Stulen mc har sett den flera gånger idag

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Helt otroligt

Hur dum får man va?? Det finns inte längre något som heter "köp i god tro". Köper man en hoj/bil/ båt ect som visar sig vara stulen så handlar det minst om häleri.

Det finns så många superlätta sätt att kontrollera ett fordon ect Och en så kallad "omstansning" är rena rama smurfsnacket. Alla som har någon form av tankeverksamhet förstår detta utan vidare disskution.

Kan man dessutom inte på rimligt sätt visa att just du inte stulit hojen blir det åtal även för detta.

8000spänn förlorade??? Shit, oj vad jobbigt. Stackars lilla fattiga människa som tvingas köpa stulen hoj som en ärligt snubbe slitit hårt för att kunna köpa. Oj vad jag skulle skämmas.

Finns fem alternativ varav ett bra.
1, Lämna tillbaks hojen och glöm stålarna. Eller gör upp med den som sålt hojen.
2, Kör på, kör på som fan och krascha hela vägen till rullstolen, vilket dessutom innebär åtal för häleri/stöld.
3, Kör på, bli stoppad av blå och bli åtalad för häleri/stöld
4, Kör på, "råka på" ägare och hans vänner. Du slipper åtal, men knappast rullstol
5, Dumpa hojen. Du torskar pengarna, men slipper åtal och kanske stryk, fast du kommer få se se dig över axeln resten av livet. För du inser väl att spårning via nätet inte är helt svårt, om än tar lite tid.

Svårt val eller?? (ett tips, verka behövas, alternativ 1)
 

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Ort
Linköping, eg. Göteborg
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
Coop_killer!

Tala om var cykeln står! Alla fattar ju att det är "personen i brevet" som snott cykeln!
Eller byt polare! Oavsett så är det så jävla fult av dig att försöka få 8000 för att berätta var den finns, för det är ju summan av kardemumman.

Jag önskar Gbg-gänget all lycka i jakten och hoppas att vi kommer läsa om det här!
 

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Skog
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
Precis!

I agree F1eX.
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Som sagt innan i forumet, Köp i God Tro finns inte längre. Så den som köpte den skall se till att den inte är stulen. DVS
Är priset allt för lågt?
Är den omstansad saknar papper?
Kolla i polisens register om den är anmäld stulen?
Se även hur det gick för en som köpte en begagna moped som senare visade sig vara stulen. (nedan)

Här finner ni/DU ett examensarbete på just godtro och hur lagen ändrades 2003, till att Köparen av den begagnade varan aldrig kan säga att han handlat i god tro.
http://web2.jur.lu.se/Internet/Biblioteket/Examensarbeten.nsf/0/6C7812ED85AFD3D4C1257273003641CF/$File/exam.pdf?OpenElement

Här är ett utdrag hur den nya god tro lagen fungerar.
"En yngling köpte en begagnad moped. För att förvissa sig om att den inte var stulen kontaktade han polisen för att jämföra mopedens ramnummer med polisens register över anmäld stulen egendom. Av polisen fick han besked att numret inte återfanns i registret varför han kände sig trygg att genomföra köpet. När mopeden senare skulle försäkras gjorde försäkringsbolaget upptäckten att mopeden var stulen. Anledningen att polisen inte fann den i sitt register var att de hade bokfört stöldanmälan felaktigt. Eftersom mopeden alltså var stulen tvangs pojken lämna mopeden ifrån sig, hans noggranna kontroll läkte alltså inte skadan. Observera att HD:s avgörande kom att handla om en delvis annan fråga, nämligen huruvida försäkringsbolaget hade rätt att träda in med vindikationskrav istället för ursprungsägaren. Mitt skäl att referera mopedfallet är att belysa effekten av den nya lagen, nämligen att stulet är och förblir stulet och kan inte godtrosförvärvas. Av detta kan konstateras att handel med begagnat gods inte bara bör föregås av noggrann undersökning utan också av en gnutta tur eller i alla fall inte otur med myndighetskontakterna."

