Only in Sweden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu tycker jag det är dags för en Only in Sweden-tråd. Egentligen blir det väl inte en Only in Sweden definitionsmässigt men kanske åtminstone en Typically in Sweden eller A Very Normal Thing to Happen in Sweden-tråd.

Här är ett strålande exempel på något som händer i Sverige, inte kommer få några särskilda konsekvenser för någon i Sverige och inte kommer anses särskilt anmärkningsvärt av någon. Sannolikt får vi alla lägga någon % av ett öre till skadeståndet till de kränkta våldtäktsmännen.


Åklagaren tvingades släppa de fem unga män som suttit anhållna misstänkta för gruppvåldtäkt på en 14-årig flicka i Helsingborg i går kväll. De fem hade anhållits och förhörts utan att formellt delges misstanke och har därför olovligen hållits frihetsberövade.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3384727.svd
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Vem sa att brott inte lönar sig?
Sen är det väll allmänt känt att våldtäkt inte räknas som brott i sverige?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Innebär det att de inte kommer kunna åtalas?

Tror inte det men vet ej säkert, i Sverige så får ju polisen använda de bevis de har på ett annat sätt än i US där det ställs högre krav på formalia/byråkrati i vissa aspekter.

Det är ju inte så man ramlar av stolen av häpnad om de kommer undan fullständigt dock.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Tror inte det men vet ej säkert, i Sverige så får ju polisen använda de bevis de har på ett annat sätt än i US där det ställs högre krav på formalia/byråkrati i vissa aspekter.

Det är ju inte så man ramlar av stolen av häpnad om de kommer undan fullständigt dock.

Då läre ju bli ketting :mad:
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Det innebär väl bara att dom måste anhålla dom igen, men utan att glömma att delge misstanke?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ingen större fara, vi har ju mängder av folk som bara går och väntar på att skipa rättvisa! Bara dom vet vilka skurkarna är! :mad:

Sant! Undrar om någon av hårdingarna nappar på följande erbjudande:
Jag löser de fem männens identitet via e-post och de visar vad de går för med sina amfibiefordon och utanpåliggande kalsipper.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Innebär det att de inte kommer kunna åtalas?

De kan givetvis åtalas. RIsken är att de jävlarna hinner förstöra utredningen genom att prata ihop sig, hota målsäganden etc. Chansen för att de skall bli åtalade minskar således om de är på fri fot under utredningen. Häktas med restriktioner skulle de... jevla sketongar:mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De kan givetvis åtalas. RIsken är att de jävlarna hinner förstöra utredningen genom att prata ihop sig, hota målsäganden etc. Chansen för att de skall bli åtalade minskar således om de är på fri fot under utredningen. Häktas med restriktioner skulle de... jevla sketongar:mad:


Men som AC redan konstaterat så står mängder med starka unga tortyrmäjn redo att skipa rättvisa. Undrar bara hur man får ett kvitto på mitt erbjudande igen, jag fixar adresserna och superdräkterna - de skipar rättvisan.

Till att börja med borde vi ha en lista på alla tortyrare, jag minns inte vad de hette men skall nog få till en liten lista med hjälp av idogt spaningsarbete. Tips för den arbetslöse:
Sortera trådarna i OT på antal svar och/eller popularitet. De mest lästa och kommenterade kommer överst och under följande 2-3 sidor så kommer vi se gamla härliga favoriter, säkert om Bobby och Engla och andra vedervärdiga dåd. I de trådarna har hjältarna alltid frodats!
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag tror inte att hon blev våldtagen utan bara, som all andra tjejer, ångrade sig efteråt...


(Nej, det är inte seriöst menat men tydligen ska det att tjejer ångrar sig vara ett stort problem enligt SH!)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tror inte att hon blev våldtagen utan bara, som all andra tjejer, ångrade sig efteråt...


(Nej, det är inte seriöst menat men tydligen ska det att tjejer ångrar sig vara ett stort problem enligt SH!)

Diskriminering! Jag vill också kunna ångra mig:mad: Men den förbaskade ribban gör ju att man är chanslös!
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Grabbarna på flashback har ju börjat göra grovjobbet för personlig rättviseskipning för den händige. Tänker på han djurplågarn i Lerum.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Grabbarna på flashback har ju börjat göra grovjobbet för personlig rättviseskipning för den händige. Tänker på han djurplågarn i Lerum.

Japp, och kriminellt.com och sex-offender.se och allt vad de hetat. Ändå sitter sporthojsförarna med sina tribals och kamphundar och darrar i sina miljonprogramslägenheter framför plasman av ilska med knutna nävar i sina karate pants från Budo Fitness. :lol

Ut med mjukisbyxorna på gator å torg så det blir ordning. :lol
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Japp, och kriminellt.com och sex-offender.se och allt vad de hetat. Ändå sitter sporthojsförarna med sina tribals och kamphundar och darrar i sina miljonprogramslägenheter framför plasman av ilska med knutna nävar i sina karate pants från Budo Fitness. :lol

Ut med mjukisbyxorna på gator å torg så det blir ordning. :lol

Japp, only in Sweden....
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Våra juridiska kvarnar har tydligen inte helt tappat koncepterna.
Nyligen dömdes en något vrickad Tumba-bo till 10 år(!) för att ha
klått fru och barn i fem års tid.

Inte US-klass på straffet kanske men rätt bra för att vara nanny state....
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top