Only in Sweden

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Maxstraffet ligger väl däromkring tyvärr, kanske något högre (det var länge sedan jag bläddrade i en lagbok).

Däremot kanske det hade varit lämpligt att låta honom ruttna i bunkern i 20 år istället. Som 19-åring och med 3-års underbyggd ilska på samhället lär han ju inte vara alltför gosig. Hellre en 39-åring med artros.

Jag har aldrig bläddrat i en lagbok, men snappade upp i en nyhetssändning, å det stod visst i artikeln åxå, att max är 4 år.
Där stod f.ö. att han dömts för fler brott. Är det då rätt att anta att påföljden för själva mordet har satts lägre å att dom enklare brotten har spätt på det?
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Jag har aldrig bläddrat i en lagbok, men snappade upp i en nyhetssändning, å det stod visst i artikeln åxå, att max är 4 år.
Där stod f.ö. att han dömts för fler brott. Är det då rätt att anta att påföljden för själva mordet har satts lägre å att dom enklare brotten har spätt på det?
Ja, se där. :)

Nu får ju vemsomhelst med bättre vetskap strida emot, men jag har varit av uppfattningen att man bara tilldelas strafftid för det grövsta brottet emedan de andra brotten inte uppfattas som lindrande.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ungdomsvard-for-mord-pa-flicka_5080439.svd

Den 16-årige pojke som i maj dödade sin jämnårige flickvän i Västerås dömdes på tisdagen av Västmanlands tingsrätt till tre års sluten ungdomsvård för mord.
:lol

EDIT:
Verkligheten överträffar dikten. :lol

När den irakiske kurden Barzan Kamal Othman Khoshnaw, född 1993-12-25, brutalt mördade 16-åriga Beatrice Fredrixon i något som hänvisas till som skambrott gjorde han samtidigt både sig själv och resten av sin familj i Sverige en jättetjänst. Som plåster på såren för den oerhörda kränkning som straffet tre års ungdomsvård samt 210 000 kronor i skadestånd från svenska skattebetalare via Brottsoffermyndigheten innebär erhåller både han och familjen nu permanent uppehållstillstånd.

Eftersom reglerna i Sverige, till skillnad mot Danmark, Norge och Finland, inte tillåter att ej myndiga brottslingar utvisas efter avtjänat straff kunde åklagaren heller inte yrka på utvisning vid rättegången. Svensk lagstiftning säger helt enkelt att det är för ”inhumant” att utvisa så unga brottslingar, även om det som i detta fall rör sig om ett brutalt mord med skambrottsförtecken.

Eftersom Barzan Kamal Othman Khoshnaw vid mordet inte hade permanent uppehållstillstånd så kommer den processen att avbrytas och uppehållstillstånd utfärdas för mördaren och hela hans familj. Detta är vad principen om verkställighetshinder innebär.


http://politisktinkorrekt.info/2010/08/05/beatrices-mordare-far-put-som-plaster-pa-saren/#more-50945
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
EDIT:
Verkligheten överträffar dikten. :lol

När den irakiske kurden Barzan Kamal Othman Khoshnaw, född 1993-12-25, brutalt mördade 16-åriga Beatrice Fredrixon i något som hänvisas till som skambrott gjorde han samtidigt både sig själv och resten av sin familj i Sverige en jättetjänst. Som plåster på såren för den oerhörda kränkning som straffet tre års ungdomsvård samt 210 000 kronor i skadestånd från svenska skattebetalare via Brottsoffermyndigheten innebär erhåller både han och familjen nu permanent uppehållstillstånd.

Eftersom reglerna i Sverige, till skillnad mot Danmark, Norge och Finland, inte tillåter att ej myndiga brottslingar utvisas efter avtjänat straff kunde åklagaren heller inte yrka på utvisning vid rättegången. Svensk lagstiftning säger helt enkelt att det är för ”inhumant” att utvisa så unga brottslingar, även om det som i detta fall rör sig om ett brutalt mord med skambrottsförtecken.

