Only in Sweden

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jo, den artikeln kommer jag ihåg... men skall du rapportera om dagens läge, kanske du inte skall länka artiklar från 2006.... :)

Det tycker jag faktiskt man kan göra i detta fall eftersom läget knappast blivit bättre utan snarare sju resor värre.



En annan OiS i den bemärkelsen att det förmodligen bara är här gärningsmännen kommer att gå fria utan att skickas tillbaks till ursprunget. Tacksamhet...

http://www.expressen.se/gt/personal-slogs-ner-pa-berts-flyktingboende/
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
:arsele http://t.sr.se/UZzIiU främlingsfientlighet kommer utifrån...

Ullenhag: ..där judar är rädda för att bära kippa och ett sånt Sverige ska vi inte ha.

:dummer Vem är det som har skapat det Sverige då? Stackars, stackars Sverige. Det finns kanske fortfarande tid att hindra total undergång. Tänk själv och välj noga i valet!
 
Last edited:

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Att döma av din länk och citat finns ju knappas något som talar för att polisen är just rädd. Däremot tycks sunt förnuft råda vilket jag kan ge polisen cred för.

Så med andra ord är det viljan och kapaciteten att bruka våld som skall utgöra måttstock när det skall beslutas huruvida man skall bli gripen eller ej?

Bra att veta, om jag har en hembrännare som polisen kommer för att beslagta så kan jag klara mig undan så länge jag är beredd att trappa upp våldsanvändningen eller hot om sådan till en tillräckligt hög nivå.

Torsten i granngården har en exakt likadan men både honom och brännare hämtar de för han är en fridsam människa.

Verkligen ett samhälle där alla är lika inför lagen...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Så med andra ord är det viljan och kapaciteten att bruka våld som skall utgöra måttstock när det skall beslutas huruvida man skall bli gripen eller ej?

Bra att veta, om jag har en hembrännare som polisen kommer för att beslagta så kan jag klara mig undan så länge jag är beredd att trappa upp våldsanvändningen eller hot om sådan till en tillräckligt hög nivå.

Torsten i granngården har en exakt likadan men både honom och brännare hämtar de för han är en fridsam människa.

Verkligen ett samhälle där alla är lika inför lagen...

Du verkar inte förstå verkligheten i att polisen utför ett arbete. Att de inte går all-in huvudlöst i alla situationer är ett sundhetstecken.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
klockan 00.50 kom ännu ett larm om att det var oroligt.

– En bil brinner, jag hör en helikopter, det har hållit på sedan klockan 21 och inga poliser är på plats, säger en boende i Rinkeby.

Polisen säger att de väntar på förstärkta fordon för att kunna åka tillbaka.

– Vi väntar på förstärkta bilar som tål stenar. Vi måste se till att elden inte sprider sig, säger Mats Brännlund.


På fyra timmar har man nog hunnit gruppera så man slipper gå in oförberedda. Men så här civiliserat är det ju i hela Europa nuförtiden. Lägg märke till de allt för familjära utropen man skanderar under sitt apbeteende.

https://www.facebook.com/photo.php?v=734351429943993&set=vb.100001074279577&type=2&theater
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Ullenhag: ..där judar är rädda för att bära kippa och ett sånt Sverige ska vi inte ha.

:dummer Vem är det som har skapat det Sverige då? Stackars, stackars Sverige. Det finns kanske fortfarande tid att hindra total undergång. Tänk själv och välj noga i valet!


detta valet är det enklaste i mannaminne:tummenupp

//jj
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Jo det var det.

- - - Updated - - -



De skulle såklart ställa till det än värre :fakta

Nej det var det inte, frågan var huruvida polisen skulle använda silkesvantar när en person hade stor våldskapacitet samt vilja att bruka den och leka tuffingar mot fridsammare brottslingar när de aktuella brotten är snarlika.


Det är nästan så man hoppas vänstern vinner valet. Då kan jag göra vad jag vill, så länge snuten i alla fall tror att jag är beredd att bruka besinningslöst våld låter dom mig vara och ger sig på lättare byten. Allt enligt deras egen policy :tummenupp
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nej det var det inte, frågan var huruvida polisen skulle använda silkesvantar när en person hade stor våldskapacitet samt vilja att bruka den och leka tuffingar mot fridsammare brottslingar när de aktuella brotten är snarlika.


Det är nästan så man hoppas vänstern vinner valet. Då kan jag göra vad jag vill, så länge snuten i alla fall tror att jag är beredd att bruka besinningslöst våld låter dom mig vara och ger sig på lättare byten. Allt enligt deras egen policy :tummenupp

Det är ju så det redan är iofs... träffande beskrivning om den svenska rättsstaten tycker jag. Stannar man och erkänner sina synder får man böter. Gasar man ifrån polisen slipper man. Skulle man köra ihjäl sig är det polisens fel om den jagar en.

