Stulen mc har sett den flera gånger idag

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Kan ni uppge vart den har siktats? så man kan ta en extra sväng i det området för att ta en titt efter den?

//Andreas
 

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
fy fan va handlingsförlamad man måste känna sig när man ser sin hoj i händerna på ett jävla avskum, polisen gör inget, man själv får inte göra något....
Vad är meningen med att ha poliser ute i tjänst egentligen? Är det inte meningen att de ska täcka så stort område som möjligt för att snabbt kunna hjälpa människor vid såna här tillfällen?

Jo men de har väl bättre saker för sig, böta fortkörare, böta fotgängare som går mot rött, forsla bort A-lagare etc etc
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
åk o hämta hem den, han lär ju inte anmäla en hoj han inte äger, som stulen. och om han gör det så verkar ju det inte spela så stor roll ändå,,,


är den låst, åk dit o sätt på ett par tre fyra nya lås på den. sen ring the dounats
 

Niklas V

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 900 RR -96
Kan ni uppge vart den har siktats? så man kan ta en extra sväng i det området för att ta en titt efter den?

//Andreas

Igår, istortsett hela dagen, i Biskopsgården/Länsmansgården. Sågs även på björlandavägen i höjd med Tolered.
 
Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Nästa gång du ringer så hälsa att antingen tar dom honom eller så gör du det. Låt arg och uppriven. Det är nog inte så svårt ändå i din sits.

Skulle däremot inte rekommendera att närma mig utan mer vetskap om vad killen eventuellt har på sig eller hans gränser för den delen.

Ta bra bilder också om du har möjlighet. Gör en stalker efter honom. Hittar du hans boende är det bingo.
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
helt svart utan dekaler iridium skärm på så den syns och ett scorpion extreme system

Vet inte om du läst tråden i Göteborgsdelen, men det var jag som ringde dig i söndags eller vad det var. Såg honom igen igår vid 20.30-tiden på vid Wieselgren på väg mot Biskopsgården. Körde i motsatt riktning så jag kunde inte hänga efter. Men man vet man ju vilket område han rör sig i om man nu skulle vilja ta saken i egna händer..
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
ok kanon jo jag va ute sen 1400 igår och såg han på vårväderstorget och sedan under bron till vårväderstorget stod där med 5killar och jag körde förbi 2meter ifrån min..skall ut ikväll och kolla igen och se om man kan säkra var han gömmer den !!!! och hoppas polisen har lust att komma ch spärra in den jäveln
// jimmy

tacksam för alla svar och hjälp ..

Ja alltså om dom är 5 st förstår jag om du inte hoppar in i gruppen och tar tillbaka den. Men ibland hjälper lite aggressivt aggerande. Ta med en vän och försök följa efter till han är ensam. Det kanske var länge sedan du spelade brännboll men så svårt är det inte!
 

Niklas V

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 900 RR -96
mötte en polisbil för drygt en timme sedan mellan länsmansgården och friskväderstorget som jag stannade och gjorde uppmärksam på att det åker omkring en stulen svart sporthoj i området. Åkte runt o kikade lite själv, främst i södra biskopsgården (vårväderstorget) dock utan resultat.
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
mötte en polisbil för drygt en timme sedan mellan länsmansgården och friskväderstorget som jag stannade och gjorde uppmärksam på att det åker omkring en stulen svart sporthoj i området. Åkte runt o kikade lite själv, främst i södra biskopsgården (vårväderstorget) dock utan resultat.

Vad gör en polisbil mot en sporthoj? Blinkar med blåljusen lite?
 

Niklas V

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 900 RR -96
Vad gör en polisbil mot en sporthoj? Blinkar med blåljusen lite?

Sant, men tyckte ändå det var bättre att göra dem uppmärksamma på de än att inte göra de. Kan ju inte göra någon skada liksom. Sen kan ju polisen faktiskt se när han står brevid den också, precis som ägaren själv gjorde igår men inte kunde ingripa.
 

m akeszon

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Eslöv
Hoj
KTM SD -09, Honda cbr 900 rr -98
En sak bekanta / vänner har gjort ibland är att säga till polisen (11414) numret att dem sköter det själva.

t ex. En kollega till mig och hans grannar hade problem med ungdomar i området som förstörde bilarna på gatan / samt försökte göra inbrott i dem. Detta hade pågått i några veckor och min kollega började bli riktigt arg. En kväll såg han dem hålla på. Ringde polisen som inte riktigt hade tid. Min kollega säger då: Det är lugnt, nu tar jag basebollsträet och går ner. Sen slängde han igen luren och det tog inte många minuter innan polisen var där.