Eftersom Barzan Kamal Othman Khoshnaw vid mordet inte hade permanent uppehållstillstånd så kommer den processen att avbrytas och uppehållstillstånd utfärdas för mördaren och hela hans familj. Detta är vad principen om verkställighetshinder innebär.


http://politisktinkorrekt.info/2010/08/05/beatrices-mordare-far-put-som-plaster-pa-saren/#more-50945
Så när random familj ligger risigt till skickar de ut den yngsta att mörda vem som helst så man får permanent uppehållstillstånd.

Tre års ungdomsvård för en familjemedlem är ett billigt pris att betala för att slippa återvända till ett antal länder.

Det låter tryggt. :gnissla
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
EDIT:
Verkligheten överträffar dikten. :lol

När den irakiske kurden Barzan Kamal Othman Khoshnaw, född 1993-12-25, brutalt mördade 16-åriga Beatrice Fredrixon i något som hänvisas till som skambrott gjorde han samtidigt både sig själv och resten av sin familj i Sverige en jättetjänst. Som plåster på såren för den oerhörda kränkning som straffet tre års ungdomsvård samt 210 000 kronor i skadestånd från svenska skattebetalare via Brottsoffermyndigheten innebär erhåller både han och familjen nu permanent uppehållstillstånd.

Eftersom reglerna i Sverige, till skillnad mot Danmark, Norge och Finland, inte tillåter att ej myndiga brottslingar utvisas efter avtjänat straff kunde åklagaren heller inte yrka på utvisning vid rättegången. Svensk lagstiftning säger helt enkelt att det är för ”inhumant” att utvisa så unga brottslingar, även om det som i detta fall rör sig om ett brutalt mord med skambrottsförtecken.

Eftersom Barzan Kamal Othman Khoshnaw vid mordet inte hade permanent uppehållstillstånd så kommer den processen att avbrytas och uppehållstillstånd utfärdas för mördaren och hela hans familj. Detta är vad principen om verkställighetshinder innebär.


http://politisktinkorrekt.info/2010/08/05/beatrices-mordare-far-put-som-plaster-pa-saren/#more-50945

Lite hårt sagt kanske, men detta kanske kan få några dumma whitetrash-tjejer i sunkiga förorter att lära sig nåt. Hennes föräldrar borde ta på sig del i skulden faktiskt.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Lite hårt sagt kanske, men detta kanske kan få några dumma whitetrash-tjejer i sunkiga förorter att lära sig nåt. Hennes föräldrar borde ta på sig del i skulden faktiskt.

Hur menar du nu....idiot.
Ska junisblatten få belöning för han mördat och tjejen sitta längst bak i skolraden med dumstrut?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Hur menar du nu....idiot.

:hihi

Jag menar att hela grejen kanske kan få upp ögonen på vissa puckade trailertjejer samt deras oansvariga föräldrar att man inte bör umgås med en viss typ av pojkar. Alltså att det kanske kan ha nåt gott med sig ändå.

Ger man sig in i leken osv.

Fler frågor till idioten? Shoot!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lite hårt sagt kanske, men detta kanske kan få några dumma whitetrash-tjejer i sunkiga förorter att lära sig nåt. Hennes föräldrar borde ta på sig del i skulden faktiskt.

Ja och nej. Du har, som vanligt, rätt.
Men, du kan kan inte din PI. :fakta

Fråga:
Vad händer när svensk pappa vill avbryta tonårsdotters relation?

Svar:

Emma Petterson misshandlades så svårt att hon idag är invalidiserad. Tingsrätten dömde den f d pojkvännen och sadisten Fadi till 12 års fängelse. Hovrätten fastställde domen men höjde skadeståndet. Nu överklagar Casper El-Kaissi Östlöv/Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan till Högsta domstolen.


