Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
kanske han också är blind:va

visuellt lever scenerna på planeten Pandora upp till de skyhöga förväntningarna. Det är garanterat något vi aldrig sett förut – med eller utan 3D-glasögon.

vi får se (ha!)

Jävlar vad det gnälls om datoranimationerna. Anledningen till att man ser att det är datoranimerat är ju ändå mest för att det är helt overkliga grejer. Den ser ju ut att vara skitsnyggt gjord.

största anledningen till 'gnällandet' är nog mest som en motreaktion till alla de som sett bitar ur filmen och tycker att det är det 'finaste, bästa etc etc' som gjorts i animationsväg.

vad gäller 'syns att det är animerat för att det är overkliga grejjer' är bara en dålig ursäkt. den alien som ligger på en brits av nåt slag, är väldigt uppenbart animerad.

som kreatör på reklambyrå, har jag sett en hel del animationer som är bättre än de i avatar, som dessutom utspelas i 'overklig miljö'. just neill blomkamp (reklamfilmsregissör och den som också gjort d-9) har gjort en hel del, där det ibland är svårt att säga om det är animation eller ej, oavsett miljö.

det enda jag kan ge efter för, är isåfall att denna film ska ses med 3-d brillor för bästa visuella upplevelsen. det kan jag inte argumentera emot.

sen är det viktigt att komma ihåg att filmen avatar, är james camerons och hans vision, framförallt hur den visuella idén ska åskådliggöras. det kanske finns en poäng med att det syns att det är animerat.
 
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
vad gäller 'syns att det är animerat för att det är overkliga grejjer' är bara en dålig ursäkt. den alien som ligger på en brits av nåt slag, är väldigt uppenbart animerad.
Sen tror jag ärligt att det är en väldigt stor skillnad att se korta klipp jämfört med att se den från början. Men helt klart att det kommer vara 3dglasögon som gäller. Jag hoppas verkligen att det här blir början av framtiden. Alla filmer, åtminstone på bio borde vara 3d vid det här laget. Dessutom borde det finnas 3dteknik i tv-apparaterna snart kan man ju tycka. Det är ju 2009.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Sen tror jag ärligt att det är en väldigt stor skillnad att se korta klipp jämfört med att se den från början. Men helt klart att det kommer vara 3dglasögon som gäller. Jag hoppas verkligen att det här blir början av framtiden. Alla filmer, åtminstone på bio borde vara 3d vid det här laget. Dessutom borde det finnas 3dteknik i tv-apparaterna snart kan man ju tycka. Det är ju 2009.

jovisst. ibland känns det dock som att det är tidig 80-tal vad gäller kvalitén på teknik odyl.

2009 ska ju vara...häftigt. på riktigt.
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
inglorious basterds sög pung för er som inte visste det intuitivt. det enda som gör den sevärd via adsl är judejägaren. men fy fan va kasst brad snopp spelade!
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
inglorious basterds sög pung för er som inte visste det intuitivt. det enda som gör den sevärd via adsl är judejägaren. men fy fan va kasst brad snopp spelade!

grahhhh!

berätta inte för mycket om vad filmen handlar om, jag har inte sett den ännu!













:rolleyes:
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
nu blev jag ännu mer nyfiken på rullen...

:va Tror du måste dra till med ett pajdiagram för att vi ska förstå varandra här..

Alla jag känner som sett den tyckte den var skitbra.
http://www.rottentomatoes.com/m/inglourious_basterds/ 87% på rotten.
http://www.imdb.com/title/tt0361748/ 8,7 på imdb.

Om du litar på dom så är det väl bara att se den.

Själv känner jag att det är ytterst sällan jag klagar på en skådespelarinsats men Brad lämnade fan o önska.
Samtidigt satt jag där och funderade över varför Quentin alltid gör så skumma filmer och kom fram till att det nog tyvär är för att han inte kan göra "riktiga" filmer.
Ganska dum film som var mkt mer en komedi än action som var utlovat.

Men visst hade den sina höjdpunkter( Hans Landa den högsta) fast jag ångrar starkt att jag betalade biopengar för att se den, eventuellt värd hyrdvdpengar men bara om man var typ 10 pers som gick in och delade..
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
som kreatör på reklambyrå, har jag sett en hel del animationer som är bättre än de i avatar, som dessutom utspelas i 'overklig miljö'. just neill blomkamp (reklamfilmsregissör och den som också gjort d-9) har gjort en hel del, där det ibland är svårt att säga om det är animation eller ej, oavsett miljö.
Humbug.
Med det efternamnet så är han uppenbart animerad.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Själv känner jag att det är ytterst sällan jag klagar på en skådespelarinsats men Brad lämnade fan o önska.

Ganska dum film som var mkt mer en komedi än action som var utlovat.

Brad var inge vidare i den filmen. Var det lovat action? det är ingen action film.
 

Gabor

Guest
Ska se" sommaren med Göran"...då får man i alla fall skratta...:D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top