Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Synd att Hollywood ska behöva göra remake bra utländska filmer. Har bl a Infernal Affairs i åtanke som blev The Departed.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Håller med. Den var en ovanligt lyckad, men själv förstördes upplevelsen av att jag kände igen scen efter scen i princip från förlagan. Gjorde även att jag hade svårt att förstå varför den fick så många priser som den fick om du förstår min tankegång. Man hade ju redan en film att utgå från och sedan kunde man "förbättra" scen efter scen.

Strunt samma. Jag ska ta och se filmen du rekommenderade. Kanske redan idag.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
joora, jag förstår.

'äras den som äras bör' - nu vet jag inte om scorsese & co har bugat och bockat inför regissören/manusförfattaren, men det är lite vanskligt att ta åt sig cred när originalet redan är såpass fantastisk. det är skillnad på om den skulle vara kass, men att man som en annan regissör, ser hur filmen kan bli bättre med att filma den 'på sitt sätt'.

se den. asienaction ger alltid 110% från skådespelare.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var och såg The Expendables 2 häromdagen.
http://www.youtube.com/watch?v=TgEqVYcryWc
Ingen särskilt intelligent rulle, men hyfsad grabbunderhållning liksom. Gillar man pangpang och explosioner överallt så varför inte liksom... Det jag tyckte var roligast var ju såklart skådespelaruppställningen, satan så många actionfigurer de dammat av till den här filmen... :D Bara det tyckte jag gjorde den ganska sevärd liksom, inte alltid man ser Sylvester, dolph, arnold, chuck, bruce och alla de övriga lira ihop. Hyggligt recept på bra action. Men som sagt, ganska ointelligent manus egentligen. Men den får ändå fyra tummar, mest för cast och explosionsinnehåll:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Har även sett nya Resident Evil
http://www.youtube.com/watch?v=hoyMT-7wEqs

och Modig.
http://www.youtube.com/watch?v=TEHWDA_6e3M


Resident evil var väl sådär, tycker att serien som sådan är ganska sjyst för att vara zombiefilm (sombiefilmer kan ju bli jävligt lökiga, men resident evil är hyfsade enligt mig) och uppföljaren var väl ungefär i samma klass som de senaste. Ettan är ju faktiskt ganska bra tycker jag, efter det blev det sisådär... Men fortfarande ett hyfsat tidsfördriv en två timmar liksom, har man inget bättre för sig så... tre svaga tummar:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Modig är väl något av en småbarnsfilm, men jag är lite barnslig och råkar gilla tecknade/animerade filmer så för mig var den faktiskt riktigt hyfsad. Kanske inte världens bästa manus här heller, men en söt liten film om en skotsk sagoprinsessa med grymma skills när det gäller pilbågsskytte:D Småsöt, smårolig, trevlig liten film, gillar man övriga pixar eller dreamworksfilmer kan man nog gilla denna. Fyra tummar:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Expendables 2 har jag tänkt se. Det är en sådan film man får ta för vad det är.

Gillade du ettan så kommer du gilla tvåan, jag tyckte faktiskt att den var bättre:tummenupp Men ja, det är ju väldigt simpel underhållning. Typsikt grabbig film, en sån man kollar med polarna och gärna ett par öl innanför västen :D
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Gillade du ettan så kommer du gilla tvåan, jag tyckte faktiskt att den var bättre:tummenupp Men ja, det är ju väldigt simpel underhållning. Typsikt grabbig film, en sån man kollar med polarna och gärna ett par öl innanför västen :D

Jag tog ettan för vad den var -en dejavu till -80 talets action filmer. Det var inget mästerverk direkt, men det förväntade sig nog heller ingen som såg den hoppas jag. Simpel underhållning kan vara väl så bra. Ibland är det skönt att lämna hjärnan i viloläge när man tittar på film. Jag hade tänkt göra det när jag ser The Raid (trailer ovan).
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tog ettan för vad den var -en dejavu till -80 talets action filmer. Det var inget mästerverk direkt, men det förväntade sig nog heller ingen som såg den hoppas jag. Simpel underhållning kan vara väl så bra. Ibland är det skönt att lämna hjärnan i viloläge när man tittar på film. Jag hade tänkt göra det när jag ser The Raid (trailer ovan).
Förväntar man sig inget avancerat manus med ofantligt djup, då blir man heller inte besviken:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förväntar man sig inget avancerat manus med ofantligt djup, då blir man heller inte besviken:tummenupp

Actionfilmer ska inte ha något djupt manus! Manus ska bara knyta ihop adrenalinstinn action, ostiga kommentarer och humor som driver med filmen, skådisarna och genren. :smasha:crash
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
The Raid gör nog inget actionfan missnöjd. Svårt att se hur Hollywood ska kunna göra en bättre version.

Såg även den Belgiska filmen Bullhead, bästa utländska film 2011. Rekommenderas!
Haywire var inte heller dum.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top