Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
en till trailer; några fler scener, några behind-the-scenes, lite snack från regissören och peter jackson...

[YOUTUBE-ID]v7Cy9u_-O54[/YOUTUBE-ID]
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Missa inte att den finns i kanske 3 versioner, Game Reactor var inte så nöjda med svenska bioversionen om jag fattade rätt så kanske läge att se den igen.
Jag har sett directors cut oxå, vet inte om den tillförde så jävla mycket emr egentligen, gillade bioversinen minst lika bra.
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
kanske var så, ska kolla som sagt.

har ännu inte ens sett filmen och är inte så intresserad heller, verkar mest vara ett frosseri i sfx i brist på ett bra manus...

Det var min första tanke med, då det oftast stämmer in på dessa filmer om superhjältar. Lättsmält o snyggt helt enkelt.

Men efter jag läst några recensioner visade det sig att det nog var dags att börja tänka om....

Tänkte först hyra den men då alla 11 exemplar av blu-ray utgåvan var uthyrd åkte jag o köpte den istället för 199kr - och jag ångrar det verkligen inte! :banana

Några tankar om filmen:

* jämfört med andra superhjältefilmer är tonen i denna mer seriös o inte alls rädd att visa våld för vad det är....
tror att jag slapp höra en enda cheesy one-liner?
eller nä, 1 minns jag faktiskt.

* filmen handlar främst om ett mordmysterium o jag tycker allt berättarstilen har en noirkänsla över sig...

* de nihilistiska tankarna om saker o ting tilltalade mig...

* och ja, filmen ser riktigt, riktigt bra ut för det mesta - en bonus

* Jackie gör Batvoice bättre än Bale


:yoparty
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
den du håller i är nog samma som jag har, 2 disc, special edition 160 min, vi får tydligen vänta lite till på DC 190 min

har just sett den och det var 160min versionen.

den var...bra! faktiskt. såpass att jag gillade den ganska så mycket och framförallt att jag kommer se 190min versionen också.

funderar också på att köpa serietidningen...

helt ok skit!
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Den filmen som jag ser fram emot allra mest just nu är helt klart "The Bourne Identity 4" som kommer ut nån gång under 2010. Dom andra tre är verkligen mina favoriter.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

MikkE

Guest
Den filmen som jag ser fram emot allra mest just nu är helt klart "The Bourne Identity 4" som kommer ut nån gång under 2010. Dom andra tre är verkligen mina favoriter.

Oh satan så najs! Tycker verkligen att de har lyckats med Jason Bourne :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R

YES!!! Fan vad jag längtar.
Stallones sista comeback - man kommer gråta i bion :)


Sen väntar jag sinnessjukt på dessa:

"Nightmare on Elm Street" nyproduktion: http://www.imdb.com/title/tt1179056/

"Ghostbusters 3": http://www.imdb.com/title/tt1289401/
---------------------------------------------------------------------

Sen kan man ju se "Saw 6" eftersom man tyvärr kollat på de första 5 tråkiga.

"2012" med jordens undergång ska iaf bli rätt spännande.

Hoppas förresten de gör om alla elmstreetfilmerna igen samt alla 12/13st fredagen den 13e nu när de ändå har startat.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
talar du om watchmen nu? bara bioverisionen tål nog att ses 2ggr, DC vet jag inte, kolla denna recension, tyckte inte att de var helt fel ute.

Men Watchmen är bra. Förbannat bra till och med.

Det tar Snyder hela 50 minuter att beta sig genom presentationen av alla karaktärerna, och av storyn. Hans respekt för källmaterialet måste beundras. Men samtidigt ifrågasättas. Här borde det prioriterats annorlunda och klippts snävare. Snyder filmade Watchmen med serieförlagan som exakt storyboard. Detta för att glädja alla fanatiska seriefans och för att respektera Alan Moores mästerverk. Ibland kan jag önska att Snyder hade tolkat mer, ibland önskar jag att han hade grävt lite djupare.

Efter en trevande inledning följer två timmar film som för alltid kommer att förbli något av det häftigaste jag sett. Bilderna jag stirrade på för 16 år sedan i rörelse. En mäktig upplevelse. Watchmens komplexitet och allvar fångas perfekt. Här finns inget tydligt och förutsägbart slut, inget självklart mål. Ofta känns det inte som att någon vet var Watchmen ska sluta, var alla ska ta vägen. Det svaga ställningstagandet mellan mytologi och sanning fusioneras med ett djup som Jokern, Batman och Harvey i Dark Knight inte ens kommer nära.

http://www.gamereactor.se/hd/18771/Watchmen/

HEHE fan vad coolt att smaken kan vara så olika var och såg watchmen på bio för 120kr biljetten och när de var 1 timme kvar ville jag gå därifrån:död
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top