Utdrag från misshandeln som skedde antingen under färden i bilen eller på Näsbyfältet:

  • utdelat ett flertal slag eller sparkar mot hennes huvud, armar och ben, vilket medfört brott på nässkelettet, sårskador, blåmärken, svullnader, hudavskrapningar, läppskador och en ledbandsskada på höger knä.
  • tagit ett eller flera kraftiga strupgrepp runt hennes hals, vilka förorsakat syrebristskador i hjärnan som varit livshotande.
  • stuckit en kniv eller annat vasst föremål i hennes ögon och på det s k Venusberget samt skurit henne i ansiktet, vilket medfört sårskador och blodvite



Doktorns ordination:
Läs PI regelbundet och noggrant. :mattias

Epilog:
Uppfostra preventivt. Inget jävla Bamse.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
:hihi

Jag menar att hela grejen kanske kan få upp ögonen på vissa puckade trailertjejer samt deras oansvariga föräldrar att man inte bör umgås med en viss typ av pojkar. Alltså att det kanske kan ha nåt gott med sig ändå.

Ger man sig in i leken osv.

Fler frågor till idioten? Shoot!

Näe.
Först trodde jag du skämta, nu vet jag.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ja och nej. Du har, som vanligt, rätt.
Men, du kan kan inte din PI. :fakta

Fråga:
Vad händer när svensk pappa vill avbryta tonårsdotters relation?

Svar:

Emma Petterson misshandlades så svårt att hon idag är invalidiserad. Tingsrätten dömde den f d pojkvännen och sadisten Fadi till 12 års fängelse. Hovrätten fastställde domen men höjde skadeståndet. Nu överklagar Casper El-Kaissi Östlöv/Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan till Högsta domstolen.


Utdrag från misshandeln som skedde antingen under färden i bilen eller på Näsbyfältet:

  • utdelat ett flertal slag eller sparkar mot hennes huvud, armar och ben, vilket medfört brott på nässkelettet, sårskador, blåmärken, svullnader, hudavskrapningar, läppskador och en ledbandsskada på höger knä.
  • tagit ett eller flera kraftiga strupgrepp runt hennes hals, vilka förorsakat syrebristskador i hjärnan som varit livshotande.
  • stuckit en kniv eller annat vasst föremål i hennes ögon och på det s k Venusberget samt skurit henne i ansiktet, vilket medfört sårskador och blodvite



Doktorns ordination:
Läs PI regelbundet och noggrant. :mattias

Epilog:
Uppfostra preventivt. Inget jävla Bamse.

Jo, jag har hört talas om den händelsen, men vad menar du? Åkte hon på lite gammal traditionell arabheder för att hennes farsa ville avbryta relationen? Jag hade gjort det annorlunda om jag var hennes far. Det gäller att gå direkt till källan till det onda, så att säga, och vara "bestämd". Vill man inte smutsa ner sig låter man kontakter eller några andra göra det. Vad kan vara mer värt än ens dotter liksom?

Sensmoral: Dejta inte nån som heter Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan.

Den ultimata mesfarsan måste väl vara han som är verksam i eller grundade 5 i 12. Hade han verkligen brytt sig om sin dotter hade han satt upp lite regler för henne. Samma här, jag tycker han och hans fru borde ta på sig skuld för detta. http://www.5i12.se/Default.aspx?id=622
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jo, jag har hört talas om den händelsen, men vad menar du? Åkte hon på lite gammal traditionell arabheder för att hennes farsa ville avbryta relationen? Jag hade gjort det annorlunda om jag var hennes far. Det gäller att gå direkt till källan till det onda, så att säga, och vara "bestämd". Vill man inte smutsa ner sig låter man kontakter eller några andra göra det. Vad kan vara mer värt än ens dotter liksom?

Sensmoral: Dejta inte nån som heter Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan.

Den ultimata mesfarsan måste väl vara han som är verksam i eller grundade 5 i 12. Hade han verkligen brytt sig om sin dotter hade han satt upp lite regler för henne. Samma här, jag tycker han och hans fru borde ta på sig skuld för detta. http://www.5i12.se/Default.aspx?id=622

Ja det där 5i12 kände jag (lyckligtvis) inte till men det verkar lätt vara den fånigaste klubben i Sverige. Det är med sådana klubbar i åtanke man skall förstå hur svensk media fungerar, samma töntar som har samma felaktiga tankemönster. Rätt intressant faktiskt, hur man kan bli så hunsad. Jädra fån. :mad:
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
:hihi

Jag menar att hela grejen kanske kan få upp ögonen på vissa puckade trailertjejer samt deras oansvariga föräldrar att man inte bör umgås med en viss typ av pojkar. Alltså att det kanske kan ha nåt gott med sig ändå.