För många år sen hade en vän till familjen inbrott. Han tog sitt gevär (jägare) och fånga dem i köket. Ringde polisen som skulle komma när dem hade tid. Efter 3 samtal 1h senare Ringde han upp och sa att dem inte behövde komma för han skjuter dem nu.
3 Polisbilar kom till platsen efter 10min.

Testa hitta på något för polisen.
 

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Ort
lidköping
Hoj
Ktm 625,er6-n
en sak bekanta / vänner har gjort ibland är att säga till polisen (11414) numret att dem sköter det själva.

T ex. En kollega till mig och hans grannar hade problem med ungdomar i området som förstörde bilarna på gatan / samt försökte göra inbrott i dem. Detta hade pågått i några veckor och min kollega började bli riktigt arg. En kväll såg han dem hålla på. Ringde polisen som inte riktigt hade tid. Min kollega säger då: Det är lugnt, nu tar jag basebollsträet och går ner. Sen slängde han igen luren och det tog inte många minuter innan polisen var där.

För många år sen hade en vän till familjen inbrott. Han tog sitt gevär (jägare) och fånga dem i köket. Ringde polisen som skulle komma när dem hade tid. Efter 3 samtal 1h senare ringde han upp och sa att dem inte behövde komma för han skjuter dem nu.
3 polisbilar kom till platsen efter 10min.

Testa hitta på något för polisen.

:yoparty
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Sant, men tyckte ändå det var bättre att göra dem uppmärksamma på de än att inte göra de. Kan ju inte göra någon skada liksom. Sen kan ju polisen faktiskt se när han står brevid den också, precis som ägaren själv gjorde igår men inte kunde ingripa.

Sant, är trött och blir förbannad när jag tänker på hur maktlösa polisen och man själv är i dessa situationer.
Heltidsbrottslingar har ju i stort sett fri väg i Sverige.

Hoppas polisen tar honom utan att skada hojen!
 

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Norrköping, Åby
Hoj
1993, Honda CBR600F
En sak bekanta / vänner har gjort ibland är att säga till polisen (11414) numret att dem sköter det själva.

t ex. En kollega till mig och hans grannar hade problem med ungdomar i området som förstörde bilarna på gatan / samt försökte göra inbrott i dem. Detta hade pågått i några veckor och min kollega började bli riktigt arg. En kväll såg han dem hålla på. Ringde polisen som inte riktigt hade tid. Min kollega säger då: Det är lugnt, nu tar jag basebollsträet och går ner. Sen slängde han igen luren och det tog inte många minuter innan polisen var där.

För många år sen hade en vän till familjen inbrott. Han tog sitt gevär (jägare) och fånga dem i köket. Ringde polisen som skulle komma när dem hade tid. Efter 3 samtal 1h senare Ringde han upp och sa att dem inte behövde komma för han skjuter dem nu.
3 Polisbilar kom till platsen efter 10min.

Testa hitta på något för polisen.


En bakant fick sin bakruta på bilen sönderkastat av sten från 3 ungdomar i city, ställde sig på bromsen och jaga fatt dem och ringde polisen. Polisen hade inte tid han medelade då att han skulle lösa problemet själv och en polisbil rullade dit inom 3 min.

Därimot var det han själv som fick flera tusen i böter och ungarna fick gå fria.
 

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Stuvsta
Hoj
KTM 990 SMT -09
En bakant fick sin bakruta på bilen sönderkastat av sten från 3 ungdomar i city, ställde sig på bromsen och jaga fatt dem och ringde polisen. Polisen hade inte tid han medelade då att han skulle lösa problemet själv och en polisbil rullade dit inom 3 min.

Därimot var det han själv som fick flera tusen i böter och ungarna fick gå fria.

De tog väl nån fortkörare, det är tydligen det viktigaste de har att göra
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
han har säkert varit me om en jobbig uppväxt.....så lite förbiseende får vi allt ha!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top