Only in Sweden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
DlkkNiM.jpg


Den armen, speciellt underarmen, ren porr!
*FAP FAP FAP* :tungan ;)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tror fokus i detta fall ska vara på de elaka männen som objektifierat och sexifierat den stackars kvinnan.

Alternativ teori som dessutom är korrekt ur ett genusperspektiv. Kan vara som med julkalendern, fler män som dessutom får mer visningstid. Iofs vet vi inte hur någon av dessa definierar sig och kön är f ö en social konstruktion så frågan är väl om de ens själva vet vad de anmäler?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Emin är 21 och gift med sin kusin. Hon är gravid i sjunde månaden. Flickan är 14 år, enligt födelsebeviset från Syrien.
Ett solklart fall av våldtäkt mot barn? Svenska myndigheter ställs inför nya utmaningar när barnäktenskapen blir fler.

"Det är olagligt att ha sex med en under 15 år."
-Vi är muslimer.
"Ahh, då är det kanske ung kärlek. Så fint."


Källa: https://twitter.com/Herrtidning/status/817721738243035136

:rofl :4skrika



Jag förstår verkligen de svenska myndigheterna, låter jättekrångligt det där..
.
"Hur fan gör vi nu Bosse? Vi har ju lagar och regler... bör de fortfarande gälla?"
"Njaaa, vettifan, tycker nog inte det Karin, eller jo, de är ju ganska bra"
"Vi kanske ska ha kvar dom för svenskar men inte nyanlända?"
"Jaa... ja, de låter vettigt, olika lagar och regler för olika individer i Sverige, va mysigt! Tar vi fika på det!"

:rolleyes:
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här har vi också en OIS: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/826829?programid=3071

En intervju med Sveriges Försvarsminister, som trots att han själv inte har gjort värnplikt "på grund av samvetsskäl" alltså ska vara den som är bäst lämpad att ta beslut om Sveriges försvar????
Lyssnade du på intervjun?
Jag måste säga att det var kanske den mest förtroendeingivande svenska minister jag hört i någon intervju någonsin, jag studsade förstås också på det du pekar på.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lyssnade du på intervjun?
Jag måste säga att det var kanske den mest förtroendeingivande svenska minister jag hört i någon intervju någonsin, jag studsade förstås också på det du pekar på.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Självklart lyssnade jag på intervjun, men jag tycker dock att han var undfallande och duckade väl mycket.

Men visst, han kanske har kommit över sina "samvetskval" nu när han inte riskerar att få gräva bajsgrop och CBR sanera sig utomhus i minusgrader?

Den rätta POLITISKA bakgrunden har han ju, även om han helt saknar ryggrad.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självklart lyssnade jag på intervjun, men jag tycker dock att han var undfallande och duckade väl mycket.

Men visst, han kanske har kommit över sina "samvetskval" nu när han inte riskerar att få gräva bajsgrop och CBR sanera sig utomhus i minusgrader?

Den rätta POLITISKA bakgrunden har han ju, även om han helt saknar ryggrad.
Ok jag fick ett helt annat intryck, intressant

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ok jag fick ett helt annat intryck, intressant

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Idag står den dumme fan och nekar till att försvaret behöver mera pengar, bara för att oppositionen föreslog det före dom kom på det själva :huvet
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Undrar vilken nästa organisation han ska styra över ? Finns väl fler han kan dra ner i botten
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Var är alla som ropat sig hesa om den där samtyckandelagen, detta vore ju ett ypperligt exempel att nyttja?
Under söndagen kom uppgiften om att tre män hade gripits, misstänkta för att ha direktsänt på Facebook när de våldtog en ung kvinna i en lägenhet i Uppsala. Nu håller åklagaren och polisen en presskonferens om händelsen.
– Det vi inte har tillgång till är filmmaterial som visar det påstådda övergreppet, säger Magnus Berggren, vice chefsåklagare i Uppsala.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/direktsande-valdtakt-presskonferens-halls
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nu gäller det att hitta alternativa syndabockar, fort.

Flera hundra personer ska ha bevittnat våldtäkten när den sändes på Facebook i söndags. Men bara ett mindre antal ringde polisen. Enligt Madeleine Leijonhufvud kan de som inte polisanmälde ha agerat brottsligt.

–? I Sverige har vi ingen civilkuragelag. Men när det gäller allvarliga brott som exempelvis våldtäkt har man en skyldighet att anmäla när man ser brottet, så länge det inte är fara för en själv. Lagtexten är dock skriven utifrån att man bevittnar brottet i exempelvis en park. Lagen är inte prövad för brott på internet.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/kan-vara-brott-att-inte-anmala-valdtakt-4514649.aspx
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kan det inte vara ett smakprov på pjäsen vitamänsomvåldtar pjäsen de de sänt ?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Åker inte dom tre dit rejält finns det verkligen inget hopp för polis/åklagarämbetet. :(
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nästan var tredje kvinna känner sig otrygg i sitt bostadsområde på kvällen. Ett sätt att minska otryggheten kan vara genom feministisk stadsplanering.
Tolv procent av kvinnorna känner sig så otrygga att de inte går ut om kvällarna, visar Brottsförebyggande rådets senaste trygghetsmätning. Jämför man med männen är siffran två procent.

Kvinnors upplevda otrygghet har aldrig varit högre. 2015 uppgav 25 procent av de tillfrågade att de var otrygga, 2016 var det 31 procent av kvinnorna som kände sig otrygga.

”Förlorat närvaron i det offentliga rummet”
Feministisk stadsplanering, som syftar till att kvinnor ska få ta större plats i sina bostadsområden och i det offentliga, har använts på sina håll i landet för att öka tryggheten.

– Kvinnor har förlorat den naturliga närvaron i det offentliga rummet, säger Elin Strand Ruin, arkitekt och KTH-lärare, som har arbetar med feministisk stadsplanering.

– När man tittar på spontanidrottsplatser, så upptäckte man i Rosengård att 80 procent av pengarna för det offentliga rummet gick till platser som var till för killar.

Så kan stadsplaneringen tillämpas
Stockholms stad har skrivit in feministisk stadsplanering i ägardirektiven för de kommunala bolagen och metoder som har beprövats är bättre belysning och att tvättstugor byggs om. Tanken är att de ska vara naturliga mötesplatser.

– De kan till exempel byggas ihop med en lekpark eller ett kafé.

Men kan man verkligen bygga bort otrygghet?

– Det är klart att man kan bygga fram närvaro.

Ökar närvaron tryggheten?

– Ja, det handlar om relationer, som i sin tur kan göra att otryggheten minskar.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/feministisk-stadsplanering-kan-minska-otrygghet
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Så många frågor efter den skittexten.

Exempel på offentliga platser som är till för killar?
Är tvättstugor till för tjejer?
Kan pengarna som skulle läggas på detta läggas på något annat som ger bättre avkastning, för kvinnor (och män)?
Är inte män i större utsträckning det kön som löper stört risk att bli utsatt för våld? Följdfråga, har man öht några tankar på korrelationen/kausaliteten mellan risken att bli utsatt för våld och andelen som känner sig otrygga av respektive kön?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top