Stulen mc har sett den flera gånger idag

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Förstår inte att hojjen inte är tillbaka än...

Skulle det vara min skulle jag tagit hem den direkt! fronta killen och ta tillbaka cykeln!

Att se den cirkulera i flera dagar..:huvet

Lite action tack.
 

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
GSX1300R -08
Förstår inte att hojjen inte är tillbaka än...

Skulle det vara min skulle jag tagit hem den direkt! fronta killen och ta tillbaka cykeln!

Att se den cirkulera i flera dagar..:huvet

Lite action tack.

:klappar precis vad jag efterfrågat! Hör med Wonderwizard, han skall tydligen vara en jävel på att återupphålla lag och ordning när det gäller stulna hojar :yoparty
 

Gixxer_88

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Hojlös
Klart dom som tagit hojen har koll på den,låst och undan baxad i hans "säkra" förvar om man kan säga så.. Men det spelar ingenroll så vafan hämta den bara,du har väl cashat för den?
 

Fekkeman

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
-81 Yamaha XJ 650 Caféprojekt
Det tråkiga tycker jag, är att poliserna på högre nivå inte vågar stå för sitt yrkesval utan låter de här killarna styra Backaområdet helt och hållet på sina egna villkor. Att säga att man inte har någon bil i området är bara bullshit, jag vet ett antal poliser på hisingsområdet som mer än gärna skulle åka dit och ta tag i problemen, men de är bakbundna av de högre upp som är rädda om sina karriärer. Hoppas att du får tillbaka hojen oavsett hur det går till.
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Vi finnar gillar våra (k)nivar! :3freak

Precis.

Vad gäller de jävla pundarna, tar de lagen i egna händer får de räkna med att smaka sin egen medicin.

Tvivlar på att det skulle behövas, men puffror är inga problem att ordna fram.

Som tidigare nämnts, hjälp finns alltid att få, man behöver inte stå för konsekvenserna själv, en pundare har många ovänner, man kan aldrig peka ut någon ändå.

Se nu till å få tillbaka hojjen!
 

Mr. Night

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Hisingen-Backa
Hoj
BENELLI 1130 TRE K Amazonas
Har du fått tanken på att kanske tjuven eller nåhon av hans vänner ser dina inlägg och har redan sålt iväg din mc?..Är den inte försäkrad elr?
 

coop_killer

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2009
Ort
göteborg
Hoj
2005 yamaha r1
;)

tjena jag tror jag har en glad nyhet till dig eller kanske inte. jag läste lite här på forumet om en suzuki gsx 1000 med scorpion rör. det är så att min vän har den mc och han köpte den för 8 lax av en tjack pundare från lindome. men enligt pundaren va den omstansad o nu va den hellt ärlig typ enligt han men de va de tydligen inte efter jag läst här i forumet. snacka med min vän han säger att han vet inte vem den pundar va inga namna inget nämdes de va snabb affär 8 lax för en sån du vet såå du vill ha hojen han vill ha sina 8 lax oxå o pundaren kommer vi alldrig hitta förmodligen, så hur gör vi. o till alla som hade skrivit lite hot o såna grejer gubbar tänk på vem du ska sparka av o slå ihjäl o ta mc ifrån o såna grejer för de kan sluta mycke illa de kanske ni själva har vetskap om, när de gäller göteborg så min vän vill inte ha en stulen mc o ägaren vill ha sin mc men min kompis vill ha sina pengar annars släpper han inte mc så enkelt e de jag e sjyst här och vill lösa dena komplicerade stöld som lede till färsäljning av en gubbe till att ägaren blir kontaktad just nu.ni väljer vi skjuter så välj rätt peac brother ps växelspaken e knäckt och skärmen e de spricka i p´å kanten men annars kompis den e feeeeeeeeeettt .
 

