Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
...tror inte det; tänk en modern variant av 'lord of the flies'...

Förstår konceptet, men jag föredrar nog i så fall en nyinspelning av flugornas herre i klassisk tappning. Kan inte riktigt ta mig till konceptet med de vapen de har i trailern. I så fall hade jag hellre sett någon filmatisering med en barnarmé i något fattigt u-land från något intressant perspektiv om du förstår hur min tankegång går.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
vi gör såhär; vi ser filmen båda två, så ser vi vem som hade 'rätt' :)

(den ene hör av sig till den andre hur och var filmen finns att få tag på).
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
vi gör såhär; vi ser filmen båda två, så ser vi vem som hade 'rätt' :)

(den ene hör av sig till den andre hur och var filmen finns att få tag på).

Läste några recensioner som finns ute. Den ska inte påminna så mycket om Flugornas Herre utan någon film som heter Stand By Me. Kommer att resa bort så det får bli när jag kommer tillbaka. Annars kan vi ju vänta tills den kommer ut här hemma via normala kanaler. Kan inte påstå att det är någon film jag ser fram emot av trailer och recensioner att döma. Det verkar röra sig om en familjefilm där tonåringar kan identifiera sig med karaktärerna och de dilemman de ställs inför. Vill man återuppleva barndomen kanske det är en film att se. Ta och se den du och återkom med vad du tyckte och om filmen motsvarade dina förväntningar.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Ta och se den du

du med, jag bjuder på popcorn'en :)

läs denna: http://www.slashfilm.com/i-declare-...in-audience-award-winner-fantastic-fest-2012/

"...and Skinner’s rage leads to violence against his hostage that is more appropriate to Lord of the Flies than a Saturday afternoon game.

The terms of the game may be childish, but the intent behind it is decidedly adult. And while it seems like kids stuff at first, it isn’t long before mature difficulties begin to influence the flow of battle"
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
dags igen för:

I don't know who you are. I don't know what you want. If you are looking for ransom, I can tell you I don't have money. But what I do have are a very particular set of skills; skills I have acquired over a very long career. Skills that make me a nightmare for people like you. If you let my daughter go now, that'll be the end of it. I will not look for you, I will not pursue you. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will kill you.

 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top