Ger man sig in i leken osv.

Fler frågor till idioten? Shoot!

Du måste faan vara den okänsligaste människan som går i ett skinställ. Ibland går dina försök att vara så jävla cool över i att bli helt patetisk. Hur i helvete kan du kalla henne en puckad trailertjej med oansvariga färäldrar bara för att hon kände en galning. Tror du hon eller hennes föräldrar fattade hur sjuk han var.
Hur skulle du känna själv om ditt barn blev mördad och läste sån här skit på nätet. Skulle du bara rycka på axlarna och tycka att din son/dotter var en puckad trailertjej/kille som får skylla sig själv.
Kom inte med någor skit om att det inte kan hända dina barn, för om du inte låser in ungen i rummet i hela dess liv så kan du aldrig kontrolera vad den gör eller umgås med 24/7

Här handlar det om en sjuk människa som gör en sjuk handling och fick ett skitstraff, det är det som är felet. Men på dig låter det som om du tycker att tjejen förtjänade det. Tänk efter lite hur du utrycker dig nästa gång och försök att visa lite medkänsla.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
kalla henne en puckad trailertjej med oansvariga färäldrar bara för att hon kände en galning. Tror du hon eller hennes föräldrar fattade hur sjuk han var.

Vems ansvar är det då? Att killen är en idiot som borde utvisas råder det knappast något tvivel om men som jag skrev angående det andra fallet: Knulla med nån som heter Ramadan i efternamn är att be om trubbel. Du kan lika gärna slänga ner ditt barn i lejongropen på zoo och svära dig fri från allt ansvar. Skylla allt på djuren.

Hur skulle du känna själv om ditt barn blev mördad och läste sån här skit på nätet. Skulle du bara rycka på axlarna och tycka att din son/dotter var en puckad trailertjej/kille som får skylla sig själv.

Trodde du läste mina inlägg eftersom du blev så hemskt uppspelt och alldeles till dig, stackare. Rycka på axlarna? Jag skriver att de ska känna skuld för det inträffade. Precis tvärtom alltså. Eftersom tjejerna själva uppenbarligen inte förstår vilka de inte bör dejta eller umgås med så är det föräldrarnas uppgift att tala om det för dem.

Alltså det här är så jävla svenskt. Man bryr sig inte om familjen för fem öre utan barnen får göra som de vill och springa ute på kvällarna hur som helst. Man känner inte varandra i familjen egentligen, man pratar inte om saker och visar knappt några känslor mot varann. Man tror man visar barnet respekt genom att inte bry sig. Det är inte bara kinasittartrash detta gäller. Tacka vet jag sydeuropa, där håller man ihop i familjen.


Resten orkar jag knappt kommentera. Du vet inte vad du pratar om. Du känner inte mig och du ska inte tala om för mig vad jag är eller vad jag ska göra och tycka.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ja det där 5i12 kände jag (lyckligtvis) inte till men det verkar lätt vara den fånigaste klubben i Sverige. Det är med sådana klubbar i åtanke man skall förstå hur svensk media fungerar, samma töntar som har samma felaktiga tankemönster. Rätt intressant faktiskt, hur man kan bli så hunsad. Jädra fån. :mad:

:D
Hur har du lyckats missa den eminenta föreningen?
Vadå, gillar du inte filmerna eller? Only in Sweden ju.

