sedan mordhota de som "kan antas" ha gjort det. #jaghataralla
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har du som aggressiv mittfältare börjat tilta åt höger?

Jag hade förväntat mig att du först skulle jubla åt hans död för att sedan mordhota de som "kan antas" ha gjort det. #jaghataralla

Nja, jag tyckte inte han förtjänade att dö innan han fått ut skiten han hade på aschberg, helkul störig kille ju. Höger vänster blabla förtjänade han att dö?
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top