Nu hoppas jag att man går in i efterhand och arresterar de i Landskrona-fallet som hotat polisen. Den möjligheten finns ju... att komma undan med att hota polisen är ett dåligt alternativ.

Skulle staten tappa sitt våldsmonopol får vi ett land där svärdet är makt.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nej det var det inte, frågan var huruvida polisen skulle använda silkesvantar när en person hade stor våldskapacitet samt vilja att bruka den och leka tuffingar mot fridsammare brottslingar när de aktuella brotten är snarlika.


Det är nästan så man hoppas vänstern vinner valet. Då kan jag göra vad jag vill, så länge snuten i alla fall tror att jag är beredd att bruka besinningslöst våld låter dom mig vara och ger sig på lättare byten. Allt enligt deras egen policy :tummenupp

konkret kan jag säga att dína barnsliga exempel ger en mycket god bild av hur lite du förstår av verkligheten när det gäller det ansvarsfulla i att inneha den makt/befogenhet som polisen i Sverige besitter. Att tex avvakta förstärkning då situationen tillåter är klart inte per automatik det samma som du tror att låta brottslingar försvinna vind för våg ostraffade upp i det blå.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
konkret kan jag säga att dína barnsliga exempel ger en mycket god bild av hur lite du förstår av verkligheten när det gäller det ansvarsfulla i att inneha den makt/befogenhet som polisen i Sverige besitter. Att tex avvakta förstärkning då situationen tillåter är klart inte per automatik det samma som du tror att låta brottslingar försvinna vind för våg ostraffade upp i det blå.

Vad är det ansvarsfulla i att vänta även i situationer då det inte behövs och riskera andras liv? Jo man låter dem försvinna i det blå eller tror du brottslingarna sitter overksamma i ett par timmar?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[video=youtube;fAJ38zVx-1o]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fAJ38zVx-1o[/video]

http://www.dn.se/nyheter/sverige/okad-strom-av-tips-till-sapo/

[h=1]Ökad ström av tips till Säpo[/h] Ett videoklipp där en islamist uttrycker grova hot mot Sverige cirkulerar på nätet och sätter skräck i tittare. Säkerhetspolisen har den senaste tiden fått fler tips om näthot än normalt.
– Många är upprörda med anledning av de filmer och annan information som sprids och delas på internet med koppling till situationen i Syrien och regionen”, säger Säpos presschef Sirpa Franzén till DN.
Ett av de klipp Sirpa Franzén talar om är från torsdagens direktsändning av det islamkritiska tv-programmet ”Su’al Jari’?” (”En vågad fråga?”).
Annons:


Fyrtiotvå minuter in i programmet släpptes en man fram som sade sig ringa från Sverige. Mannen talar arabiska och säger sig heta ”Sheikh Ahmed”. Han bor, enligt egen uppgift, i Sverige och sympatiserar med terrororganisationen Islamiska staten (IS).
I klippet hotar han med heligt krig i Sverige och Europa: ”Vi ska kriga och ta över Sverige.”
Programledaren, den marockanska tv-profilen Rachid Hmami, har konverterat från islam till kristendom. I samtalet med mannen ifrågasätter han dennes påståenden och tolkning av islam. Frågorna han ställer dryper emellanåt av sarkasm.
– Ja, du bor alltså hos de otrogna? Du tar emot deras bidrag som du äter och dricker för?
Samtalet pågår i cirka sju minuter. Klippet har försetts med svenska undertexter och laddats upp på Youtube. DN kan bekräfta att översättningen på det stora hela är korrekt. Huruvida mannen verkligen har någon koppling terrororganisationen IS är inte klart.
– Säkerhetspolisen tar alla uppgifter om hot och annan information vi får på allvar. Vi bearbetar och analyserar informationen för att se om det rör sig om för oss redan kända individer eller om det finns substans i eventuella hot som framförs, för att sedan kunna gå vidare med eller avfärda uppgifterna, säger Sirpa Franzén.
De senaste åren har det i mycket begränsad omfattning förekommit offentligt uttalade hot mot Sverige från våldsbejakande islamistiska grupper. Däremot har det i ett fåtal fall offentligt framförts hot mot individer i Sverige.
– Vi följer personer som reser för att ansluta sig till al-Qaidainspirerade grupper och det finns säkra uppgifter om ett 80-tal svenskar som rest till Syrien. Av dessa har ett antal svenskar anslutit sig till ISIS, ISIL och IS men exakt antal går vi inte in på, säger Sirpa Franzén.
Hotnivån för Sverige ligger – oförändrad sedan 2010 – på förhöjd nivå.
Hans Brun forskar om kontraterrorism vid Centrum för asymmetriska hot och terrorismstudier på Försvarshögskolan.
– Vad mannen i programmet säger ligger i linje med vad al-Qaida, Islamiska staten och Boko Haram säger. Den här extremismen drar till sig tokskallar.
Hans Brun säger att dylika hot är vanliga.
– Det finns islamister i Sverige, men antalet är litet, och antalet militanta islamister är ännu lägre. Vi har större problem med högt blodtryck och självmordsfrekvenser.
Tv-kanalen al-Hayat som sände programmet har en kristen evangelistisk värdegrund och präglas av ett islamkritiskt innehåll. Utbudet av den sortens kanaler är förhållandevis stort. Gemensamt för många av dem är att de sänder från någonstans i Östeuropa eller USA.