Lycka till att få till att det är i god tro när han inte ens har kontraktet med pundaren kvar.
 

coop_killer

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2009
Ort
göteborg
Hoj
2005 yamaha r1
hehe ne verkligen inte nån pundare ni får ju tro hur ni vill ellerhur jag kommer hit med en lösning för min vän vill inte ha en stulen mc förstår du men han vill ha sina cash tillbaka annars så ses vi när vi ses om ni vill va häftiga de går de med ge mig nått numer jag ber han ringa er/dig så kan vi ju mötas inga snutar inblandade. ni skas fan visa lite respekt att jag endå tänkte på den riktiga ägaren när han sa att måste sälja den o inte till nån anan aja jag vet inte
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Jo, det är credd på att du försöker reda upp detta, men enligt svensk lag så finns inte God tro längre, som du kanske såg i mitt inlägg innan. Så Den "riktiga" ägaren har alltid rätten på sin sida. Även om han som köpt den begagnat har ett kvitto samt har försökt att se till att den inte var stulen. (se exempel på killen som köpte en moped begagnad).
 

masw1

The blue one
Gick med
11 Sep 2006
Ort
20minuter från Uppsala
Hoj
Honda hornet 900 -02
Om det nu inte är din "Polare" som stulit hojen så måste han väl ändå ha registreringsbevis samt ägarbytesdokumentet kvar.
Men han kanske glömde det :va

Nej fy f-n lämna tillbaka hojen och skäms..
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
...min vän vill inte ha en stulen mc förstår du men han vill ha sina cash tillbaka annars så ses vi när vi ses om ni vill va häftiga de går de med ge mig nått numer jag ber han ringa er/dig så kan vi ju mötas inga snutar inblandade.

Du menar på fortfarande allvar med att han som blivit av med hojen skall pynta din polares idioti för att få tillbaka den? Du skojar va?
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
hehe ne verkligen inte nån pundare ni får ju tro hur ni vill ellerhur jag kommer hit med en lösning för min vän vill inte ha en stulen mc förstår du men han vill ha sina cash tillbaka annars så ses vi när vi ses om ni vill va häftiga de går de med ge mig nått numer jag ber han ringa er/dig så kan vi ju mötas inga snutar inblandade. ni skas fan visa lite respekt att jag endå tänkte på den riktiga ägaren när han sa att måste sälja den o inte till nån anan aja jag vet inte

JAG HÅLLER MED DIG!

- Klart din "polare" ska ha tillbaka sina pengar......Han behöver ju bara leta rätt
på "pundaren" som han köpte den av och kräva tillbaka pengarna!

- Men lämna tillbaka hojen till den RÄTTA ÄGAREN ska han göra omg!

Betänk att du också har blandat dig i en sak som förr eller senare kommer att
hamna framför ledamöterna i TINGSRÄTTEN. Du begår just nu en brottslig
handling, "medhjälp till häleri" tror jag brottstermen heter.
De som kan det bättre kan ju justera det åt mig.

/KentW
 

coop_killer

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2009
Ort
göteborg
Hoj
2005 yamaha r1
a ni får tro vad ni vill, o e de nån som vill mig nånting så e de inga problem vi kan mötas förstår du min enda uppgift va o lägga upp förslagen. jag vet inget har inte set nått eller hört nått vi hörs gubbar jag har inget mer o tilläga.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Ja.. Då kan väl ägaren möte upp dig och din kompis för att snacka?
Ni kanske kommer på en lösning på problemet då ?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
tjena jag tror jag har en glad nyhet till dig eller kanske inte. jag läste lite här på forumet om en suzuki gsx 1000 med scorpion rör. det är så att min vän har den mc och han köpte den för 8 lax av en tjack pundare från lindome. men enligt pundaren va den omstansad o nu va den hellt ärlig typ enligt han men de va de tydligen inte efter jag läst här i forumet. snacka med min vän han säger att han vet inte vem den pundar va inga namna inget nämdes de va snabb affär 8 lax för en sån du vet såå du vill ha hojen han vill ha sina 8 lax oxå o pundaren kommer vi alldrig hitta förmodligen, så hur gör vi. o till alla som hade skrivit lite hot o såna grejer gubbar tänk på vem du ska sparka av o slå ihjäl o ta mc ifrån o såna grejer för de kan sluta mycke illa de kanske ni själva har vetskap om, när de gäller göteborg så min vän vill inte ha en stulen mc o ägaren vill ha sin mc men min kompis vill ha sina pengar annars släpper han inte mc så enkelt e de jag e sjyst här och vill lösa dena komplicerade stöld som lede till färsäljning av en gubbe till att ägaren blir kontaktad just nu.ni väljer vi skjuter så välj rätt peac brother ps växelspaken e knäckt och skärmen e de spricka i p´å kanten men annars kompis den e feeeeeeeeeettt .

