Montering utav däck i gbg

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Behöver tips på var man kan montera MC-däck billigt och snabbt i stan. skall även balanseras. kommer givetvis med lösa fälgar.
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Honda Mc Center
Hulda Mellgrensgata 6 i Sisjön/Högsbo.
031-746 6070

Öppettider:
Vardagar: 10.00 - 18.00
Lördagar: 10.00 - 14.00
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Mölndals däckservice helt klart, kanonservice även om priserna varierar lite. Jag betalade 175:- st och polarn 150:- st, och då var jag där först så inga normala prishöjningar. Tycker dock att bemötandet samt 175 spänn gör att jag kommer dit igen o igen...:tummenupp
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Mölndals däckservice helt klart, kanonservice även om priserna varierar lite. Jag betalade 175:- st och polarn 150:- st, och då var jag där först så inga normala prishöjningar. Tycker dock att bemötandet samt 175 spänn gör att jag kommer dit igen o igen...:tummenupp

Röstar oxå för mölndals däckservice! :) Grymt trevlig bemötande
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Honda MC Center. Trevligare personal får man leta efter... och man är alltid nöjd med deras jobb. De gör det för enkelt att köpa hoj hos dem dock :gnissla
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Last edited:

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Mölndals Däckservice

Är mkt bra tycker jag!
Trevligt bemötande och killarna är duktiga.

Har lite inside information om att planer finns på en utökad service för oss hojåkare. Så i framtiden så kanske man inte ens behöver skruva av hjulen själv heller.
 

mpostma

Medlem
Gick med
7 Oct 2015
Ort
Kungälv
Hoj
Yamaha FZ6S Fazer 04
Tag inte Bema däck vid Lindholmen. Dem tog 800 sek för att bytta däck på lösa hjul. Kanske lite dummt att jag inte frågade i förväg men de byte 2 år sen på en annan mc hjul och då begärde dem 200 sek. Receptionisten visste då inte vad de skulle ta och då sag jag själv 200 SEK (det var annonserad på Delticoms sida).

Detta (400 sek´) verkade nu vara standardpriset för LM fälgar. Väldigt saftigt och jag får väl lära mig att kolla på forumet innan jag bara lämnan in. Annars kunde jag nog klaga på att det tog 2dagar för de just nu saknade något verktyg.

Personalen var dock trevlig och stället är nära jobbet.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Du råkade bumpa en tråd sedan 2009.

Jag kan inflika att jag använt Vianor genom hojdäck.se för att byta däck och balansera. Då har jag lämnat in hela hojen, inte lösa hjul.

Det har fungerat bra och jag har varit nöjd. Men nu har vianor höjt priserna till 1000kr, innan kostade det 600-700kr något.
 
Last edited:

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
När det är solig helg och ingen firma har öppet, men stämningen kräver att det ska köras hoj, kan man komma till mig om man har lös fälg och tål barnljud. Kan inte garantera att det inte blir någon repa på fälgkanten och erbjuder varken kaffe eller lånehoj under bytet, men är billig.

OBS! Erbjudandet gäller enbart om din hoj är fräck. Annars blir det 30:- extra!

F.ö. har jag ett helt oanvänt Bridgestone-framdäck (gatdäck) som ingen hittills verkar viljat köpa för vettiga pengar. Det är oanvänt men några år gammalt. Det är för fint för att slänga så jag hoppas att någon av er faktiskt vill köpa det för ovettiga pengar istället, typ 100 spänn.

När jag köpte min första sporthoj 2004 (en 99:a ZX9-R) kostade min halvförsäkring 17700:-/år (OBS! egna pengar och inte pappas skulle betala detta) och jag lade om hela min tillvaro för att ha råd att rasta den. Hade någon före-detting skrivit något liknande på SH då hade jag fan tältat utanför dennes hus för vara först till kvarn.

\m/
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag brukar vända mig till Johanssons "gör det själv service", en snål och otrevlig jävel som svär och beter sig!

Ibland brukar jag fråga mig själv varför jag anlitar honom när jag istället hade kunnat leja bort däckbytet för kaffpengar till någon trevlig småbarnsfar såsom >Förgöraren i ovan inlägg
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Du råkade bumpa en tråd sedan 2009.

Jag kan inflika att jag använt Vianor genom hojdäck.se för att byta däck och balansera. Då har jag lämnat in hela hojen, inte lösa hjul.

Det har fungerat bra och jag har varit nöjd. Men nu har vianor höjt priserna till 1000kr, innan kostade det 600-700kr något.

Vilken Vianor verkstad brukar du använda dig av?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top