Ihopslaget NEC & REC på Falkenberg

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
något team som behöver en förare till helgens race??
 

Jucati

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Åland
Hoj
Ducati o Jucati
något team som behöver en förare till helgens race??

I en annan tråd på ERF forumet kan man läsa detta... mvh ART#88

Plats finnes för 3'e förare till NEC Falkenberg 5 Sept
Plats finns till 3'e förare. Team #67 i NEC.
Vi kör för skoj, billigt och bra utan vurpor. Sansad kille som kan hålla sig på hjulen. Varvrekordhållare og kamikazepiloter i 20'års åldern kommer inte att passa så bra med resten av gubbarna i teamet.

/Kris
__________________
Kris955
www.triumph-kbh.com
www.triumphcity.dk
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag fick precis syn på (i tilläggsreglerna) att dom ville ha startavgift inbetald på Bankgiro, men det måste väl vara OK att betala kontant också? :va
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ska man tro att det blir ihopslaget race på Anderstorp också? Är ju inte så långt dit.
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Feedback ?!

Hur tyckte ni att det funkade med sammanslaget rejs ?
Frågan går till både erfarna, rookies och alla därimellan.

För min del så var det mitt första riktiga endurance rejs så jag har inte mycket att jämföra med....
 

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Hur tyckte ni att det funkade med sammanslaget rejs ?
Frågan går till både erfarna, rookies och alla därimellan.

För min del så var det mitt första riktiga endurance rejs så jag har inte mycket att jämföra med....
Klipp-inge kan väl svara på det... :D
Jag tycker det är ganska olämpliga fartskillnader, men jag kör hellre så än inte alls. Det är ju trots allt ur racingsynpunkt lika för alla.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hur tyckte ni att det funkade med sammanslaget rejs ?
Frågan går till både erfarna, rookies och alla därimellan.

För min del så var det mitt första riktiga endurance rejs så jag har inte mycket att jämföra med....

Vi tyckte att det funkade helt OK. Fartskillnaderna blev kanske ännu lite större pga. förhållanden vi inte var vana vid, typ regn, upptorkande och torrt på regndäck osv. men det var inte så att man åkte omkring och var skraj. (Det kanske är värre för de snabba som får en massa rundningsmärken mitt i banan. :rolleyes: )

Sedan var det inte sådär fruktansvärt tufft att köra 6 timmar på 2 pers som vi hade trott, så jag tycker inte att andra REC-team ska bli avskräckta av ihopslagna race. :tummenupp

Ses på Torpet!
 

Robban #42 NSB

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
R1-03, RM 250 -00, mini-moto
Tycker det fungerade kanon, trots att förhållandena var sämsta tänkbara med tidvis bara ett torrt spår och maximalt antal startande:tummenupp

Klart mycket roligare med fler hojar på banan, blir lite roligare när det finns någon att fightas med även för oss som håller hus längre ner i fältet.

Sedan kan man ju fråga sig vad som är farligast, att köra 10 km/h långsammare eller att försöka pricka konkurrenterna med 200kg (blivande) skrot som de snabbaste killarna regelbundet gör när de kraschar:banana

# Big Boys, Big Toy's racing
 

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Jag säger som Quitte, hellre fartskillnad än inget race alls. Jag tror dock inte att det är just fartskillnaden som är farligast utan oerfarenheten hos vissa förare. Upplevde en hel del galna spår ändringar från (vad jag tror) oerfarna förare som kunde slutat illa. Att köra om en långsam förare som håller sitt spår är inga större problem men att gå ut på rakan i ett tajtare spår än den långsamma för att gå om på insidan och då märka att han slår av på gasen, drar dig mot mitten för att visa depån att han vill in o tanka….Det är sådant som kan få det hala att sluta dåligt. Det går ju att hålla sitt spår, hålla fullt o vinka till depån samtidigt.

Jag tror att om man på A-torp tar upp under förarmötet lite dos and don´ts så behöver det inte bli så svårt.

Tycket i alla fall att det var super kul att köra hoj igen

PP
 

Alver

#45 REC
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Älvängen
Hoj
Ducati 1198s
Hur tyckte ni att det funkade med sammanslaget rejs ?
Frågan går till både erfarna, rookies och alla därimellan.

För min del så var det mitt första riktiga endurance rejs så jag har inte mycket att jämföra med....

Det mesta funkade kanonbra tycker jag, trots regn och allmänt dåligt väder:). Jag råkade dock ut för några "håriga" omkörningar som höll på att sluta i krasch för min del, jag tycker det är helt ok att bli omkörd i en kurva ifall avståndet i sidled är tillräckligt men när man blir trängd mitt i kurvan och måste räta upp hojen för att inte köra ihop när man ligger under kraftigt nerlägg då tycker jag nog att det är lite omdömeslöst!
Ser iaf. fram emot Anderstorp nästa gång ihop med NEC, där är ju lite bättre/säkrare omkörningsmöjligheter också:tummenupp
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Klipp-inge kan väl svara på det... :D
Jag tycker det är ganska olämpliga fartskillnader, men jag kör hellre så än inte alls. Det är ju trots allt ur racingsynpunkt lika för alla.

Tyckte inte det var några prob alls.
det va väl bara någon so kom på lite sent att han skulle idepå. O korsade banan lite sent,,
I övrigt skitroligt Race Med så många startande..
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja jag tycker också det funkade bra. Allra bäst hade såklart varit om vi hade varit så många att vi hade fått fulla startfält i två race, men då det inte är så så är detta en helt ok lösning!
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top