Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Förra helgen såg jag Fury. Kort och gott tips: SE DEN!
Shit alltså, vill inte spoila eller berätta något, men jäklar vad den filmen berör. När filmen var slut var det knäpptyst i salen och ingen rörde sig på flera minuter.

Saving Private Ryan fast i "modernare stuk".



Igår kväll blev det Interstellar. Tycker Nolan lyckades väldigt bra med den, hela 2h49m så den hinner med, i äkta Nolan-stil, att vara både lugn och vacker samt actionfylld och spännande. Intressanta koncept och även om jag själv är en insatt amatör inom kvantfysik och koncept om rymdresor osv. så blir allt så galet annorlunda när man inte bara ser bilder eller läser text/siffror utan saker och ting drabbar människor och ger konsekvenser osv... Helt plötsligt fanns det med riktigt känslor bland all fakta och teorier :)



Kan verkligen rekommendera båda två. Interstellar är främst cool. Fury är brutal och berör.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
"Interstellar" var en riktigt bra science fiction film med den helt suveräna Matthew McConaughey i en av huvudrollerna även om man lyckades flumma ut den lite mot slutet i ren "2001" anda.Allt håller på att gå åt helvete med vårt jordklot och enda chansen för mänskligheten är att ta sig till nya planeter.Aningen lång för ändan i en biostol med sina två timmar och förtiofem minuter.

http://www.youtube.com/watch?v=zSWdZVtXT7E

"Fury" med Brad Pitt i en Amerikansk Sherman stridsvagn i Nazi Tyskland under Andra Världskriget var helt suverän.Visade ångesten och bitterheten hos dessa soldater som slogs för sina liv oavsett om det var en liten by eller storstad man skulle inta när det bla gick åt minst tre till fyra Sherman vagnar för att slå ut en Tysk Tiger stridsvagn.Mänskligheten är totalt vansinnig mellan varven.Denna ska jag lätt se om trots sina två timmar och femton minuter.

http://www.youtube.com/watch?v=-OGvZoIrXpg
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad har Terminator, Femte elementet och iRobot med Marvel att göra? Äger dom allt nu för tiden?:va
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Vad har femte elementet där att göra?

Det där är ju bara ett hopplock av delar från random trailers... Terminator Salvation, Hell Boy 2, iRobot, mfl...

:mad:

Skönt att du styr upp skutan Teo, jag orkade inte citera och ha mig från mobilen!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top