Robert Holender
[email]robert.holender@dn.se[/EMAIL]

Ossi Carp
[email]ossi.carp@dn.se[/EMAIL]
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

http://www.dn.se/nyheter/sverige/okad-strom-av-tips-till-sapo/

[h=1]Ökad ström av tips till Säpo[/h] Ett videoklipp där en islamist uttrycker grova hot mot Sverige cirkulerar på nätet och sätter skräck i tittare. Säkerhetspolisen har den senaste tiden fått fler tips om näthot än normalt.
– Många är upprörda med anledning av de filmer och annan information som sprids och delas på internet med koppling till situationen i Syrien och regionen”, säger Säpos presschef Sirpa Franzén till DN.
Ett av de klipp Sirpa Franzén talar om är från torsdagens direktsändning av det islamkritiska tv-programmet ”Su’al Jari’?” (”En vågad fråga?”).
Annons:


Fyrtiotvå minuter in i programmet släpptes en man fram som sade sig ringa från Sverige. Mannen talar arabiska och säger sig heta ”Sheikh Ahmed”. Han bor, enligt egen uppgift, i Sverige och sympatiserar med terrororganisationen Islamiska staten (IS).
I klippet hotar han med heligt krig i Sverige och Europa: ”Vi ska kriga och ta över Sverige.”
Programledaren, den marockanska tv-profilen Rachid Hmami, har konverterat från islam till kristendom. I samtalet med mannen ifrågasätter han dennes påståenden och tolkning av islam. Frågorna han ställer dryper emellanåt av sarkasm.
– Ja, du bor alltså hos de otrogna? Du tar emot deras bidrag som du äter och dricker för?
Samtalet pågår i cirka sju minuter. Klippet har försetts med svenska undertexter och laddats upp på Youtube. DN kan bekräfta att översättningen på det stora hela är korrekt. Huruvida mannen verkligen har någon koppling terrororganisationen IS är inte klart.
– Säkerhetspolisen tar alla uppgifter om hot och annan information vi får på allvar. Vi bearbetar och analyserar informationen för att se om det rör sig om för oss redan kända individer eller om det finns substans i eventuella hot som framförs, för att sedan kunna gå vidare med eller avfärda uppgifterna, säger Sirpa Franzén.
De senaste åren har det i mycket begränsad omfattning förekommit offentligt uttalade hot mot Sverige från våldsbejakande islamistiska grupper. Däremot har det i ett fåtal fall offentligt framförts hot mot individer i Sverige.
– Vi följer personer som reser för att ansluta sig till al-Qaidainspirerade grupper och det finns säkra uppgifter om ett 80-tal svenskar som rest till Syrien. Av dessa har ett antal svenskar anslutit sig till ISIS, ISIL och IS men exakt antal går vi inte in på, säger Sirpa Franzén.
Hotnivån för Sverige ligger – oförändrad sedan 2010 – på förhöjd nivå.
Hans Brun forskar om kontraterrorism vid Centrum för asymmetriska hot och terrorismstudier på Försvarshögskolan.
– Vad mannen i programmet säger ligger i linje med vad al-Qaida, Islamiska staten och Boko Haram säger. Den här extremismen drar till sig tokskallar.
Hans Brun säger att dylika hot är vanliga.
– Det finns islamister i Sverige, men antalet är litet, och antalet militanta islamister är ännu lägre. Vi har större problem med högt blodtryck och självmordsfrekvenser.
Tv-kanalen al-Hayat som sände programmet har en kristen evangelistisk värdegrund och präglas av ett islamkritiskt innehåll. Utbudet av den sortens kanaler är förhållandevis stort. Gemensamt för många av dem är att de sänder från någonstans i Östeuropa eller USA.



Robert Holender
[email]robert.holender@dn.se[/EMAIL]

Ossi Carp
[email]ossi.carp@dn.se[/EMAIL]

Jo, extremism drar till sig tokskallar. So what? Vi har SÄPO för att hålla koll på nassar, rassar, islamister och våldsvänster.

Det är ju inget nytt under solen direkt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top