Durasell

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Tranås
Hoj
Ingen just nu :(
Och om du "stjäl tillbaka" hojen så tror jag att DU kan åka dit för egenmäktigt förfarande...!?
Så som sagt antingen en huva o basebollträ eller låsa fast den om du är säker på att det är den stulna mc:n :)
 

coop_killer

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2009
Ort
göteborg
Hoj
2005 yamaha r1
förhandling

lyssna de e min vän förstår du vadå ta den från honom han vill bara ha sina cash tillbaka o de enda han måste hålla i som e värt dom pengarana han gav e mc o att de blev som de blev hade han ingen aning om de va jag som sa till han att den va stulen o efterlyst på forumet efter att jag läst alla inläg ägaren bestämmer ju hur han vill göra
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
det är så att min vän har den mc och han köpte den för 8 lax av en tjack pundare från lindome. men enligt pundaren va den omstansad o nu va den hellt ärlig

Och han kollade upp regskylt och allt? Vart har han köpekontraktet?

Vore jag han skulle jag lämna tillbaka hojen pronto, den är inte hans och de 8 löken skulle jag få jobba in extra på jobbet istället.

Helt otroligt!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Alltså om man köper en hoj som har omstansat nr osv åker man för häleri oavsett!!!
Din kompis gjorde ett misstag som köpte hojen och han får stå för konsekvenserna!
Om han var medveten eller omedveten om det spelar mindre roll inför lagen.
Där är det faktiskt sunt förnuft som gäller. Är det en för bra affär och man köper av en pundare man inte känner... ja då har man gjort ett misstag.
Om det var din hoj och någon åkte förbi på den, tror jag du hade gjort någonting åt saken

Du är schyst som medlar åt din "kompis" men han måste inse att det finns risker med att vara ute och åka med hojen.
 
Last edited:

coop_killer

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2009
Ort
göteborg
Hoj
2005 yamaha r1
jag vet inte han känner sig oxå lurad vf ska han inte få va offer han e lika stor offer som den riktiga ägaren. dom skrev ett sånt skriftlig kontrakt typ han hade pundarens namn o adress han va från lindome men han har inte kvar lappen så nu e de kört han vill ha sina pengar han har blivit blåst på en
mc som tillhör nån annan enklare en så blir de ju liksom inte
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
jag vet inte han känner sig oxå lurad vf ska han inte få va offer han e lika stor offer som den riktiga ägaren. dom skrev ett sånt skriftlig kontrakt typ han hade pundarens namn o adress han va från lindome men han har inte kvar lappen så nu e de kört han vill ha sina pengar han har blivit blåst på en
mc som tillhör nån annan enklare en så blir de ju liksom inte

Ja é inte dum, jag har bara otur när jag tänker:arsele
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
jag vet inte han känner sig oxå lurad vf ska han inte få va offer han e lika stor offer som den riktiga ägaren. dom skrev ett sånt skriftlig kontrakt typ han hade pundarens namn o adress han va från lindome men han har inte kvar lappen så nu e de kört han vill ha sina pengar han har blivit blåst på en
mc som tillhör nån annan enklare en så blir de ju liksom inte

Är han så djäkla blåst att han tror att en 8000-kronors Gixxer 1000 från en pundare är ok så kanske det är dags att lära sig att sådana affärer inte stämmer. Lämna tillbaka hojen, och 8000 är förverkade åt helvete. En läxa, men den bör han tåla av om han är någotsånär schysst och intelligent.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag skulle hellre betala en hög självrisk än köpa tillbaka hojen från en hälare.
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Om prisnivån för en -02 GSXR 1000 ligger runt 8000:- i Göteborg fattar jag inte varför min grabb åkte halvvägs till Lappland för att köpa en -96 GSX750R för 28 000:-.
Antingen hade han väl 20 000:- för mycket i plånboken eller så älskar han mygg... :va
 

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Ja just det ... titta när coop killer reggade sej och kolla hur många inlägg han har :död


"dom skrev ett sånt skriftlig kontrakt typ han hade pundarens namn o adress han va från lindome men han har inte kvar lappen"

Shure thing !!
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ja just det ... titta när coop killer reggade sej och kolla hur många inlägg han har :död


"dom skrev ett sånt skriftlig kontrakt typ han hade pundarens namn o adress han va från lindome men han har inte kvar lappen"

Shure thing !!

Mmm..tjena. Kan det vara så att det är "pundaren" själv som känner att han är illa ute & försöker sälja tillbaka hojen? *Spekulerar*
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top