Ligger en hund begraven här nånstans... levande. Vem fan är så jävla dum och köper en gixxer 1000 för 8 tusen svenska riksdaler? det är ju ren idioti för jävlen :5sure antingen är man dum eller kriminell själv. Cykeln funkar vad jag vet? då är det ju ännu värre!

"ni väljer vi skjuter så välj rätt peac brother" Hur ska jag tolka det här? antingen är du 50 Cent eller bara jävligt gangsta. sista förslaget är terrorist men det är ju kränkning. Jävla fjant. Lämna tillbaks hojen innan det tillkommer allvarliga konsekvenser.

Gängkrig röstar jag på. dum som jag är.
 

Tony13

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
under stenen på hörnet...där *pekar*
Hoj
Triumph Speedtriple SE 2010, Honda VTR 1000 F 1997, Suzuki Dr 650 (704cc) 2003
Ligger en hund begraven här nånstans... levande. Vem fan är så jävla dum och köper en gixxer 1000 för 8 tusen svenska riksdaler? det är ju ren idioti för jävlen :5sure antingen är man dum eller kriminell själv. Cykeln funkar vad jag vet? då är det ju ännu värre!

"ni väljer vi skjuter så välj rätt peac brother" Hur ska jag tolka det här? antingen är du 50 Cent eller bara jävligt gangsta. sista förslaget är terrorist men det är ju kränkning. Jävla fjant. Lämna tillbaks hojen innan det tillkommer allvarliga konsekvenser.

Gängkrig röstar jag på. dum som jag är.

äh vafan var du tvungen o lägga dig i? då kan jag ju inte göra annat än att stötta dig i ditt beslut ner med fjanten som verkar komma från lister. (ja det betyder att jag hänger på)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
äh vafan var du tvungen o lägga dig i? då kan jag ju inte göra annat än att stötta dig i ditt beslut ner med fjanten som verkar komma från lister. (ja det betyder att jag hänger på)

Förstod inte mycket av det där :D men vad jag kan förstå så fick jag nyss en broder? :rolleyes:

Sorry för OT.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
hehe ne verkligen inte nån pundare ni får ju tro hur ni vill ellerhur jag kommer hit med en lösning för min vän vill inte ha en stulen mc förstår du men han vill ha sina cash tillbaka annars så ses vi när vi ses om ni vill va häftiga de går de med ge mig nått numer jag ber han ringa er/dig så kan vi ju mötas inga snutar inblandade. ni skas fan visa lite respekt att jag endå tänkte på den riktiga ägaren när han sa att måste sälja den o inte till nån anan aja jag vet inte

Tror du att du kan komma in hit och begära respekt?! du är fan dummare än din svenska!

Hade det varit min hoj så hade du och din jävla polare jagats av killar som jag hade sålt skulden till! tänk på det din jävla offer!
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
hehe ne verkligen inte nån pundare ni får ju tro hur ni vill ellerhur jag kommer hit med en lösning för min vän vill inte ha en stulen mc förstår du men han vill ha sina cash tillbaka annars så ses vi när vi ses om ni vill va häftiga de går de med ge mig nått numer jag ber han ringa er/dig så kan vi ju mötas inga snutar inblandade. ni skas fan visa lite respekt att jag endå tänkte på den riktiga ägaren när han sa att måste sälja den o inte till nån anan aja jag vet inte

Har du tagit dig 500 mil hit & tror du ska få respekt om du el din polare snor en mc & sen vill ha pröjs för att lämna tillbaks den ? Humor !

Ta & packa dig tillbaks samma väg du kom från, ...INGEN vil ha dig här !!
 
Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Troll.. Detta kan knappast vara sant, underhållande dock. :tummenupp:arsele

:popcorn

nu blev en intressant tråd mycket mer underhållande
blir det drive-by eller en fredlig uppgörelse och bågen hittar hem igen,..

to be continued

men matbutiksmördaren verkar ju vara en snubbe med skruvarna på rätt plats.....eller nej, det var ju polaren.. jaja
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top