http://www.5i12.se/Default.aspx?id=10833

http://www.5i12.se/Default.aspx?id=13088

Här är min personliga favorit. Vi ska fan inte tro att vi är nåt! Wachtmeisters släkt kom från början från Tyskland och därför ska vi acceptera ett menavåldtaget land. :rolleyes:

http://www.5i12.se/Default.aspx?id=13090
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du måste faan vara den okänsligaste människan som går i ett skinställ. Ibland går dina försök att vara så jävla cool över i att bli helt patetisk. Hur i helvete kan du kalla henne en puckad trailertjej med oansvariga färäldrar bara för att hon kände en galning. Tror du hon eller hennes föräldrar fattade hur sjuk han var.
Hur skulle du känna själv om ditt barn blev mördad och läste sån här skit på nätet. Skulle du bara rycka på axlarna och tycka att din son/dotter var en puckad trailertjej/kille som får skylla sig själv.
Kom inte med någor skit om att det inte kan hända dina barn, för om du inte låser in ungen i rummet i hela dess liv så kan du aldrig kontrolera vad den gör eller umgås med 24/7

Här handlar det om en sjuk människa som gör en sjuk handling och fick ett skitstraff, det är det som är felet. Men på dig låter det som om du tycker att tjejen förtjänade det. Tänk efter lite hur du utrycker dig nästa gång och försök att visa lite medkänsla.

Lingonvecka i Streetfighter-dalen LR? :D

:D
Hur har du lyckats missa den eminenta föreningen?
Vadå, gillar du inte filmerna eller? Only in Sweden ju.

http://www.5i12.se/Default.aspx?id=10833

http://www.5i12.se/Default.aspx?id=13088

Här är min personliga favorit. Vi ska fan inte tro att vi är nåt! Wachtmeisters släkt kom från början från Tyskland och därför ska vi acceptera ett menavåldtaget land. :rolleyes:

http://www.5i12.se/Default.aspx?id=13090

Jag står inte ut med sådant där, och att dra Ian i smutsen tolererar jag icke. :ajjabajja
Se bara när Ian gör liberalmos av den bajsnödiga sittkissaren/fjuntönten, R-E-S-P-E-C-T :fakta

[YOUTUBE-ID]uDa2ddXHDvM[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Lingonvecka i Streetfighter-dalen LR? :D



Jag står inte ut med sådant där, och att dra Ian i smutsen tolererar jag icke. :ajjabajja
Se bara när Ian gör liberalmos av den bajsnödiga sittkissaren/fjuntönten, R-E-S-P-E-C-T :fakta

Ian är fenomenal helt enkelt. De andra två där, det är så typiskt, de babblar en massa utan att få sagt någonting. Vad säger hon tjejen med underbettet egentligen? Man kan tycka synd om kreti och pleti, "bara för att", och tycka illa om folk som säger nåt som de inte är vana vid men man kan inte redogöra för några egna åsikter eller åtgärder.

Fyfasen också att Ny demokrati inte lyckades bli helt etablerade. De växte för fort.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
De som startade 5i12 drog nog inspiration till namnet från egna erfarenheter. De var nog Kvarti3-ragg hela gänget...

Verkar lite som jehovas utan religionen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Den ultimata mesfarsan måste väl vara han som är verksam i eller grundade 5 i 12. Hade han verkligen brytt sig om sin dotter hade han satt upp lite regler för henne. Samma här, jag tycker han och hans fru borde ta på sig skuld för detta. http://www.5i12.se/Default.aspx?id=622

Det var hans dotter Sara, som blev ihjälslagen som grundade rörelsen innan hon dog, Stig dog förövrigt nu i December tror jag.

Jag lekte med Sara som barn, då Stig och min pappa var skolkompisar.

Någon gång i tonåren tappade vi kontakten, tills jag läste i tidningen vad som hade hänt.

Tragiskt, riktigt jävla tragiskt...
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Lingonvecka i Streetfighter-dalen LR? :D



Jag står inte ut med sådant där, och att dra Ian i smutsen tolererar jag icke. :ajjabajja
Se bara när Ian gör liberalmos av den bajsnödiga sittkissaren/fjuntönten, R-E-S-P-E-C-T :fakta

[YOUTUBE-ID]uDa2ddXHDvM[/YOUTUBE-ID]

7:37:
"Jag vill också påstå att motsättningarna är större mellan kristna invandrare och
kristna muslimer än mellan några andra grupper i Sverige.
":va
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top