Only in Sweden

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ska man ta detta på allvar får man nog halshugga alla komiker också.
Tror de flesta förstår att han värmer upp. Vad Aftonbladet tycker borde de flesta förstå att de inte ska bry sig om.
Jag orkade inte lyssna på hallåan i röd tröja. Inte direkt någon trevlig röst :crash

https://www.youtube.com/watch?v=dK-rCZRRxAc
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Ska man ta detta på allvar får man nog halshugga alla komiker också.

SVT-chefen lät ju minst sagt missnöjd så jag tror nog att iaf hon och hennes kollegor tar det på allvar.

Tror de flesta förstår att han värmer upp.

Ja, givetvis förstår alla att det här egentligen inte är nåt att bli upprörd över. Jag tror att alla pk-människor nästan alltid förstår att sakerna som dom låtsas bli kränkta av för att plocka godhetspoäng är rent svammel.
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
För all del....hur kan en muslim älska det svenska språket skriven av t.ex.Lars Widding ??
Och njuta av den vackra syntaxen, språket som går djupt i mitt hjärta ?
Jag kan absolut erkänna att inget språk i världen får mig att känna sådan tillhörighet till norden !!!!
Svenska flaggan skall idag vaja högst och smälta samman med den blåa Svenska himmeln!!!

Mvh romantikern
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
SVT-chefen lät ju minst sagt missnöjd så jag tror nog att iaf hon och hennes kollegor tar det på allvar.



Ja, givetvis förstår alla att det här egentligen inte är nåt att bli upprörd över. Jag tror att alla pk-människor nästan alltid förstår att sakerna som dom låtsas bli kränkta av för att plocka godhetspoäng är rent svammel.

Aftonbladet är inte PK. Dom vill sälja. Dom säljer på folks dumhet :fakta
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ska det vara straffbart att ansluta till IS?

Över 53.000 röster

JA - 97,71%
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

NEJ - 1,37%
X

VET EJ - 0,92%
X



Först och främst kan man ju fråga sig varför politikerna är så sega på att lagstifta detta. Det kanske helt enkelt bara går så emot deras moral och etik att följa folkets åsikter... ryggradsreflex att påbörja en utredning istället och leta efter kryphål att kunna fortsätta få ignorera väljarnas röster...

Sen är det också tänkvärt;
De där 1,37% som anser att det inte bör vara straffbart att ansluta till IS och hoppas på att få lägga till halshuggning, våldtäkt, människohandel och massmord på CV't är ~730 personer...
Och ~490 individer vet inte vad de tycker om det hela...


Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20969536.ab
Unvisit: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20969536.ab (omröstning syns ej)
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jahopp. Regeringens budget gick igenom.
Demokratin är död, länge leve demokratur!
Nu får vi lägga ner att ha synpunkter på Bulgarien, Saudiarabien mfl.

Låt mig gissa att de två(!!) som opponerade sig och rösta på sin egen allliansbudget, kommer vara petade före 2018. DDR/Sovjet är vår verklighet.
Fy. Fan.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ska det vara straffbart att ansluta till IS?

Över 53.000 röster

JA - 97,71%
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

NEJ - 1,37%
X

VET EJ - 0,92%
X



Först och främst kan man ju fråga sig varför politikerna är så sega på att lagstifta detta. Det kanske helt enkelt bara går så emot deras moral och etik att följa folkets åsikter... ryggradsreflex att påbörja en utredning istället och leta efter kryphål att kunna fortsätta få ignorera väljarnas röster...

Sen är det också tänkvärt;
De där 1,37% som anser att det inte bör vara straffbart att ansluta till IS och hoppas på att få lägga till halshuggning, våldtäkt, människohandel och massmord på CV't är ~730 personer...
Och ~490 individer vet inte vad de tycker om det hela...


Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20969536.ab
Unvisit: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20969536.ab (omröstning syns ej)

Alltså 730 personer som snart ska åka ner, och ytterligare 490 som funderar på det.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Handgranatskastning i Malmö.

Citat ur expressen
"Imad L Beyretti, 38, bor med sin familj i en lägenhet alldeles intill.
– Vi väcktes av polisen på morgonen, men de bad oss stanna kvar i lägenheten. Det som händer är hemskt, jag känner oro för mina barns skull.
Beyretti säger att han inte har någon aning om varför detta hände.
– Jag kommer själv från ett land med mycket oroligheter, detta trodde jag inte kunde hända i Sverige.

Turligt nog verkar förövarna i detta fall begränsat intelligenta då de inte lyckats färdigställa granaterna(eller så var alla tändrör trasiga).

Oavsett, delar av Malmö likt delar av många andra städer är obra. Har säkert bara med pojkstreck att göra...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Handgranatskastning i Malmö.

Citat ur expressen
"Imad L Beyretti, 38, bor med sin familj i en lägenhet alldeles intill.
– Vi väcktes av polisen på morgonen, men de bad oss stanna kvar i lägenheten. Det som händer är hemskt, jag känner oro för mina barns skull.
Beyretti säger att han inte har någon aning om varför detta hände.
– Jag kommer själv från ett land med mycket oroligheter, detta trodde jag inte kunde hända i Sverige.

Turligt nog verkar förövarna i detta fall begränsat intelligenta då de inte lyckats färdigställa granaterna(eller så var alla tändrör trasiga).

Oavsett, delar av Malmö likt delar av många andra städer är obra. Har säkert bara med pojkstreck att göra...

Varför blandar han ihop Sverige med Malmö?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Automatkarbiner och "bilbomber" i Göteborg, Handgranater i Malmö... När han sa Sverige så menade han nog Sverige, kort och gott.

Malmö har säkerligen mer skit än andra städer, men det är inte samma sak som att Malmö är olikt Sverige :brinnerup
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Våldtäktsmörda en 16-åring, få 3 års ungdomsvård. Åk till Cypern och våldta igen, sluta för all del inte förrän tjejen spelar död. Nu kan det bli livstid men jag undrar vem som dömer? Får svenskt rättsväsende bestämma blir det väl ett nytt försök om ett fåtal år, finns gott om oskyldiga att exponera för risken att han kanske inte råkar ha blivit snäll.

Nu väntar jag på att Ramberg rycker ut till försvar för gärningsmannens integritet. Varför dröjer hon så?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tog en paus från reklamradion och tramset i P3. Slog över till P1.

Ett reportage om en flykting från Irak.
Flydde eftersom han blivit utpressad och mordhotad av islamister.
Kom till Sverige.
Lärt sej nästan perfekt svenska.
Startat egen framgångsrik firma med verkstad.
Sköter allt perfekt.
Låter som en mönstermedborgare.

Skall därför utvisas...
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top