Only in Sweden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fotbollssupporter dödar (!) annan människa, i bästa fall för att de höll på olika lag, i sämst fall "för att".

Tingsrätten dömer till löjliga 8 månaders fängelse. Svinet överklagar (!) trots att han med eller utan vilje faktiskt är ansvarig för att ha dödat en annan människa och orsakat en oerhörd tragedi för bl.a. hans barn, säkert föräldrar och annan släkt och vänner också. Hovrätten markerar därefter med kraft mot fräckheten att överklaga och höjer straffet till hisnande 10 månaders fängelse.

OIS om något.

:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vidrigt :mad:

Vem fan vill någonsin ha en sådan människa tillbaka på gatorna? Mindre än ett jäkla år senare dessutom...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vidrigt :mad:

Vem fan vill någonsin ha en sådan människa tillbaka på gatorna? Mindre än ett jäkla år senare dessutom...

Tycker nästan det vidrigaste karaktärsdraget är att han överklagade det låga straffet. Det visar vad han har för människosyn, det andra kunde faktiskt varit ett misstag.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Tycker nästan det vidrigaste karaktärsdraget är att han överklagade det låga straffet. Det visar vad han har för människosyn, det andra kunde faktiskt varit ett misstag.

Va fan, han hade motståndarlagets flagga/tröja/halsduk/underkläder/whatever. Såklart han förtjänade en smäll! :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Va fan, han hade motståndarlagets flagga/tröja/halsduk/underkläder/whatever. Såklart han förtjänade en smäll! :mad:

Jag ursäktar absolut inte det som hände, jag säger bara att jag vet inte exakt vad som föranledde den tydligen ringa misshandeln som slutade så fruktansvärt illa, men jag vet att även om man "råkar" slå till någon så den dör så får man bita ihop och göra sina fem månader på öppen anstalt.
 

Smagatusk

Guest
Tycker nästan det vidrigaste karaktärsdraget är att han överklagade det låga straffet. Det visar vad han har för människosyn, det andra kunde faktiskt varit ett misstag.

Det vidrigaste tyckte jag var att det fanns fog att verkligen tro att domstolen skulle kunna ge ett lägre straff. Att den sen inte gjorde det är ett steg i rätt riktning.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det vidrigaste tyckte jag var att det fanns fog att verkligen tro att domstolen skulle kunna ge ett lägre straff. Att den sen inte gjorde det är ett steg i rätt riktning.
Jag tycker faktiskt inte tio månader (!!!) är ett steg i rätt riktning. Det är som om han fick böta tre enhet fyra kronor, saknar all reell betydelse. Hade de gett honom 10 år hade det varit i rätt riktning, hade de gett 30 hade det börjat likna något och hade de gett 50 hade jag varit nöjd.
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
1 knytnävsslag o 50 år.. Ja alla har vi våra åsikter om straff.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jobbar du i en bransch där ROT avdrag är förekommande? Verkar företaget inte i Gbg, Sthlm eller Malmö? Då är det dags att flytta. Allt enligt Maggan "tomt mellan öronen" Andersson. :hej
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top