Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Såg nyss "The cabin in the woods" vilket var en helt ok och underhållande ny vinkel på "ungdomar åker till en stuga i skogen för att festa och blir slaktade av redecks/zombies/demoner/Marit Paulsen"-filmer. Plus i kanten för att de avslutade med en NIN-låt från Broken EP'n.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Själv var jag iväg och såg "Total Rekall" ikväll. Tyckte att den var hyfsad, men det luktade väldigt mycket "Bourne" om den. Upplägget var ju väldigt likt i grunden, visa delar var ren ripoff. Men samtidigt en hyfsad rulle, normal action, hade underhållningsvärde. Inte särskilt djup, lite ripoff som sagt, dock småkul upplägg med en lite annorlunda bakgrundsstory med maktkorruption, segregation, och en förvirrad agent vars tidigare allierade försöker ha ihjäl honom och vars tidigare fiender (numera allierade) försöker skydda honom. Skulle säga att den dög, men bättre har man ju sett. 3 tummar av fem, kanske? Jo, bättre än 2 var den nog. Helt ok actuionrulle att se med actionfilmgänget liksom, men inget man längtar efter att se om direkt efteråt så att säga :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Såg nyss "The cabin in the woods" vilket var en helt ok och underhållande ny vinkel på "ungdomar åker till en stuga i skogen för att festa och blir slaktade av redecks/zombies/demoner/Marit Paulsen"-filmer. Plus i kanten för att de avslutade med en NIN-låt från Broken EP'n.
Tucker & Dale VS Evil ger ju också en lite annan vinkel på det temat.
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Skulle Total Rekall ripoff på Bourne :confused:
Den första Total Rekall filmen kom -90 och av vad du beskriver så har dom hållit sej till det ursprungliga manuset ganska bra. The Bourne Identity filmades första gången -88 för TV. Båda baseras på böcker, boken som Total Rekall baseras på kom -66 och första boken om Bourne -80.

Själv var jag iväg och såg "Total Rekall" ikväll. Tyckte att den var hyfsad, men det luktade väldigt mycket "Bourne" om den. Upplägget var ju väldigt likt i grunden, visa delar var ren ripoff. Men samtidigt en hyfsad rulle, normal action, hade underhållningsvärde. Inte särskilt djup, lite ripoff som sagt, dock småkul upplägg med en lite annorlunda bakgrundsstory med maktkorruption, segregation, och en förvirrad agent vars tidigare allierade försöker ha ihjäl honom och vars tidigare fiender (numera allierade) försöker skydda honom. Skulle säga att den dög, men bättre har man ju sett. 3 tummar av fem, kanske? Jo, bättre än 2 var den nog. Helt ok actuionrulle att se med actionfilmgänget liksom, men inget man längtar efter att se om direkt efteråt så att säga :)
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Själv var jag iväg och såg "Total Rekall" ikväll. Tyckte att den var hyfsad, men det luktade väldigt myck.......n ju sett. 3 tummar av fem, kanske? Jo, bättre än 2 var den nog. Helt ok actuionrulle att se med actionfilmgänget liksom, men inget man längtar efter att se om direkt efteråt så att säga :)

 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skulle Total Rekall ripoff på Bourne :confused:
Den första Total Rekall filmen kom -90 och av vad du beskriver så har dom hållit sej till det ursprungliga manuset ganska bra. The Bourne Identity filmades första gången -88 för TV. Båda baseras på böcker, boken som Total Rekall baseras på kom -66 och första boken om Bourne -80.

Visste faktiskt inte att det fanns tidigare versioner av någon av dem. Att de båda baserades på böcker visste jag, dock inte i vilken ordning böckerna utkommit. Men du måste medge att upplägget med en superagent som inte vet att han är det, ett hemligt bankfack innehållandes sedlar, olika pass samt en pistol samt hela "springa runt och försöka klara sig undan myndigheterna man tidigare jobbade för" är väldigt likt. Det var iallafall den känslan jag fick när jag satt där i biografen... Inte för att det gör något egentligen, säger bara att filmerna är ganska lika i sitt upplägg och väldigt lika när det kommer till en del detaljer :)
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
såg den här i helgen. se den för fan! de bästa actionfilmerna görs i asien. och lär nog bli en hollywoodversion av denna snart.

 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top